حنجره‌های میلیاردی در ایران

ژیوار

هر از چندگاهی اخباری مبنی بر پرداخت هزینه‌ای بسیار بالا بابت بیمه عضوی از بدن سلبریتی‌ها منتشر می‌شود؛ مساله‌ای که طی چند سال اخیر تا حدودی در ایران نیز باب شده است.

به گزارش کاماپرس، چندی پیش خبری منتشر شد مبنی بر اینکه یک شرکت بیمه با پیشنهاد و پیگیری صندوق اعتباری هنر، حنجره مصطفی راغب خواننده پاپ را تا سقف ۱۵ میلیارد ریال بیمه کرده است.

چند سال پیش هم یک شرکت بیمه طی اقدامی نمادین حنجره سالار عقیلی را بیمه کرد که البته این خبر بازخوردهای گوناگونی را به دنبال داشت. چراکه برخی معتقد بودند در شرایطی که بسیاری از هنرمندان بیمه درمانی ندارند، این اقدامات نمایشی وجهه مناسبی ندارد. حنجره عقیلی در سال 95 به مبلغ ۵۰۰ میلیون تومان بیمه شده بود که در سال ۹۶ به یک میلیارد تومان افزایش یافت.

بیشتر بخوانید: 

بعد از عقیلی، دومین حنجره بیمه شده مربوط به خواننده جوان پاپ حامد همایون بود. یک شرکت بیمه در سال 86 ادعا کرد که بیمه‌نامه حنجره همایون را به وی او اهدا کرده است.

دریان سفر امید

به نقل از ایسنا، اگرچه بیمه اعضای بدن به صورت مجزا امری غیرعادی به نظر می‌رسد، اما کاملا قانونی است. به عنوان نمونه برخی هنرمندان هندی همچون راجینیکانت و لتا منگیشکر و یا ماریا کری خواننده صدای خود را بیمه کرده‌اند و یا مثلا سانیا میرزا بازیکن تنیس دست‌ها، جولیا رابرت هنرپیشه، لبخند و دیوید بکهام و کریستین رونالدو پاهای خود را با هزینه‌های بالایی از یک میلیون دلار تا دو بیلیون دلار بیمه کرده‌اند!

با تمام اینها، مساله اصلی این است که اغلب این اتفاقات تنها جنبه نمایشی و تبلیغاتی داشته و برای جلب توجه مخاطبان و رسانه‌ها صورت می‌پذیرد.

بیمه اعضای بدن چیست؟

بیمه اعضای بدن نوعی بیمه است که بیشتر مربوط به سلبریتی‌ها بوده ولی محدود به آنها نیست. در حقیقت نوعی بیمه است که بر اساس کسب درآمد فرد از طریق تکیه بر بخش خاصی از بدن تعیین شده و مورد پوشش بیمه‌ای قرار می‌گیرد. این مساله می‌تواند موارد دیگری از جمله بازیگران، مجریان، موزیسین‌ها، خوانندگان، هنرمندان، جراحان، ورزشکاران و حتی افراد عادی را نیز شامل شود.

انتهای پیام

نهال گشت
آژانس هرمس 724
سبیت
روکش مارال
تهران آهن
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز