حداقل حقوق بازنشستگان در سال ۱۴۰۰ ، ۴ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان

با افزایش ۳۹ درصدی حقوق کارگران که اواخر سال ۹۹ به تصویب رسید، حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی هم باید ۳۹ درصد افزایش یابد، با این حساب حداقل حقوق دریافتی بازنشستگان در سال ۱۴۰۰ حدود ۴ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان خواهد بود.

به گزارش کاماپرس،سرانجام و در اواخر سال گذشته بازنشستگان تامین اجتماعی کمی به خواسته هایشان نزدیک شدند. همسان سازی حقوق بازنشستگان از مرداد ماه سال ۹۹ برای دو گروه بازنشستگان کشوری و لشکری و بازنشستگان تامین اجتماعی شروع شد، اما نتیجه این افزایش حقوق برای بازنشستگان تامین اجتماعی اصلا راضی کننده نبود.

به همین دلیل بازنشستگان با برگزاری تحصنهایی مقابل مجلس و سازمان برنامه و بودجه به رعایت نشدن عدالت در افزایش حقوق اعتراض کردند. اما سال ۹۹ با وعده افزایش حقوق در سال ۱۴۰۰ و البته یک علی الحساب ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار تومانی برای آنها به پایان رسید. بازنشستگان تامین اجتماعی حالا منتظر واقعی شدن وعده مسئولین و افزایش حقوق در فیش حقوقی فروردین ماه هستند.

اخبار مهم مرتبط را بخوانید

حالا و با افزایش ۳۹ درصدی دستمزد کارگران که در سال جدید، حقوق حداقل بگیر بازنشسته تامین اجتماعی طبق ماده ۱۱۱ قانون تامین اجتماعی، باید ۳۹ درصد افزایش یابد و با این رقم افزایش و اجرای مرحله دوم متناسب سازی، حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی به رقم قابل قبولی می رسد.

آریاک سفر

مرحله دوم متناسب سازی حقوق در فروردین

علی دهقان کیا رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی شهر تهران درباره افزایش حقوق بازنشستگان در سال جاری، می گوید: اسفند سال ۹۹، علاوه بر پرداخت عقب افتادگی حقوق بازنشستگان مشاغل سخت و زیان آور، علی الحساب مبلغ یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان برای اجرای مرحله دوم متناسب سازی پرداخت شد و بازنشستگان تامین اجتماعی از این بابت نسبتا خوشحال بودند.

به گفته رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی ،مجوز‌های لازم برای اجرای مرحله دوم متناسب سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی دریافت شده و با افزایش دستمزد کارگران، حقوق بازنشستگان حداقل بگیر سازمان تامین اجتماعی مثل مزد کارگران ۳۹ درصد افزایش پیدا می کند.

حداقل حقوق بازنشستگان ۴ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان

دهقان کیا درباره رقم حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی بعد از افزایش سالیانه و اجرای متناسب سازی، به باشگاه خبرنگاران جوان می گوید: بازنشستگان تامین اجتماعی با ۳۰ سال سابقه در سال ۹۹، بعد از اعمال افزایش سالیانه و اجرای مرحله اول متناسب سازی، ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان دریافت می‌کردند، اما در سال جدید با اعمال افزایش ۳۹ درصدی و اجرای مرحله دوم متناسب سازی حدود ۴ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان دریافت خواهند کرد.

بازنشستگان تامین اجتماعی با ۳۵ سال سابقه سال گذشته ۳ میلیون تومان دریافت می‌کردند که امسال به ۴ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان خواهد رسید.
از ۲۰ فروردین ماه که مثل ماه‌های گذشته واریز حقوق بازنشستگان آغاز می‌شود، بازنشستگان می‌توانند با رقم افزایش یافته برای سال ۱۴۰۰ حقوق خود را دریافت کنند.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

نرم افزار حسابداری
آیرومارت-کاماپرس
آریاک سفر
آسیاتک
کاراپلاس-کاماپرس
همراه مکانیک-کاماپرس
ایمالز
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز