جدیدترین رتبه‌ برندهای ایرانی در شبکه‌ های اجتماعی

کدام برندها در شبکه های اجتماعی برتری دارند؟-کاماپرس
ژیوار

گزارش منتشر شده در خصوص رفتار ایرانیان در شبکه‌های اجتماعی، نشان می‌دهد که در سال 1402، اپراتورهای ارتباطی بالاترین رتبه‌های شاخص «آگاهی از برند» را در کشور به دست آورده‌اند و در میان اپراتور‌ها، ایرانسل در رتبه نخست جای دارد.

به گزارش کاماپرس، به تازگی گزارشی تحت عنوان «رفتار کاربران ایرانی در شبکه‌های اجتماعی»، توسط شرکت دیتاک منتشر شده که آمار و اطلاعاتی از رفتار کاربران ایرانی در شبکه‌های اجتماعی، طی سال 1402 را شامل می‌شود.

این گزارش، از بررسی و تحلیل بیش از 2 میلیارد محتوای کلان‌داده گردآوری شده توسط دیتاک، آمار منابع رسمی کشور و سازمان‌ها و نهادهای تخصصی (از جمله مرکز ملی فضای مجازی، سازمان توسعه تجارت، گزارش‌های شرکت‌های بورسی و برخی منابع معتبر بین‌المللی) و مراکز نظرسنجی باسابقه مانند ایسپا و با هدف ارائه یک تصویر کلی از زیست‌بوم شبکه‌های اجتماعی در ایران، تهیه شده است.

در بخشی از گزارش با عنوان «وضعیت برندها در شبکه‌های اجتماعی»، حضور برندها در شبکه‌های اجتماعی بررسی شده و شرکت‌ها، بر اساس شاخص‌هایی مانند بیشترین میزان آگاهی و بازدید، بیشترین تکرار نام و منشن، بیشترین تعداد دنبال‌کننده و… رتبه‌بندی شده‌اند.

بر این اساس، در سال 1402، اپراتورهای ارتباطی بالاترین رتبه‌های شاخص «بازدید و آگاهی از برند (Brand Awareness on Social Media)» را در کشور داشته‌اند. در میان اپراتور‌ها، ایرانسل با کسب 5.4 میلیارد بازدید، در رتبه نخست قرار گرفته است. همراه اول و رایتل نیز با 3.7 و 2.9 میلیارد، به ترتیب در رتبه‌های دوم و سوم قرار دارند. در این شاخص، تعداد ایمپرشن یا بازدید محتوا، به‌عنوان اصلی‌ترین معیار آگاهی از برند، مورد بررسی شده است.

دریان سفر امید

بیشتر بخوانید:

در این گزارش، اپراتورهای ارتباطی از نظر شاخص «سهم صدای برندها در شبکه‌های اجتماعی (Social Share of Voice)» که نمایانگر نسبت تکرار اسم یک برند و محصولات آن در مقایسه با رقبای فعال در همان صنعت است، نیز با یکدیگر مقایسه شده‌اند. در این شاخص، ایرانسل با سهم 52 درصدی، بالاتر از همراه اول و رایتل جای دارد که به ترتیب از سهم‌های 37 درصدی و 11 درصدی برخوردارند.

در شاخص بیشترین دنبال‌کننده، اپراتورهای ارتباطی غایب هستند و فروشگاه کوروش، دیجی‌کالا، فیلیمو، آپ، اسنپ، نماوا و خانومی، در جایگاه اول تا هفتم قرار دارند.

کدام برندها در شبکه های اجتماعی برتری دارند؟-کاماپرس

به نقل از ایلنا، توجه به نقش مهم شبکه‌های اجتماعی در آگاهی افکار عمومی نسبت به برندها، تهیه و انتشار این نوع گزارش‌ها، می‌تواند راهگشای فعالان حوزه بازاریابی و تبلیغات، روابط عمومی‌ها، صاحبان کسب‌و‌کار، تحلیل‌گران رسانه، پژوهشگران و جامعه‌شناسان باشد.

انتهای پیام

مرتبط با : اسنپافق کوروشایرانسلخانومیدیتاکدیجی کالارایتلفیلیمونماواهمراه اول
نهال گشت
تهران آهن
سبیت
روکش مارال
آژانس هرمس 724
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز