تولید نشاسته فوق تصفیه با فناوری GEA آلمان در شرکت الوند/ آگروفود 1403

نمایشگاه موادغذایی-کاماپرس
تورهای مسافرتی لحظه آخر

کارشناس فروش شرکت صنایع نشاسته الوند، با بیان اینکه الوند تنها شرکت در خاورمیانه است که با بهره‌گیری از فناوری شرکت GEA آلمان نشاسته فوق تصفیه سیب زمینی را تولید می‌کند، گفت: در حال حاضر بزرگترین واحد تولید ثلث گندم کشور متعلق به این شرکت است و ظرفیت ورودی کارخانه، به صورت روزانه 270 تن آرد است.

پیام گل‌محمدی در حاشیه سی و یکمین نمایشگاه بین‌المللی ایران آگروفود در گفت‌وگو با کاماپرس، با اشاره به اینکه شرکت صنایع نشاسته الوند از سال 80 در حوزه مواد اولیه فعالیت می‌کند، اظهار کرد: یک فناوری جدید و منحصر به فرد شرکت الوند، تولید گلوکز گندم کاملا شفاف است که شرکت‌های محدودی آن را در اختیار دارند. گلوکز گندم زرد رنگ است اما شرکت الوند کاملا بی‌رنگ آن را تولید می‌کند که در نوع خود منحصر به فرد است.

وی افزود: حدود 300 شرکت داخلی در تناژهای مختلف در حال همکاری با ما هستند. در مورد شرکت‌های خارجی می‌توان از عراق و افغانستان و ترکیه نام برد که افغانستان گلوکز بیشتر و عراق نشاسته و گلوتن بیشتری استفاده می‌کنند.

بزرگترین تولید کننده نشاسته

گل محمدی این راهم تاکید کرد که شرکت الوند بزرگترین و به‌روز ترین تولید کننده نشاسته، گلوتن و گلوکز و انواع نشاسته‌های اصلاح شده در کشور است و تمام شرکت‌هایی که مواد غذایی تولید می‌کنند، می‌‎توانند از نشاسته تولیدی این شرکت استفاده کنند.

وی در توضیح بیشتر گفت: آرد گندم به عنوان ماده اولیه اصلی وارد خط تولید می‌شود، از این آرد گندم 5 و یا 6 محصول مانند نشاسته و پروتئین آن جدا می‌شود که در فرآروده‌های گوشتی کاربرد دارد، بخشی در صنعت کارتن و کاغذ، قسمتی در صنعت شیرینی و شکلات و قسمتی از آن در صنعت دام و طیور به عنوان یک قسمت از جیره غذایی آنها اضافه می‌شود، شرکت ما حتی در صنعت دام و طیور و پت هم فعالیت دارد.

راز آسمان پایتخت

کارشناس فروش شرکت صنایع نشاسته الوند این را هم اضافه کرد که این شرکت ظرفیت ورودی 270 تن آرد در روز را دارد و این 270 تن تفکیک سازی و برای مثال 100 تن نشاسته، 40 تن گلوکز، 30 تن خوراک دام می‌شود و در حال حاضر عنوان بزرگترین واحد تولید ثلث گندم کشور به این شرکت تعلق می‌گیرد.

ویژگی بارز محصولات الوند چیست؟

وی در ادامه تصریح کرد: ویژگی بارز محصولات ما خط تولید با بهره‌گیری از تکنولوژی آلمان است. الوند تنها کارخانه‌ای است که با تجهیزات آلمان فعالیت می‌کند، از این رو بالاترین کیفیت را ارائه می‌دهیم و به جز کارخانه‌ای که در همدان قرار دارد، 700 متر مربع واحد تحقیق و توسعه در دانشگاه تربیت مدرس تهران به این شرکت تعلق دارد که به صورت تخصصی روی مواردی از جمله شیرینی و شکلات و بیکری و فرآورده‌های گوشتی فعالیت می‌کند. همچنین به شرکت‌هایی مانند کاله و هراز مشاوره‌های تخصصی ارائه می‌دهیم و بسیاری از شرکت‌ها تعامل فنی و علمی با ما دارند. تمام این موارد وجه تمایز ما با شرکت‌های دیگر است.

گل محمدی هدف از شرکت در نمایشگاه ایران آگروفورد را تعامل در جهت هم افزایی بیشتر و آشنایی با دیگر شرکت‌ها و شناساندن محصولات این شرکت به جامعه هدف عنوان کرد و ادامه داد: سالانه حدودا 6 نمایشگاه را شرکت می‌کنیم که شامل نمایشگاه شیرینی و شکلات، دام و طیور، چاپ و بسته بندی می‌شود. این نمایشگاه هم پر بازدید بود و بازخوردهای خوبی را داشتیم. البته به جز نمایشگاه‌های داخلی در رویدادهای خارجی مانند ترکیه هم شرکت می‌کنیم.

به گزارش کاماپرس، سی و یکمین نمایشگاه بین‌المللی ایران آگروفود در حوزه کشاورزی، صنایع غذایی، ماشین‌آلات و صنایع وابسته از روز شنبه 19 خرداد با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت و معاونین این وزات خانه آغاز به کار کرد. بیش از هزار شرکت داخلی و خارجی در این نمایشگاه حضور پیدا کردند تا محصولات خود را در حوزه غذا و ماشین آلات و کشاورزی عرضه کنند.

این نمایشگاه آخرین دستاوردها و فناوری‌های نوین در حوزه کشاورزی و صنایع غذایی را به نمایش گذاشته و امکان تبادل دانش و تجربیات شرکت‌های داخلی و خارجی را نیز فراهم کرده است.

انتهای پیام

آهن رویال
رایانه کمک
روکش مارال
آریاپی
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز