ثروتمندترین مرد چینی در سال 2024 کیست؟

بنیان‌ گذار 44 ساله‌ «TEMU»؛ ثروتمندترین مرد چین در سال 2024
ژیوار

کالین هونگ ژنگ، بنیانگذار بزرگ‌ترین وب‌سایت خرید آنلاین در چین، در حالی موفق به کسب عنوان ثروتمندترین فرد در کشورش شده که پس از شکست در چند سرمایه‌گذاری مختلف و یک سال خانه‌نشینی اجباری، به صدر فهرست ثروتمندترین کارآفرین در چین صعود کرده است.

به گزارش کاماپرس، همه‌چیز از ابتلای کالین هونگ به بیماری عفونت شدید گوش و خانه‌نشینی اجباری او آغاز شد؛ نقطه‌ای ناامیدکننده که او را پس از چند سرمایه‌گذاری در زمینه‌ بازی و تجارت الکترونیکی در آستانه یک شکست قرار داد.

این مهندس سابق شرکت گوگل که خرده‌فروشی آنلاین و بومی‌اش را در سال 2015، با تمرکز در صنعت کشاورزی سنتی آغاز و با فروش محصولات ارزان‌قیمت به سرعت در چین برای خودش شهرت دست‌و‌پا کرد، علی‌رغم فرازوفرودهای مختلف، 6 سال بعد (اوایل سال 2021) با رونق و اوج‌گیری فعالیت‌های شرکت «پین‌دودو» و کسب دارایی خالص 71.5 میلیارد دلاری، به صدر فهرست ثروتمندترین افراد جهان وارد شد.

ورشستگی در دوران کرونا

سود و سرمایه کالین هونگ‌ در ابتدای اوج‌گیری فعالیتش چندان به این تازه‌وارد باشگاه متمولین وفا نکرد تا دارایی‌های او نیز مانند بسیاری دیگر از هم‌قطارانش در دوران همه‌گیری کرونا، تنها در عرض یک‌‌سال 87 درصد کاهش پیدا کند. سرانجام، روند نزولی ثروت هونگ با گسترده‌شدن دامنه‌ همه‌گیری کووید-19 و مقابله‌ سختگیرانه دولت چین علیه بخش خصوصی این کشور او را در آستانه‌ یک شکست تمام‌عیار قرار داد تا بلندپروازی‌های او بسیار زودتر از آنچه فکرش را می‌کرد، متوقف شود.

بیشتر بخوانید:

دریان سفر امید

اتفاق شگفت‌انگیز در ماجراجویی اقتصادی این کارآفرین چینی پس از ناکامی‌ در گام نخست با گسترش شرکت تجارت الکترونیک «Pinduoduo» که سال‌ها پیش آن را راه‌اندازی کرده بود، محقق شد. همه‌گیری این بار به کمک کسب‌وکار کالین هونگ‌ آمد و هرچند در آغاز، سود گسترده و چشمگیری برای او همراه نداشت، ولی رفته‌رفته با گسترش آن در خارج از مرزهای چین و ثبت بین‌المللی این برند با نام «TEMU»، این خرده‌فروشی آنلاین را به‌عنوان یکی از معروف‎‌ترین فروشندگان کالاهای مصرفی ارزان‌قیمت که کالاهایش را مستقیماً از چین به مصرف‌کنندگان ارسال می‌کرد، در سطح جهان شناخته‌شده و معروف کرد.

بنیان‌ گذار 44 ساله‌ «TEMU»؛ ثروتمندترین مرد چین در سال 2024

پیشی گرفتن از رئیس بزرگ‌ترین شرکت آب معدنی

روند تصاعدی افزایش ثروت و سرمایه‌ «کالین هونگ»‌ در امپراتوری اقتصادی و آنلاینش تا آنجا پیش‌روی کرد که او حتی از ژونگ شان‌ شان هم که 3 سال متوالی به عنوان بزرگ‌ترین شرکت تولید کننده آب‌معدنی، ثروتمندترین فعال اقتصادی چین لقب گرفته بود، پیشی گرفت و با ثروت 48.6 میلیاردی‌ به ثروتمندترین مرد چین مبدل شد.

تِمو ؛ پلتفرمی در سطح جهانی با حذف دلالان بازار

برخلاف بسیاری از فعالان اقتصادی در کشور چین، کالین نماینده نسل جدیدی از کارآفرینان چینی‌ است که کار خود را هوشمندانه و صرفاً با در نظرگرفتن فرصت‌های بازار تنظیم می‌کنند. در «تِمو» کالاها بدون حضور واسطه‌ها و نیاز به ارتباط میان فروشنده و خریدار به مشتریان در چین و سراسر جهان ارسال می‌شوند.

این پلتفرم خریدوفروش با ارائه پیشنهادهای ترغیب‌کننده و تخفیف‌های همیشگی‌اش، همواره مشتریان فراوانی را از سراسر دنیا به استفاده و خرید از خود جذب می‌کند. در کنار این، هزینه‌های نسبتاً پایین تولید اجناس در چین در مقایسه با اکثر کشورهای تولیدکننده‌ غربی نیز حاشیه‌ امن سودآوری را برای این خرده‌فروشی آنلاین فراهم کرده است.

انتهای پیام

تورهای مسافرتی لحظه آخر
آژانس هرمس 724
روکش مارال
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز