ثبت رکورد جدید سرعت برای سوپرماشین کونیگزگ

تورهای مسافرتی لحظه آخر

در سال 2022، کریستین ون کونیگزگ، بنیانگذار و مدیر کمپانی کونیگزگ پیش‌بینی کرد که ابرخودرو جدیدش که جسکو ابسولوت نام دارد به سرعت 530 کیلومتر بر ساعت دست خواهد یافت. در صورتی که جسکو ابسولوت موفق به دستیابی به این سرعت بشود سریع‌ترین خودرو موجود بر کره خاکی خواهد بود و رقبایی مانند بوگاتی شیرون سوپر اسپرت 300+ و هنسی ونوم اف5 را پشت سر خواهد گذاشت. اکنون کمپانی کونیگزگ در حال برنامه‌ریزی است تا آن پیش‌بینی را محک بزند.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ، تلگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، کمپانی سوئدی کونیگزگ به تازگی اعلام کرده است که برنامه‌هایی برای ثبت رکورد سرعت کونیگزگ جسکو ابسولوت (Koenigsegg Jesko Absolut) در دست دارد که در زمان نامعلومی در سال 2024 اجرا خواهند شد.

به گفته مدیر کمپانی کونیگزگ این شرکت در حال جستجوی یک مسیر مستقیم است که به اندازه کافی برای تست سرعت طولانی باشد و بتوان عبور و مرور خودروهای دیگر را در آن ممنوع کرد. این کار ساده‌ای نیست و ممکن است ثبت رکورد سرعت در خارج از سوئد و در یک کشور دیگر انجام بشود.

راز آسمان پایتخت

گفتنی است در سال 2017 که کونیگزگ قصد داشت رکورد سریع‌ترین خودرو آن سال را با استفاده از خودرو آگرا آر اس (Agera RS) با میانگین سرعت 445 کیلومتر بر ساعت ثبت کند، به جای استفاده از یک پیست یا بزرگراه خلوت و دور افتاده، آن را در یک بزرگراه عمومی در وسط صحرای نوادا انجام داد.

کونیگزگ جسکو ابسولوت به طور خاص برای حرکت در مسیر مستقیم طراحی شده و به یک موتور هشت سیلندر دو توربوشارژری مجهز است که می‌تواند 1500 اسب بخار نیرو تولید کند. ویژگی‌های ایرودینامکی و ثبات و پایداری این ابرخودرو به گونه‌ای است که دستکم سرعت 500 کیلومتر بر ساعت را می‌توان از آن انتظار داشت، فقط باید منتظر ماند و نتیجه را در دنیای واقعی مشاهده کرد.

پربازدیدترین مطالب را بخوانید:

انتهای پیام

اوج آرام
دادپویان
ایده سبز
رایانه کمک
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز