حذف معمار تحریم ها از جریان مذاکرات/ دلار عقب نشینی کرد

قیمت دلار بازار آزاد طی روز جاری نسبت به روز گذشته 0.17 درصد کاهش پیدا کرد و به مرز 27 هزار و 830 تومانی رسید. نرخ این ارز خارجی در مقایسه با دیروز 0.26 درصد کاهش قیمت داشت و 25 هزار و 486 تومان شد. برخی معامله گران حذف ریچارد نفیو، معروف به معمار تحریم‌ها، را سیگنال مهمی برای کاهش قیمت تلقی کردند.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار ارز، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، به نظر برخی معامله گران بازار ارز کنار گذاشتن نفیو یک علامت مثبتی از مذاکرات برجام را محسوب می‌شود. در واقع حذف چنین شخصیتی از تیم مذاکره کننده یک مفهوم مشخص دارد که واشنگتن تمایل به حصول نتیجه مناسب از مذاکرات وین دارد. با این حال هنوز هم عده‌ای از معامله گران معتقدند که به زودی نرخ دلار وارد مدار افزایشی خواهد شد و همه این مسائل کوتاه مدت هستند.

اخبار مرتبط را بخوانید:

راز آسمان پایتخت

ضمنا امروز خبر آزادسازی پول‌های بلوکه شده ایران هم در بازار ارز برجسته شد. اخیرا وزارت اقتصاد و دارایی کره جنوبی اعلام کرده که 18 میلیون دلار از دارایی‌های بلوکه شده ایران را به عنوان بدهی حق عضویت سازمان ملل پرداخت کرده است.

نظر تحلیلگران فنی درباره قیمت دلار

تحلیلگران فنی بازار ارز معتقدند که اگر نرخ دلار همچنان پایین مرز 28 هزار و 200 تومانی باشد، نمی‌توان انتظار رشد زیاد قیمتی را از این ارز خارجی داشت. به نظر نرخ دلار طی روزهای آینده هم رشد چندانی نخواهد داشت و باز هم معامله گران با احتیاط رفتار خواهند کرد.

نرخ یورو و پوند هم مانند دلار، طی روز جاری کاهشی بودند. قیمت یورو نسبت به روز گذشته 57 تومان کم شد و به محدوده 31 هزار و 581 تومانی رسید. نرخ پوند هم در مقایسه با روز قبل 67 تومان کاهش پیدا کرد و 37 هزار و 743 تومان شد.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز