خانه های ارزان در محله خوش آب و هوای شمال تهران؛ متری 22 میلیون!

تور لحظه آخری-کاماپرس

فرحزاد یکی از خوش آب و هوا ترین محله ها و مناطق تهران و همجوار با محله های بسیار گران قیمتی مثل اوین است اما به دلیل بافت خاص فرحزاد ، املاکی نیز در آن یافت می شود که قیمت آن متری 22 میلیون تومان یعنی نصف قیمت رایج در این منطقه است.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ نفت و نیرو اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، بازار ملک و مسکن تهران عجایب خاص خود را دارد که می تواند برای برخی معامله گران جذاب باشد یا اگر متقاضیان از نکات و ظرایف این بازار مطلع نباشند، در انتخاب خود دچار اشتباهات فاحش شوند. برای مثال در برخی مناطق تهران شاهد فایل شدن املاک به قیمت هایی هستیم که ظاهرا با ویژگی های آن منطقه یا محله همخوانی ندارد و بسیار ارزان تر یا در برخی موارد بسیار گران تر است.

 

راز آسمان پایتخت

ارزان شدن ملک به دلیل شیب و بافت فرسوده محلی 

روزنامه هفت صبح هم در گزارشی به این موضوع اشاره داشته و در مورد محله فرحزاد که به صورت موشکافانه‌تر زیر ذره بین این روزنامه قرار گرفته، نوشته است؛ فرحزاد محله ای است که بعضی از نقاط آن بافت محلی دارد.

ویدیوهای پربازدید امروز:

این منطقه از نظر جغرافیایی در شیب قرار گرفته و ممکن است همین امر باعث شود که فرحزاد قیمت کمتری نسبت به مناطق اطراف خود داشته باشد. قیمت خانه و آپارتمان در فرحزاد نسبت به منطقه مجاور آن که اوین باشد، بسیار کمتر است. ضمنا فرحزاد یکی از مناطقی است که مهاجران فراوانی در آنجا سکونت دارند. از اقوام ایرانی تا افغانستانی در این منطقه زندگی می‌کنند اما این منطقه برای افرادی که فضای شهری زندگی برایشان مهم است، چندان مناسب نیست.

فرحزاد بافت محلی قوی دارد که در بسیاری از مناطق آن، افراد یکدیگر را می شناسند. تکیه و زورخانه دارد و هویت خود را حفظ کرده است. از طرفی قیمت مناسب تر این محله، جذابیتی است که آن را برتر و ممتاز می‌کند.

اخبار مهم و پربازدید امروز را بخوانید:

قیمت خانه در فرحزاد

قیمت خانه در فرحزاد بسیار متغیر است. خیابان‌هایی که از بافت محلی می گذرد را نمی توان با خیابان های مرتب شهری که در مجاورت فرحزاد قدیم وجود دارد، مقایسه کرد. فرحزاد به همین علت تنوع قیمت بالایی دارد. شاید برای مشتری جالب باشد که در فرحزاد هنوز زمین‌ها و با غهایی وجود دارد که می‌تواند آنها را بازدید و معامله کند. البته در این زمینه دقت کنید که سند شش دانگ و تک برگ وجود داشته باشد.

خانه در فرحزاد قیمتی حدود متری ۳۶ تا ۴۵ میلیون تومان دارد. ممکن است خانه هایی بیشتر یا کمتر از این حدود قیمت وجود داشته باشند، اما محدوده قیمتی که در شرایط عادی خیابان های فرحزاد معامله می شود، در این حدود است. شما ممکن است ملک متری ۲۲ تومان هم پیدا کنید، اما احتمالا در منطقه خوب و بافت جذاب برای مشتری قرار نگرفته است.

مشروح این گزارش را در روزنامه هفت صبح یکشنبه 7 شهریور 1400 بخوانید.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

13 دیدگاه برای “خانه های ارزان در محله خوش آب و هوای شمال تهران؛ متری 22 میلیون!

  1. رجبعلی گفته:

    الان خریدن ملک و ویلا ویا آپارتمان در آمریکا ویا حتی خودرو ارزانتر از ایرانه،، اینجا دسترنج طبقه متوسط به پایین نصیب دلالان و مفت خورهامیشود که هیچ نظارتی بر آن نیست ،،چطور ملک از پنج شش ملیون حتی منطقه سهروردی به بالای چهل ملیون برسد ،این مابه التفاوت به جیب چه کسانی میرود ،،خودتان میدانید،

  2. فرشاد گفته:

    وقتی ملک رو میشه بزودی تو بورس متری خرید دست دلالان حرام زاده کوتاه میشه،قیمت ملک حداقل باید نصف بشه حداقل

    • مجتبی گفته:

      مطمئن باشید اگر بیاد بورس قیمتش چند برابر میشه. این بردن ملک تو بورس هم کار بانکها و سازمانها هست که نقدینگی بیارن تو ملک تا گرونتر بفروشند به مردم. نمونه این مثل وام خرید مسکن هست که اگر بیشتر کنند قیمت خونه گرونتر میشه

  3. ع گفته:

    سلام ، متاسفم آپارتمانی که سه سال قبل ۵ یا ۶ میلیون قیمت داشت الان صحبت از ۸۰ میلیون و به بالا قیمت می دهند و خرید و فروش هم می شود ، همه جای دنیا گران می شود نمی خرند مردم ایران گران می شود هجوم‌می آورند .

  4. علی گفته:

    واللا اینجایی که عکسشو گذاشتن جای زندگی نیست که ، صد رحمت به جنوب شهر ، اون محله رو شهرداری باید با خاک یکسان کنه بعد از نو بسازه ، اون موقع دو برابر قیمت بفروشه ، مگه جونمو از سر راه پیدا کردم برم اونجا زندگی کنم .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز