مافیای ۵۰ نفره عامل گرانی گوشی موبایل

لست سکند

عضو هیات رئیسه انجمن واردکنندگان موبایل معتقد است که مافیای ۵۰ نفره موبایل عامل اصلی گرانی این محصول طی ماه های گذشته بوده است.

به گزارش کاماپرس، از ابتدای سالجاری تاکنون قیمت تلفن همراه صعودی بوده و افزایش چشمگیری داشته است، بسیاری این رشد قیمت را ناشی از بالارفتن نرخ دلار می دانند اما رضا قربانی، از اعضای هیات رئیسه انجمن واردکنندگان موبایل نظر دیگری دارد و علت گرانی را مافیا می داند و می گوید: این مافیای تلفن همراه است که قیمت را افزایش داده است.
به گفته قربانی، اواخر سال گذشته با این که ارز گران شده بود اما چون ارز جدیدی وجود نداشت و کسب و کارها به واسطه کرونا تعطیل شده بودند، موبایل ها قیمت جدید نداشتند، اما بعد از پایان فروردین‌ماه که عمده فروش های بازار، کسب و کارشان را آغاز کردند بازار بهم ریخت.
به گزارش نود اقتصادی، او می گوید: از زمانی که مافیا سرکار آمدند طی یک هفته، گوشی تلفن همراه ۵۰ درصد گران شد. اگر اکنون به مغازه ای مراجعه کنید و ۱۰۰ گوشی بخرید هیچ فاکتوری به شما نمی‌دهند، برای این که جایی ثبت نشود و کسی نتواند از او حساب بگیرد.

برای خرید موبایل عجله نکنید

اما در شرایطی که قیمت موبایل افزایشی است، رئیس اتحادیه فروشندگان دستگاه‌های صوتی و تصویری و تلفن همراه و لوازم جانبی می گوید: بهتر است شهروندان برای خرید موبایل عجله نکنند،چون ممنوعیت واردات تلفن همراه با ارزش بالای ۳۰۰ یورو لغو شده است و دیگر دلیلی برای افزایش قیمت موبایل وجود ندارد و قیمت‌ها باید به حالت قبل برگردد.

راز آسمان پایتخت

ابراهیم درستی در گفت‌وگو با ایسنا، با انتقاد از انتشار خبر ممنوعیت واردات موبایل‌های بالای ۳۰۰ یورو، تصریح می کند: این خبر باعث افزایش قیمت موبایل‌ شد و حتی قیمت برخی تلفن‌های همراه گران قیمت به ۵۰ تا ۶۰ میلیون تومان رسید.
درستی با بیان اینکه اعلام این خبر قیمت موبایل‌های کمتر از ۳۰۰ یورو را هم افزایش داد، تصریح می کند: بنابراین عده‌ای می‌خواستند از این شرایط سود هنگفتی ببرند. بیش از یک میلیون تلفن همراه هنوز در سامانه ثبت نشد و مکالمه برقرار نشده که با اعلام این خبر قیمت آن‌ها هم افزایش پیدا کرد.
البته در نهایت روز گذشته در کمیته مشترک میان بانک مرکزی، وزارتخانه‌های صمت و ارتباطات و فناوری اطلاعات موضوع اعمال ممنوعیت واردات گوشی‌های بالای ۳۰۰ یورو منتفی شد.

در این زمینه بیشتر بخوانید:

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز