تیک آف جت جنگنده اف 4 ترکیه (ویدیو)

ژیوار

اف 4 فانتوم II یک جنگنده دو موتوره و دور برد است که مأموریت آن انجام عملیات شناسایی و بمباران اهداف تعیین شده است. این جنگنده قادر است با سرعت مافوق صوت به پرواز در بیاید و یکی از جنگنده های مطرح در دوران جنگ سرد بوده است. در ادامه ویدیویی تماشا می کنید که تیک آف یک فروند اف 4 متعلق به ترکیه را نمایش می دهد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

 

به گزارش کاماپرس، جنگنده فانتوم اف 4 که حداکثر سرعت آن به 2.2 ماخ می رسد می تواند بیش از 8400 کیلوگرم جنگ افزار از جمله موشک های هوا به هوا، هوا به زمین و بمب های مختلف را حمل کند. این جنگنده در دوران جنگ ویتنام به طور گسترده ای مورد استفاده قرار گرفت و جنگنده ای بود که به منظور برتری هوایی توسط نیروی هوایی و نیروی دریایی ارتش آمریکا مورد استفاده قرار می گرفت.

دریان سفر امید

جنگنده فانتوم اف 4  در جنگ خلیج در سال 1991 نیز عملیاتی انجام داد و سرانجام در سال 1996 از خدمت در ارتش آمریکا مرخص شد. البته به جز آمریکا یازده کشور دیگر نیز این جنگنده را در اختیار دارند و در سال 2021، یعنی 63 سال پس از نخستین پرواز نسل اول این هواپیما، فانتوم اف 4 در ارتش کشورهای ایران، کره جنوبی، یونان و ترکیه همچنان فعال و آماده انجام عملیات است.

پربازدیدترین ویدیوها را ببینید:

انتهای پیام

نهال گشت
روکش مارال
سبیت
تهران آهن
آژانس هرمس 724
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

10 دیدگاه برای “تیک آف جت جنگنده اف 4 ترکیه (ویدیو)

    • سرباز وطن گفته:

      کسانی که این پرنده رو با اف پنج مقایسه میکنند و از کندی آن میگن مثل اینکه اتومبیل بی ام دبلیو 2002 سبک رو با یک اسکانیا مقایسه کنند.
      اف پنج یک جنگنده شکاری برای ماموریت های شناسایی و شکار طراحی شده ولی اف چهار جنگنده بمب افکن با حجم و بدنه بزرگ طراحی شده پس حتما که قدرت مانور اون کمتر از اف پنج هست و دیگر نکته اینکه این جنگنده خوب هنوز هم حافظ آسمان ایران و سلاحی خوب برای قطع کردن دست متجاوز به خاک کشور هست.

  1. علی گفته:

    اف 5 های جدید امریکا موتورهای جت رو بهینه کردن به اسمم اف 20تایگر شارک. اون دیدنیه. با کبری های بهینه شده. اتفاقا هیچ کشوری مثل ما تسلیحات امریکایی رو سربلند نکرد. بهترین خلبانان کبری. تامکت. اف 5.بزارید روسیه یکم تو اکرایین اذیت بشه خیلی حرومی دراورد در حق ما که مثلا دوستش بودیم. قدر بیشتر میدونه

  2. مهدی گفته:

    در مقایسه با نسل پنجمیها مثل پیکانه در مقابل پرادو قدرت مانورش از اف پنجی که همدورشه پایینتره ولی قدرت بالایی داره

  3. سرباز وطن گفته:

    مقایسه اف پنج و اف چهار کلا اشتباهه چون ماموریت های هر کدام فرق میکنه در ضمن دوستی گفته بود که کند بلند شد نسبت به میگ و سوخو اینو بدونید که میگ ها کلا سریع تر و سبک تر هستند ولی تیک آف این اف چهار چون در حال آموزش بود با شتاب کمتری انجام گرفت در حالی که تیک آف این پرنده در نوع خودش بینظیره و خیلی تندتر از اینها بلند میشه

  4. علی گفته:

    هواپیماهای دهه ۷۰ مثل ماشینهای دهه ۷۰ بین خلبانها طرفدارهای خودشو داره ، من اینو با یک شورلت کاماروی تمیز دهه هفتاد شبیه میبینم. حالا شما میتونی بگی من تویوتای صفر کیلومتر رو بیشتر دوست دارم یا بهتره ، از یک لحاظهایی هم حرفت درسته شاید ولی من اولی رو ترجیح میدم!

  5. ناشناس گفته:

    واقعا پر افتخار ترین جنگنده دوران جنگ سرده شکوه و عظمت و کیفیت ساخت بالا این هواپیما هنوز هم لرزه به اندام دشمن میندازه اونکه میگه تیک اف فانتوم کند و میگ و سوخو سریعتر هستن بخاطر اینکه فانتوم یک بمب افکن تهاجمی هست و موشک های برتری هوایی برد متوسط حمل می‌کنه که قبل از داگفایت قادره اونو شلیک کنه کدوم میگ و سوخو دوران جنگ سرد اون همه سوخت و مهمات حمل می‌کرد ؟ ویرانگر ترین جنگنده اون دوران فانتوم بود هنوز هم ویرانگره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز