خداحافظی ایرانی‌ها با گوشی ‌های آیفون

با توجه به تصمیم جدید انجمن واردکنندگان موبایل برای ممنوعیت واردات تلفن های همراه هوشمند با ارزش۳۰۰ یورو، ایرانی ها رسما باید با گوشی های آیفون خداحافظی کنند.
به گزارش کاماپرس، بنابر اعلام انجمن واردکنندگان موبایل، واردات و ثبت تلفن‌های همراه هوشمند به ارزش بالای ۳۰۰ یورو(۷ میلیون تومان) به ایران ممنوع اعلام شده است.
این انجمن در اطلاعیه‌ای که روز یکشنبه هفته جاری منتشر کرده، رسما این ممنوعیت را اعلام کرده است، در این اطلاعیه به “محدودیت های اعمال شده در سقف تخصیص ارز واردات موبایل در سال جاری و ممنوعیت واردات کالای بالای ۳۰۰ یورو در رویه مسافری و تجاری” اشاره شده است.

ممنوعیت واردات بسیاری از گوشی ها

نگاهی به قیمت ها در بازار موبایل کشور نشان می دهد که تصمیم جدید انجمن واردکنندگان موبایل درباره ممنوعیت ورود گوشی های بالای سیصد یورو، بسیاری از گوشی‌های هوشمند نظیر محصولات اپل و سامسونگ را در بر می گیرد.
در این میان بعضی از فعالان بازار موبایل گفته‌اند از ابتدای سال ۱۳۹۹ واردات گوشی‌های بالای ۳۰۰ یورو به کلی متوقف شده است. محمدرضا عالیان، سخنگوی انجمن واردکنندگان موبایل گفته است: ” یکی از دلایل اینکه دیگر گوشی بالای ۳۰۰ یورو وارد نمی‌شود، تخصیص‌نیافتن ارز به واردات موبایل است. ”
او گفته است: “بودجه‌ی بالای ۳۰۰یورو، حدود ۱۵ تا ۲۰درصد از سهم بازار را تأمین می‌کند درحالی‌که باقی گوشی‌های زیر ۳۰۰یورو بیش از ۸۰درصد بازار را تأمین می‌کنند. به همین خاطر انجمن واردکنندگان باید تصمیمی در این رابطه می‌گرفت. ”
به گزارش رکنا، عالیان همچنین گفته: ” سال قبل (۱۳۹۸) مبلغ ۲میلیارد و۴۰۰میلیون یورو برای واردات موبایل ارز تخصیص یافته بود که این مبلغ امسال به یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون یورو کاهش پیداکرد. ”
درواقع ممنوعیت واردات گوشی‌هایی با قیمت بالای ۳۰۰ یورو به دلیل کاهش شدید منابع ارزی ایران و به پیشنهاد انجمن وارد کنندگان موبایل بوده است؛ همچنین قرار شده، تصمیماتی برای اعمال محدودیت برای واردکردن موبایل توسط مسافران هم گرفته شودکه اعمال محدودیت در این زمینه، نیازمند مصوبه هیئت وزیران است.

در این زمینه بیشتر بخوانید:

راز آسمان پایتخت

 

انتهای پیام

مرتبط با : اپل
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

14 دیدگاه برای “خداحافظی ایرانی‌ها با گوشی ‌های آیفون

  1. سعید گفته:

    بهتر اصلا به درد هم نمیخوره من داشتم اینقدر مزخرف شده بود که با نوکیا عوض کردم راحت شد

    • ایفون گفته:

      تو که تا حالا حتی از نزدیکم ندیدیش نظر نده کسی که با ایفون کار کنه دیگه با هیچ گوشی نمیتونه بعدش کار کنه

  2. محمد گفته:

    خاک تو سر همتون کنن. با این تصمیمتون بد تر قیمت گوشی افزایش پیدا کرد
    بعد از ی مدت هم خودتون وارد میکنید ب 2 برابر قیمت ب مردم میفروشید

  3. پویا گفته:

    با این تصمیم مزخرف اصلا ایفون نداریم دیگه یعنی سیستم این اس حذف شده … با این تصمیم باید دلار پایین بیارید تا ایفون ارزون بشه دلار ۱۰ تومنی شده ۲۲ تومن

  4. محمدطاها گفته:

    خب من یک سوال داشتم الان a70 هم جزش میشه یا نه آخه ۳۰۰ دلاره؟
    الان a70 هفت نیم ولی ۳۰۰ دلاره وارد میشه یا نه ؟
    اصلا گوشی بالای ۷ یا ۸ میلیون به درد آدم نمی خوره.

  5. Emad گفته:

    یچی شنیدی نموندی قشنگ گوش کنی تا اخر این حرف برای زمانی بود که اخرین مدل ایفون 2g بود تو ایران که از ios استفاده میکرد و سامسونگ از جاوا این حرفت برای اون موقع هستش نه الان که سامسونگ داره از اندروید ۱۰ و وان یو ال ۲ استفاده میکنه یجور تو تحریم بودیم که برای ایفون اپل ایدی نمیشد درست کنیم نمیشد از اپل استور برنامه دانلود کنیم اره عزیزم

  6. محمد گفته:

    فاتحه مملکتی ک مردومش بیشتر از زجر کشیدنه خانوادشون یا بچهای کار به فکره ایفن هستندو باید خوند

  7. Joker گفته:

    دیگه واقعا دارن مردم و مسخره میکنن. بجای اینکه دلارو بیارن پایین. اقتصادو درست کنن. دارن مردم و از چیزای خوب محروم میکنن بی شرفی هم حدی داره

  8. Zero گفته:

    بعضی ها یه جوری صحبت میکنن انگار داری میری مغازه تخمه سیاه بخری

    هرچقدر پول بدی هپون قدر امکانات میگیری

  9. مریم گفته:

    همون بلایی که سر خونه و ماشین اوردند حالا نوبت گوشی موبایل هست تا راحت تر با این انحصار واردات خون مردم رو تو شیشه بکنند. اقتصاد رانتی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز