جدیدترین قیمت سنسور هوشمند درب و پنچره + مزایا

سنیور-درب-پنچره
ژیوار

سنسورهای هوشمند، همچون یک نگهبان همیشگی امنیت خانه و فضای کار شما را تامین می‌کنند. نصب آنها برای درب و پنچره نه تنها به ایجاد امنیت در برابر سارقان کمک می‌کند، بلکه برای کنترل کودکان، سالمندان و حتی حیوانات خانگی هم کارآمد است. بنابراین بسته به نیاز مصرف‌کننده سنسورهای هوشمند مدل‌های مختلفی دارند که هر کدام بسته به کارایی که دارند، قیمت‌های مختلفی را هم به خود اختصاص دادند.

کاماپرس در این گزارش کاربرد سنسور هوشمند درب و پنچره رو قیمت انواع آنان بررسی می‌کند.

کاربرد انواع سنسور

سنسورهای درب و پنچره دو قطعه‌ کوچک الکترونیکی هستند که به درب و پنچره نصب می‌شود تا باز و بسته بودن آن را به ما اطلاع دهد. سنسورهای وایرلس و سیمی دو نوع مختلف از سنسور هستند. وایرلس‌ها به‌صورت بی‌سیم و باتری کار می‌کنند که از داخل گوشی همراه هم قابل کنترل است.

سنسور-درب-پنچره

این سنسور به دلیل نداشتن محدودیت مکانی مخاطب بیشتری دارد و کار با آنهم راحت‌تر است. سنسورهای سیمی هم همانطور که از اسمش مشخص است، از طریق سیم‌کشی قابل راه اندازی است که همین، روند نصب را کمی سخت‌تر از سنسور وایرلس می‌کند؛ چون محدودیت مکان موضوع مهم در این نوع سنسور خواهد بود. همچنین سنسورها در انواع هوشمند توکار، نواری و مینی قابل نصب هستند که از نظر ظاهری اصلا قابل تشخیص نیست و معمولا جزو کاربردی‌ترین انواع این دستگاه به حساب می‌آیند.

دریان سفر امید

بیشتر بخوانید:

چرا سنسور درب و پنچره بخریم؟

نصب سنسور هوشمند، امکان افزایش امنیت خانه یا محل کار را برای ما فراهم می‌کند که به برخی از آنها در ادامه اشاره می‌شود:

کنترل رفت و آمد کودکان و سالمندان: یکی از کاربردهای این سنسورها، برای والدین است تا از طریق آن رفت و آمد کودک خود را کنترل کنند. همچنین کمک شایان به افرادی می‌کند که از سالمندان مراقبت می‌کنند، به‌طور مثال در هنگام بروز مشکل برای یک سالمند، سنسورها افراد خانه را از این اتفاق مطلع می‌کنند. در واقع از طریق اتصال این سنسورها به درب خانه می‌توان مراقب امنیت کودکان و سامندان بود.

امنیت وسایل مهم: این سنسورها را حتی می‌توان به جعبه‌های دارو نصب کرد تا مانع استفاده کودکان از محتویات داخلش آن شویم. همچنین می‌توان بر روی جعبه جواهرات یا اسناد و هر شی مهم دیگر داخل خانه هم آن را نصب کرد که در صورت تلاش برای باز کردن جعبه توسط افرادی غیر خودی، به سرعت متوجه شویم.

اطلاع از ورود دزد و سارق: نصب سنسورهای درب و پنچره باعث می‌شود تا شما از ورد هر فرد بیگانه به خانه‌ مطلع شوید. به طور مثال اگر سارقین قصد ورود به خانه شما را داشته باشند، سنسورهای درب و پنچره خانه به شما اطلاع می‌دهد که کسی قصد ورود غیر مجاز دارد.

کنترل انرژی: با نصب سنسور درب و پنچره می‌توان سیستم روشنایی خانه را هم با آنان تنظیم کرد. به صورتی که با اطلاع از ورد و خروج افراد، چراغ‌ها روشن شود و پس از آن هم خاموش شود. این کار باعث کاهش مصرف برق هم می‌شود و در بسیاری از ادارات و لابی ساختمان‌ها رواج دارد.

رفت و آمد حیوانات: نصب سنسور کمک می‌کند تا علاوه بر رفت‌وآمد حیوانات خانگی، از ورود دیگر حیوانات به داخل خانه هم مطلع شوید.

سنسور یخچال: باز ماندن درب یخچال در بسیاری از خانه‌ها عامل خرابی این وسیله برقی بوده و حتی باعث خراب شدن مواد داخل آن هم است. نصب یک سنسور بر روی درب یخجال باز ماندن آن را به ما اطلاع می‌دهد. البته در بسیاری از یخچال‌های جدید این سنسور وجود دارد.

قیمت انواع سنسورهای درب و پنچره

  1. سنسور بیم خطی 100 متری، حداکثر تا 100 متر را پوشش می‌دهد. این سنسور کاملا ضد آب و  به همین دلیل برای اماکن باز مناسب است. این سیستم ضریب دقت بالایی دارد و یک محصول خوب برای ایجاد امنیت در فضای باز اطراف خانه به حساب می‌آید. قیمت این محصول در سایت‌های مختلف یک میلیون و 280 هزار تومان اعلام شده است.
  2. مگنت دزدگیر پارادوکس DCT2 یک سنسور ساخت کشور کانادا است که به بخشی از درب یا پنچره نصب می‌شود. این سنسور بدون سیم‌کشی عمل می‌کند و دارای سیستم آدرس‌دهی است. این محصول در بازار حدود 4 میلیون قیمت دارد.
  3. سنسور هوشمند در و پنجره آگاه مدل S101، دارای ۳ سنسور هوشمند از جمله تشخیص حرکت، تشخیص باز و بسته شدن درب، تشخیص ضربه و لرزش است. این سنسور بدون نیاز به خرید دستگاه مرکزی، یک اپلیکیشن قابل نصب در اندروید و IOS را برای چند نفر دارد. این سنسور با قیمت یک میلیون و 590 هزار تومان در بازار به فروش می‌رسد.
  4. مدل دیگر سنسور درب و پنجره بیسیم هگزا مدل 290 است که این دستگاه مخصوص دزدگیر اماکن است. البته در صورت خرید این پک، نیاز به تهیه سنسور مجزا برای درب و یا پنجره خواهید داشت. قیمت این محصول 650 هزار تومان است.
  5. سنسور درب و پنجره بی‌سیم دزدگیر با مدل MX-BA-WDS-01 ا MX-BA-WDS-01 با سه ولت منبع تغذیه و دارای 80 متر ارتباط فاصله با دستگاه است. همچنین دارای 433 مگاهرتز فرکانس ارتباطی است و یک باتری لیتیوم برای کار کردن نیاز دارد. این سنسور در سایت‌های فروش، 445 هزار تومان قیمت دارد.
  6. نوع دیگری سنسور فضای باز سینوال با برد طولی است. این دستگاه دقت بالا و ظریف خطای بسیار کم، میدان دید بالا و قابلایت تنظیم برد طولی دارد. این محصول برد 14 متری دارد که دست‌کم 2 برابر سایر سنسورهای دیگر است و بهترین مکان برای نصب آن راه‌پله است. این سنسور حدود 2 میلیون و 550 هزار تومان در بازار فروخته می‌شود.

انتهای پیام

مرتبط با : اویوتب لایفگیلسا
نهال گشت
آژانس هرمس 724
روکش مارال
سازگار ارقام
تورهای مسافرتی لحظه آخر
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز