حداقل حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی ، ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان

لست سکند

طبق اعلام رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری، ‌احکام جدید حقوق کارگران و بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی فردا ۱۱ اردیبهشت ماه اعلام می‌شود.

به گزارش کاماپرس، علی دهقان‌کیا رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی شهرستان تهران روز گذشته در گفت و گو با ایلنا اعلام کرد، حداقل مستمری بازنشستگان تامین اجتماعی در سال ۱۴۰۰، بسته به داشتن اولاد و همسر بین ۴ میلیون و ۲۰۰ تا ۴ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان است. در نتیجه مستمری آن‌ها از ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان در اسفند ۹۹ به این ارقام می‌رسد تا تفاوت میان بازنشستگان حداقلی‌بگیر تامین اجتماعی و کشوری برداشته شود.

او همچنین اعلام کرد در احکام جدید برخی مستمری‌بگیران نسبت به اسفند ماه تا ۱۰۰ درصد افزایش مستمری دارند. احکام جدیدی که به گفته حسن صادقی رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه‌کارگری ممکن است فردا و به مناسبت روز جهانی کارگر صادر شود.

اخبار مهم مرتبط را بخوانید

رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه‌ کارگری درباره میزان افزایش مستمری‌ها در احکام جدید، نیز توضیح داد :بازنشستگانی که تا ۲۰ سال سابقه دارند، ۳ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان (بسته به داشتن عائله‌مندی و حق همسر) دریافت می‌کنند و بازنشستگانی که از ۲۱ تا ۳۵ سال سابقه دارند و افرادی که بر اساس ماده واحد بازنشستگی در مشاغل سخت و زیان‌آور با در نظر گرفتن سنوات ارفاقی (بر مبنای ۳۰ سال) بازنشسته شده‌اند، با در نظر گرفتن بهره‌مندی از عائله‌مندی و حق همسر، بین ۴ میلیون و ۳۴۷ هزار تومان تا ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان را دریافت می‌کنند.

راز آسمان پایتخت

لازم به ذکر است همسان سازی حقوق بازنشستگان از مرداد ماه سال ۹۹ برای دو گروه بازنشستگان کشوری و لشکری و بازنشستگان تامین اجتماعی شروع شد، اما نتیجه این افزایش حقوق برای بازنشستگان تامین اجتماعی اصلا راضی کننده نبود.

به همین دلیل بازنشستگان با برگزاری تحصنهایی مقابل مجلس و سازمان برنامه و بودجه به رعایت نشدن عدالت در افزایش حقوق اعتراض کردند. بازنشستگان تامین اجتماعی حالا منتظر واقعی شدن وعده مسئولین و افزایش حقوق در فیش حقوقی اردیبهشت ماه هستند.

 

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

3 دیدگاه برای “حداقل حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی ، ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان

  1. حسین گفته:

    متاسفانه از کارافتاده کلی بالای ۶۶% ناشی از کار و حادثه باز هم به فراموشی سپرده شدند و این قشر آسیب دیده که بعلت کمبود امکانات حین اشتغال دچار نقض عضو دائمی شدند ،سخنی به میان نمیاید بصورت سیستماتیک چرا باید از حداقل حقوق ۴۲۰۰ برخوردار نباشند این چیزی جز بی مسئولیتی کلیه مسئولین و دست اندرکاران امر نیست و برای همگی شما متاسفم که به روی خودتان نمی آورید که در چه شرایطی ازکارافتادههای کلی قرار گرفتند و شما در این شرایط بد و اسف بار نقش بسزایی دارید

  2. فرشته گفته:

    اینهمه بازی دراوردن باز دارند همون اعداد قبلی رو تحویلمون میدن!!! چرا از رنج سالمندان و مردم اینهمه لذت میبرند؟! خیلی عجیبه آدم هرقدر بیرحم باشه برای افراد ناتوان اینهمه نمیتونه بیرحم باشه!…فقط وا میمونم از اینهمه فریب و ریاکاری و سنگدلی…فقط از خدا میخوام جوابتونو بده

  3. بازنشسته گفته:

    وقتی حداقل بگیر تامین اجتماعی نصف کشوری حقوق میگیره وسالاری با کمال وقاهت میگه همسانسازی صورت گرفته بازنشسته جز اینکه حقش را تو کف خیابان بگیره چه راهی براش باقی گذاشتن ؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز