جذاب ترین جاذبه های تنگه بسفر استانبول

ژیوار

تنگه بسفر استانبول، آبراهه‌ای طبیعی است که در شمال غربی ترکیه قرار دارد و به عنوان مرز قاره آسیا و اروپا شناخته می‌شود. این مسیر آبی بین‌المللی، دو دریای سیاه و مرمر را به یکدیگر متصل می‌کند و باریک‌ترین آبراهه جهان است که در آن امکان کشتی‌رانی وجود دارد. بسیاری از اهالی بومی در کرانه‌های این تنگه زندگی می‌کنند و می‌توان آن را یکی از زیباترین مناطق تاریخی و گردشگری تور استانبول دانست.

کاماپرس در این گزارش، نکاتی را بررسی می‌کند که در مورد تنگه بسفر استانبول باید دانست.

روش دسترسی به تنگه بسفر استانبول

آبراهه بسفر 32 کیلومتر طول دارد و تعدادی پل روی آن قرار گرفته‌اند که بهترین راه ارتباطی افراد هستند. با وجود این تنگه، استانبول شهری با دو بخش اروپایی و آسیایی است که امکان جابجا شد ن در آن‌ها وجود دارد. برای دسترسی به تنگه بسفر، اتوبوس‌های میدان تکسیم و بشیکتاش دسترسی آسانی دارند. همچنین ایستگاه تراموا کاباتاش و فری‌های اسکودار و کادیکوی در اسکله بشیکتاش نیز از روش‌های دیگر رسیدن به این منطقه هستند.

جاذبه‌های مهم تنگه بسفر استانبول

جاذبه‌های گردشگری تنگه بسفر استانبول بسیار متعدد و قابل توجه هستند. بندر اصلی شهر را در این تنگه می‌توان از نزدیک دید و همچنین آثار معماری خاصی مانند قلعه روملی، مسجد سلیمانیه، کلیسای ایاصوفیه و کاخ بیلربیی را تماشا کرد. مناطق ساحلی زیبایی مانند آرناووت کوی و آنادولو کاوایی نیز در این ناحیه قرار دارند. در ادامه 5 جاذبه پرطرفدار تنگه بسفر را معرفی می‌کنیم.

دریان سفر امید

1.کشتی تفریحی کروز

کشتی تفریحی کروز در طول شب، امکان تجربه گشت‌وگذاری خاص بر روی آب‌های بسفر را فراهم می‌کند و در آن خدمات لوکسی عرضه می‌شود. این کشتی که انواع مختلفی دارد، خدماتی مانند موسیقی زنده، شام و غذاهای متنوع همراه با نوشیدنی‌های خاص را در اختیار مسافران قرار می‌دهد و در آن حتی امکاناتی مانند استخر نیز وجود دارد. در کشتی کروز شبی به یادماندنی در خاطرات ثبت می‌شود و یکی از تفریحاتی است که اغلب گردشگران در تور استانبول حتما سراغ آن می‌روند.

2.آب انبار باسیلیکا

از دیگر مناطقی که نزدیک به تنگه بسفر قرار دارد، آب انبار باسیلیکا است که زمان ساخت آن به حکومت دوران بیزانس برمی‌گردد. این بنای زیبا در بخش زیرزمینی قرار دارد و در آن معماری عجیبی به کار رفته است. ستون‌های کنده کاری شده این سازه، مقاومت بالایی دارند و می‌توانند چندین تن آب را در خود حفظ کنند. اطراف آب انبار باسیلیکا نیز کافه‌ها و رستوران‌های معروفی هستند که می‌توانند گزینه مناسبی برای شب‌نشینی باشند.

3.برج دختر در تنگه بسفر

برج دختر یکی از بناهای قدیمی استانبول است که افسانه‌های زیادی برای آن وجود دارد. داستان امپراطور، پیشگو و دختربخت‌برگشته را می‌توان از راهنمایان تور کشتی بسفر شنید و از تماشای این سازه لذت بیشتری برد. امکان وارد شدن به داخل برج دختر نیز وجود دارد و گردشگران می‌توانند تا بالکن آن بالا بروند و به راحتی چشم‌اندازی جدید از تنگه بسفر و شهر را پیش رو داشته باشند.

4.کاخ توپکایی، بزرگ‌ترین کاخ استانبول

بزرگ‌ترین کاخ استانبول نیز در کرانه تنگه بسفر واقع شده است و حداقل 400 سال محل اقامت شاهان عثمانی بوده است. این کاخ زیبا امروزه به عنوان یکی از موزه‌های معروف استانبول شناخته می‌شود و همه روزه گردشگران زیادی از آن بازدید می‌کنند. در این کاخ می‌توان تجمل‌گرایی و افراط رهبران سابق ترکیه را دید و از شکوه معماری و هنر عثمانی حیرت‌زده شد.

5.برج گالاتا یا برج مسیح

از دیگر بناهای تاریخی مهم در نزدیکی تنگه بسفر، برج گالاتا است که طرفداران زیادی دارد و معمولا بسیار شلوغ و پرشور و شوق است. این برج را در امتداد خیابان استقلال می‌توان پیدا کرد. در طبقه نهم ساختمان گالاتا، چشم‌انداز 360 درجه‌ای از شهر وجود دارد که برای هر بیننده‌ای جذاب است. همچنین کافه‌ها و رستوران‌های متعددی در اطراف و خود برج مشغول به کار هستند.

رستوران‌های معروف تنگه بسفر

در اطراف تنگه بسفر رستوران‌های جذابی مانند موزدچانگا، خانه کافه، بابا آدم، توگرا و رستوران چینار آلتی قرار دارند که در بین گردشگران محبوبیت زیادی پیدا کرده‌اند. رستوران موزدچانگا یکی از رستوران‌های گران قیمت این ناحیه است که منویی با غذاهای بین المللی و بیشتر مدیترانه‌ای دارد. رستوران خانه کافه گزینه مناسبی برای عاشقان پیتزا و پاستا است و رستوران بابا آدم بهترین غذاهای دریایی را سرو می‌کند.

هتل‌های معروف تنگه بسفر

برای کسانی که ترجیح می‌دهند در نزدیکی تنگه بسفر استانبول اقامت داشته باشند، هتل‌هایی مانند هتل فور سیزن بسفر، هتل خانه بسفر و هتل W انتخاب‌های بهتری خواهند بود. همچنین هتل کمپینسکی قصر چراغان نیز از گزینه‌های لوکس و جذابی است که در استانبول می‌توان انتخاب کرد.

بازدید از تنگه بسفر استانبول با «نامی گشت»

«نامی گشت» مجموعه‌ای مطمئن و کاربلد است که همه روزه تورهای گردشگری داخلی و خارجی متنوعی را برگزار می‌کند. این آژانس مسافرتی، علاوه بر تنوع بالایی که در تورهای خود دارد، بهترین قیمت‌ها را پیشنهاد می‌دهد و امکانات کاملی را در اختیار گردشگران می‌گذارد. تورهای ترکیه این مجموعه بسیار کامل هستند و اغلب شهرهای این کشور را در برنامه‌های خود قرار می‌دهند. تور استانبول نیز یکی از محبوب‌ترین تورهای «نامی گشت» است.

برای دریافت اطلاعات بیشتر از شرایط تورهای گردشگری این آژانس مسافرتی، از سایت این مجموعه با آدرس www.namigasht.com دیدن کنید و یا با شماره تلفن 02191007779 تماس حاصل فرمایید.

انتهای پیام

تورهای مسافرتی لحظه آخر
فروشگاه اینترنتی فرنا
سلام پرواز ایرانیان
آهن ملل اصفهان
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سلام پرواز ایرانیان