حق مسکن 300 هزار تومانی کارگران خنده دار است!

رئیس کمیته دستمزد شورای عالی کار با اشاره به خلف وعده‌های تیم اقتصادی دولت در مورد کارگران، گفت: اگر دستمزد کارگران به موقع ترمیم شده بود اکنون حق مسکن 300 هزار تومانی آنها خنده دار نبود.

به گزارش کاماپرس، فرامرز توفیقی در مورد حواشی حق مسکن کارگران، اظهار داشت: بحث من در مورد نادیده گرفتن ۶۰۰ هزار تومان (معوقه حق مسکن در فصل بهار) فقط مربوط به رقم و عدد نبود بلکه بحث این بود که چرا باید یکی از مؤلفه‌های تأثیرگذار در سرجمع دستمزد کارگران پس از تصویب شدن توسط ۳ ضلع شورای عالی کار، دوباره در هیأت دولت مطرح شود.

رئیس کمیته دستمزد شورای عالی کار افزود: حال که قرار بر مطرح شدن حق مسکن در هیأت دولت است، چرا باید بررسی این موضوع اینقدر با تأخیر انجام شود؟ در کنار این مساله باید مشخص شود که چرا تاریخ اعمال حق مسکن از سوی وزیر کار، تیرماه اعلام شد در حالی که در مصوبه شورای عالی کار وجود نداشت.

توفیقی در گفت و گو با خبرگزاری مهر گفت: آیا بررسی کرده‌اند که چه بلایی سر سبد معیشت خانوار و عوامل مؤثر بر آن به دلیل جایگزین شدن ارز نیمایی به جای دولتی، آمده است؟

این فعال کارگری افزود: شورای عالی کار موظف است حداقل ماهی یک بار تشکیل جلسه دهد، ما وارد ششمین ماه از سال شده‌ایم چند جلسه داشته‌ایم؟

آریاک سفر

وی ادامه داد: در جلسه پایانی سال ۹۸ توسط تیم اقتصادی دولت به نمایندگان کارگری قول‌هایی داده شد، چقدر این وعده‌ها جامه عمل پوشیده است؟

وی افزود: رئیس ستاد تنظیم بازار می‌گوید قیمت مرغ در ماه محرم تکان نخورد! قیمت مرغ در بهترین حالت ۱۹ هزار و ۵۰۰ تومان است آیا دقت کرده‌اند که قیمت این خوراکی پارسال چقدر بود؟ آیا دوستانی که نگران هستند بررسی کرده‌اند که قیمت روغن‌های خوراکی، قند، شکر، کره، برنج، پنیر، تخم‌مرغ و نان چقدر شده است؟ نرخ ماسک یک شبه از هزار تومان به هزار و ۳۰۰ تومان رسید و همچنین قیمت برخی داروها همچون داروهای مربوط به قلب در داروخانه‌ها چند برابر شد، آیا این موضوع رصد شد؟

هیچ  نشانی از اجرای قانون نیست

رئیس کمیته دستمزد شورای عالی کار گفت: می‌گویند میانگین درآمد کارمندان دولتی ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است، میانگین درآمد کارگران چقدر شده است؟ آیا در مورد معیشت، سلامت و وضعیت خانواده کارگر نگرانی وجود دارد؟

وی با اشاره به اینکه کمک هزینه مسکن در سال‌های گذشته مورد غفلت واقع شده بود، تصریح کرد: چرا از سال ۷۰ در حق مسکن به عنوان یک مؤلفه دستمزد کارگری بازنگری صورت نگرفت؟ اگر این اتفاق می‌افتاد امروز کمک‌هزینه ۳۰۰ هزار تومانی خنده‌دار نبود.

توفیقی با بیان اینکه هزاران خلف‌وعده و دل‌نگرانی وجود دارد، گفت: ما در مورد قانون بحث می‌کنیم نه عدد و رقم که متأسفانه هیچ نشانی از اجرای قانون نیست.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم  روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

نرم افزار حسابداری
آریاک سفر
آیرومارت-کاماپرس
کاراپلاس-کاماپرس
ایمالز
همراه مکانیک-کاماپرس
آسیاتک
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

3 دیدگاه برای “حق مسکن 300 هزار تومانی کارگران خنده دار است!

  1. یه بازنشسته تامین اجتماعی گفته:

    گریه داره ! دردناکه!!! امیدوارم خدا باعث و بانی دست خالی موندن مردم رو به چه کنم چه کنم بندازه خدا ازشون نگذره

  2. مجتبی+خان گفته:

    ازقدیم گفتن مهم عاقبت ب خیری واقعا هم راست گفتن من راجب النشون حرفی نمیزنم دارن خوش میگزرونن ولی من اعتقاد بر این دارم که این دنیا دار مکافات ازز هر دست بدی از همون دست پس میگیری جناب اقای وزیر معاون بالا دست پایین دست مسول و غیر مسول شماها خیلی کارتون سخته با چند ملیون کارگر طرفین حقی ناحق بشه مردی پیش زن و بچش شرمنده بشه تو مسولی بقران قسم ب حق همین شبا نفرین اون خونواده بخاک سیا میشونتت عاقبت بخیر نمیشه اون مسول بی کفایتی که جنسش از جنس کارگری نیست و نمیتونه درکشون کنه متمن باش یاخودش یا بچش بر هرحال جواب این نفرینارو میده .کارگر

  3. حکمت نیا گفته:

    ظاهرا” اضافه کردن حداقل مزد و یا مثلا” همسان سازی حقوق بازنشستگان تأ مین اجتماعی، فقط اقدامی است برای منت گذاشتن سر ملت و یا مثلا”آسوده نمودن خیال و وجدان مسئولین محترم که قدمی برداشته‌اند در راه کمک به معیشت کارگران، بازنشستگان و… نه انگار فقط مجوزی است برای گران شدن بی حساب و کتاب اقلام مصرفی و ضروری مردم و بی ارزش نمودن پول ملی مملکت. متأسفانه سال‌های سال است که همین منوال رایج است،تا زمانی که نظارت و کنترلی بر قیمت اجناس نباشد و هر کسی به بهانه بالا رفتن نرخ ارز و یا تحریم بودن و یا بالا رفتن دستمزد کارگر، بخواهدقیمت اجناس ضروری مردم را به قولی دو لا پهنا با مردم حساب کند و دولت و ارگان‌های ذیربط اصلا“ دغدغه خاطر نداشته باشند و قیمت‌ها روز بروزکه نه، ثانیه ای بالا رود و هر صنفی ساز خود را بزند و به فکر جیب خود باشد و ببیند از چه طروقی می‌تواند بیشتر دست به جیب من کند که نه تنها این مبلغ اضافه شده، که شیره جان مردم را هم در دست گرفته و به اصلاح مردم را بچلاند و روح و روان خانواده‌ها را تحت شعار قرار بدهد و آرامش را ازآنان دور و دور تر نماید و جالب اینکه از: ادارات آب و برق و گاز و… ولوازم بهداشتی و حمل ونقل و داروخانه‌ها شروع و به مسکن و خدمات تعمیر و… آخر ختم می گردد و هرچند صباحی یک بار بهانه‌ای برای گران ‌شدن اجناس از تولیدات داخلی تا واردات خارجی و ختم شدن به فشار و فشار بیشتر به قشر متوسط و پایین وشکستن کمر مردم جور می‌شود. تا کی قرار است مردم را زیر این شکنجه‌ها له کنیم. این است حکومت عدل الهی که از آن دم میزنیم و مردم برای رسیدن به خونها به پایش ریخته اند و جوان‌ها تقدیم کرده‌اند و خون دلها خورده اند. داریم به کجا می رویم چرا فکر می کنیم مردم حق زندگی کردن در آرامش را ندارند و همیشه باید به چه کنم گرفتار. این است اقتصاد اسلامی که خیلی راحت قیمت روی اجناس به صورت دستی تغییر و به خریدار اعلام شود گران شده، اگر الان هم نخری، بعد باید گران‌تر بخری؟!!! یک. مدتی اعلام شد که داروخانه ها فقط برای پیچیدن نسخه، می‌توانند حق فنی دریافت کنند ، ولی مدتهاست که خیلی راحت برای اقلامی که نیاز به نسخه ندارد واز داروخانه خریداری می گردد، حق فنی یا در سر جمع محاسبه یا به نرخ اجناس خریداری شده اضافه می کرد، مدتی است که خیلی راحت قیمت مثلا“پمادی که نرخ آن 5هزار تومان میباشدو قیمت حک شده را دستی به 6700 تومان تغییر و به فروش می‌رسانند و اگر گفتی چرا؟ اینکه خرید قبل میباشد، می‌گویند از شرکت تولید کننده گران شده و این جعبه ها از قبل داشته‌اند و قیمت جدید را با دست نوشته اند؟!!!… واز این نمونه‌ها در تمام صنوف زیاد، که همه بر می‌گردد به اینکه انگار باید باور کرد که، واقعا” خود مسئولین و دولتمندان محترم مهم نیست که این همه فشار به دوش ملت باشد و اضافه دستمزدها برای فراهم شدن و بالا رفتن امکان معیشت مردم نیست و فقط فرصتی برای سوءاستفاده کنندگان و بالا بردن قیمت اجناس تولیدی و یا وارداتی آنان میباشد وآشفته نمودن بازار اقتصاد وبه اصلاح گل آلود نمودن آب و فرصتی جهت گرفتن ماهی توسط عده‌ای سودجو و گرفتار تر نمودن ملت به اموارت روزمره. والا کنترل بازار اگر کم کاری و بی تفاوتی نباشد، چندان هم سخت نیست. به امید اجرای عدالت توسط حکومت و رفع ایرادات قانونی و اجرایی.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز