خدمات جامع ابری چیست و شامل چه مواردی می شود؟

خدمات جامع ابری
ژیوار

انعطاف‌پذیری بالا، دسترسی‌پذیری خوب و هزینه مقرون‌به‌صرفه خدمات ابری باعث شده که روز به روز بر محبوبیت این خدمات در میان شرکت‌ها و سازمان‌ها افزوده شود و ارزش جهانی این بازار با رشد بسیاری همراه باشد.

کاماپرس در این گزارش به بررسی انواع خدمات جامع ابری شامل خدمات ابری زیرساختی، خدمات ابری سکو، خدمات ابری نرم‌افزاری و همچنین مدل‌های ارائه خدمات جامع ابری ‌پرداخته است.

انواع خدمات جامع ابری

خدمات ابری زیرساختی: خدمات ابری زیرساختی به مجموعه خدمات ابری گفته می­شود که با هدف تامین زیرساخت‌های IT کسب‌وکارها ارائه می­شود. با خدمات جامع ابری زیرساختی، سازمان‌ها به جای خریداری تجهیزات سخت افزاری راه­اندازی سرور می‌توانند یک سرور اختصاصی برای خود ایجاد و منابع مورد نیاز را در قالب سرور مجازی و ابری از شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات ابری اجاره کنند و در نهایت، شرکت ارائه‌دهنده خدمات ابری می‌تواند تمامی سرورها، ماشین‌های مجازی، فضای ذخیره‌سازی، شبکه‌ها و سیستم عامل‌هایی که سازمان برای پیشبرد اهداف خود به آن‌ها نیاز دارد را در اختیار او قرار دهد. بهبود انعطاف‌پذیری و دسترسی‌پذیری سرویس‌های موجود بر این سرورها، تسهیل امکان توسعه زیرساخت‌ها و بهینه شدن هزینه‌ها از طریق پرداخت به میزان مصرف، از مزیت‌های این روش است.

خدمات جامع ابری

خدمات ابری سکو: با استفاده از خدمات ابری سکو، توسعه‌دهندگان اپلیکیشن و برنامه‌های کاربردی می‌توانند به محیط ابری ویژه‌ای دسترسی پیدا کنند که در آن تمامی منابع و ابزارهای مورد نیاز برای طراحی، توسعه اپ‌ها و برنامه‌های ابری وجود دارد. دسترسی به این محیط با کاهش پیچیدگی‌ها، کار را برای توسعه‌دهندگان ساده­تر می­کند و باعث کاهش هزینه‌ها و مدت زمان توسعه محصول هم می‌شود. در سکوهای ابری توسعه‌دهندگان به هرآنچه که برای توسعه نرم افزار و اپلیکیشن نیاز دارند، دسترسی خواهند داشت.

دریان سفر امید

خدمات جامع ابری

خدمات ابری نرم‌افزاری: در این روش به جای استفاده از نرم‌افزارها در قالب نصب DVD و لایسنس، نرم‌افزار روی فضای اینترنت عرضه می‌شود؛ در نتیجه، بدون نیاز به نصب و تنها از طریق اتصال به اینترنت از طریق هر مرورگر و هر سخت‌افزاری مانند کامپیوتر، لپتاپ، گوشی و تبلت می‌تواند به محیط کاربری آن نرم افزار وصل شود. در این مدل، سازمان‌ها به جای فروش لایسنس، برای هر مشترک یک حساب کاربری ایجاد می‌کنند و نام کاربری و رمز عبور اختصاصی را در اختیار او قرار می دهند. مشترک نیز با شارژ اکانت خود، به مدت مشخص می‌تواند از آن برنامه خاص استفاده کند.

با استفاده از نرم افزارهای ابری، دیگر نیازی به اعمال تنظیمات دوره‌ای یا آپدیت نرم‌افزار نیست و کارهای لازم برای نگهداری و به‌روزسانی نرم افزار توسط شرکت ارائه‌دهنده خدمات ابری انجام می‌شود. نرم افزارهای مدیریت ارتباط با مشتریان، یکی از شناخته‌شده‌ترین انواع نرم‌افزارهای ابری سازمانی است که نیروهای فروش و مدیریت سازمان‌ها را قادر می‌کند از هرکجا به سیستم وصل شده و بدون الزام به حضور در محل سازمان، کار خود را انجام دهند.

مدل‌های ارائه خدمات جامع ابری

ابر عمومی: خدمات ابری از طریق فضای وب و اینترنت قابل دسترسی است. سرویس‌های Slack، آفیس 365، ترلو، DropBox و Gmail از محبوب‌ترین خدمات ابری عمومی است که از طریق اینترنت در اختیار کاربران قرار می‌گیرد. از مهم‌ترین مزایای خدمات ابری عمومی می‌توان به قابلیت دسترسی به منابع در مقیاس گوناگون، انعطاف‌پذیری در ارائه و دریافت خدمات ابری مختلف، مدیریت ساده‌تر، هزینه کمتر و امثال آن اشاره کرد.

خدمات جامع ابری

ابر خصوصی: در این مدل، دسترسی به تمامی داده‌ها، برنامه‌ها و اپلیکیشن‌ها تنها از طریق زیرساخت‌های اختصاصی و داخلی شرکت برای افراد منتخب شرکت امکان‌پذیر است؛ در نتیجه می‌توان ریسک حملات سایبری را تا حدی کاهش داد و از آسیب‌پذیری آن‌ها جلوگیری کرد. شرکت‌ها عموما داده‌های حساسی را که اهمیت بالاتری نیز دارند، روی ابر خصوصی نگهداری می‌کنند. بازار خدمات ابری خصوصی، کوچک‌تر از دیگر مدل‌های سرویس ابری است.

ابر هیبرید: این مدل از ارائه خدمات ابری، ترکیبی از دو مدل قبل است. بخشی از خدمات بر بستر ابر عمومی و بخشی دیگر در ابرهای خصوصی قرار داده می‌شوند. در نهایت علاوه بر بهره‌مندی از انعطاف‌پذیری بالا و دسترسی‌پذیری خوب ابر عمومی می‌توان از امنیت بالاتر ابر خصوصی برای بخش خاصی از داده‌ها نیز استفاده کرد.

خدمات جامع ابری

خريد خدمات جامع ابری از «آسیاتک»

با توسعه به‌کارگیری خدمات ارتباطی در دنیا، شرکت آسیاتک نسل جدیدی از سرویس‌های خود را در قالب خدمات ابری عرضه کرده که به صورت متمرکز توسط شرکت عصر داده‌های آسیاتک ارائه می‌شود. خدمات ابری این شرکت در سال ۱۳۹۹ راه­اندازی شده و نیازهای روز مشتریان خرد وکلان را در تمامی حوزه‌های زیرساخت ابری پاسخگو است. خدمات جدید آسیاتک با هدف استفاده از به‌روزترین فناوری‌ها و در عین حال کمک به مدیریت هزینه توسعه و به‌روزرسانی زیرساخت‌های  ICT ارائه شده است. برای ارتباط با کارشناسان آسیاتک با شماره تلفن 90005555 تماس گرفته یا برای تسهیل فرآیندها و دریافت خدمات به نشانی اینترنتی https://asiatech.cloud مراجعه کنید.

انتهای پیام

مرتبط با : ابر آسیاتک
سلام پرواز ایرانیان
بیمه دات کام-کاماپرس
تورهای مسافرتی لحظه آخر
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سلام پرواز ایرانیان