جریمه یک میلیون و 500 هزار تومانی راهنمایی و رانندگی از کی اعمال می شود؟

تورهای مسافرتی لحظه آخر
بر اساس مصوبه ابلاغ شده از سوی دولت جزییات نرخ‌های جدید جریمه‌های رانندگی مشخص و ابلاغ شد.

به گزارش کاماپرس، رئیس پلیس راهور فراجا در رابطه با جزییات و زمان اجرا و اعمال نرخ‌های جدید برای جریمه ‌های رانندگی، عنوان کرده که مصوبۀ جدید دولت مبنی‌بر افزایش نرخ جریمه رانندگی باید ابتدا در روزنامۀ رسمی منتشر شده و بعد از ۱۵ روز قابلیت اجرا خواهد داشت. به عبارت دیگر این مصوبه، احتمالا از اوایل تابستان اجرا خواهد شد.

گفتنی است با ابلاغ نرخ جدید جریمه‌های رانندگی در سال 1403، مبلغ جرایم رانندگی به‌طور متوسط ۳ برابر شده است.

بیشتر بخوانید:

فوری / اعلام نرخ‌ جدید جرایم رانندگی در سال 1403 + جدول قیمت

بیشترین و کمترین نرخ جریمه‌ رانندگی در سال 1403

بر اساس اعلام عناوین و جریمه‌های مربوط به حمل و نقل و عبور و مرور درکلیه نقاط کشور، کمترین جریمه 30 هزار تومان و مربوط به تخلفاتی همچون رانندگی با گواهینامه پس از پایان زمان اعتبار، داشتن سرنشین خارج از ظرفیت مجاز و یا حمل سرنشین توسط وسایل نقلیه کشاورزی و غیره است.

همچنین بیشترین جریمه‌ها از 500 هزار تومان شروع می‌شود که به تخلفاتی مثل حرکات نمایشی با وسیله نقلیه سواری یا موتورسیکلت، حرکات مارپیچ، دنده عقب در بزرگراه‌ها، استفاده از تلفن همراه هنگام رانندگی، سبقت از سمت راست در شانه جاده‌ها و غیره مربوط می‌شود.

جریمه 700 هزار تومانی نیز برای تخلفاتی مانند سبقت غیرمجاز در جاده‌های دوطرفه، پوشاندن یا دستکاری و یا مخدوش کردن پلاک خودرو در نظر گرفته شده است.

همچنین جریمه یک میلیون تومانی برای تخلفاتی مثل بوق زدن غیرمتعارف و سلب آسایش عمومی تعیین شده است.

در این میان بیشترین رقم جریمه یک میلیون و 500 هزار تومان و برای تخلفاتی همچون رانندگی در حالت بی ارادگی و مصرف داروهای روانگردان یا افیونی و همچنین رانندگی در حالت مستی و مصرف مسکرات مربوط می‌شود.

 

انتهای پیام

 

آهن رویال
آریاپی
روکش مارال
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز