حل بزرگترین مشکل آمریکا با کمک هوش مصنوعی

ژیوار

هوش مصنوعی که روز به روز در صنایع مختلف پیشروی می‌کند، حالا راه خود را به صنعت بازیافت ایالات متحده نیز پیدا کرده است. با کمک این تکنولوژی کار دسته‌بندی زباله‌ها بسیار سریع‌تر و آسان‌تر انجام می‌شود. شرکت Amp Robotics، یکی از پیشگامان استفاده از هوش مصنوعی برای حل مشکلات بازیافت در جهان است.

به گزارش کاماپرس، فناوری هوش مصنوعی این شرکت با شناسایی الگو و ویژگی‌های خاص مواد قابل بازیافت را از سایر زباله‌ها جدا کرده و وارد چرخه مصرف کنند. متخصصان بازیافت، این ربات‌ها را به جاروبرقی تشبیه کرده‌اند.

بیشتر بخوانید:

طبق آمار حدود ۹۱ درصد از پلاستیک جهان به محل‌های دفن زباله ختم می شود. در آمریکا نیز هر ساله ۹۰ میلیون تن محصول قابل بازیافت دور ریخته می شود.

برای بازیافت بهتر، روش تفکیک زباله سال‌ها مورد استفاده بود، اما حالا هوش مصنوعی به کمک طبیعت می‌آید تا کاستی‌های انسان را رفع کند.

دریان سفر امید

بنیانگذار AMP Robotics ادعا کرد این ربات‌ها می‌توانند در دقیقه ۸۰ ماده قابل بازیافت را با دقت ۹۰ درصد جدا کنند، از این رو بسیار کارآمدتر از انسان هستند.

به علاوه، داده‌های جمع‌آوری‌شده توسط روبات‌ها می‌تواند به کمک تولیدکنندگان بیاید تا محصولات خود را آگاهانه‌تر طراحی کنند.

این فناوری هنوز در مراحل اولیه توسعه است و به تکامل نرسیده اما یک دستاورد مهم برای بهبود سیستم بازیافت در سراسر دنیا و به‌خصوص آمریکا به شمار خواهد رفت.

انتهای پیام

نهال گشت
روکش مارال
آژانس هرمس 724
سبیت
تهران آهن
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز