وام 1 میلیون و 200 هزار تومانی بازنشستگان در سال 1400 و 2 نکته مهم درباره آن

لست سکند

وام 1 میلیون و 200 هزار تومانی یکی از طرح های رفاهی بود که در سال 99 برای بازنشستگان به اجرا درآمد و قرار است در سال 1400 نیز ارائه این وام تداوم داشته باشد.

به گزارش کاماپرس، بازنشستگان تامین اجتماعی در سال 1399 تجمع های اعتراضی متعددی با موضوع ناچیز بودن حقوقشان در برابر تورم و تبعیض بین حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی و بازنشستگان صندوق های کشوری و لشکری برگزار کردند. نهایتا این اعتراض ها به اجرای مرحله دیگری از همسان سازی و پرداخت علی الحساب مبلغی به عنوان افزایش حقوق بازنشستگان منتهی شد که قرار است در سال 1400 نیز این همسان سازی ادامه یابد.

موضوع دیگری که مورد انتقاد بازنشستگان تامین اجتماعی قرار دارد بی نصیب ماندن آنها از برخی مزایایی است که سایر بازنشستگان صندوق های کشور و لشگری کم وبیش از آن برخوردارند.

بی نصیب ماندن بازنشستگان تامین اجتماعی از برخی وام‌ها و مزایا

برای مثال در سال 99 بازنشستگان صندوق کشوری از وام 1 میلیون و 200 هزار تومانی برخوردار شدند که این وام برای خرید از فروشگاه زنجیره‌ای رفاه قابل استفاده بود. به گفته محمود مرتضایی ‌فر مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی صندوق بازنشستگی کشوری، 500 هزار نفر از بازنشستگان تحت پوشش این صندوق  طی سه مرحله از اعتبار ۵۰۰ میلیارد تومانی خدمات این طرح بهره مند شدند.

راز آسمان پایتخت

نکته مهم اول درباره این وام این است که فقط به بازنشستگان کشوری تعلق گرفته و سایر اقشار بازنشسته از جمله بازنشستگان تامین اجتماعی از آن بهره مند نشده اند. ضمنا بر اساس گفته های مسئول امور فرهنگی و اجتماعی صندوق بازنشستگی کشوری این تسهیلات در سال 1400 نیز برای بازنشستگان کشوری تداوم خواهد داشت.

نکته مهم دوم درباره این وام این است که این وام مراحل اداری خاصی نداشت و برای دریافت آن به ارائه ضامن نیز نیازی نبود. مرتضایی فر در این باره تصریح کرده است که مبلغ وام یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومانی به کارت حقوق فرد بازنشسته افزوده می شد که با آن از فروشگاه رفاه خرید کند. بازپرداخت این تسهیلات نیز ۴ ماه مهلت داشت و به صورت کسر از حقوق بازنشستگان انجام می‌شد.

بازنشستگان تامین اجتماعی در کامنت ها و تماس های مکرر خود با کاماپرس عنوان می کنند که آنها نیز نیازمند چنین مزایا و تسهیلاتی هستند و از مسئولان سازمان تامین اجتماعی تقاضا دارند این گونه وام ها برای آنها نیز در نظر گرفته شود.

اخبار مهم مرتبط را بخوانید:

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم مرتبط با بازنشستگان، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

1 دیدگاه برای “وام 1 میلیون و 200 هزار تومانی بازنشستگان در سال 1400 و 2 نکته مهم درباره آن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز