چهار توصیه کلیدی یک فعال اقتصادی به مسعود پزشکیان

رضا امیدوار تجریشی - کاماپرس
ژیوار

چیزی تا آغاز رسمی ریاست‌جمهوری مسعود پزشکیان نمانده است. در این میان مشکلات اقتصادی و تحریم‌ها، فشار زیادی بر روی دوش مردم و صاحبان صنایع انداخته‌اند. در این مصاحبه از رضا امیدوار تجریشی، عضو هيات مديره و قائم مقام مديرعامل شرکت حمل‌ونقل داخلی فجر و رئيس خانه صنعت معدن تجارت جوانان ایران، پرسیدیم نخستین اقدام دولت جدید که می‌تواند در اقتصاد کشور تحول ایجاد کند چیست؟ او معتقد است که بزرگترین مشکل پیش‌روی رئیس‌جمهوری جدید تحریم‌هاست و تا تحریم‌ها حل نشود نمی‌توان امیدی برای بهبود وضع اقتصادی داشت. او همچنین بر این موضوع تاکید دارد که انتخاب افراد شایسته می‌تواند موجب رونق اقتصادی و جلوگیری از فساد باشد.

گفت‌وگوی کاماپرس با این فعال اقتصادی را در ادامه می‌خوانید:

اولین گامی که باید در دولت جدید برای رفع مشکلات اقتصادی برداشته شود، از نظر شما چیست؟

تک نرخی شدن ارز یکی از اولین و مهم‌ترین اقداماتی است که در دولت جدید باید انجام شود.

در بحث مبارزه با فساد اقتصادی چطور؟

دریان سفر امید

در بحث مبارزه با فساد اقتصادی اولین کاری که باید در دولت جدید انجام شود، شفافیت و استفاده از مدیران شایسته و کارآمد است. انتخاب وزیر و معاونین درست و حرفه‌ای بسیار کمک‌کننده است. همچنین توجه به شایسته‌سالاری و استفاده از افراد کاربلد حتما قدم بزرگی برای مبارزه با فساد اقتصادی خواهد بود. تک‌نرخی شدن ارز هم یکی از راه‌های خیلی مهم در جلوگیری از فساد مالی است.

بیشتر بخوانید:

دولت جدید در اولین گام برای ثبات نرخ ارز چه باید بکند؟

برای ثبات پیدا کردن نرخ ارز در کنار تک‌نرخی شدن، لازم است در حوزه‌های دیگر به سمت سرمایه‌های مولد برویم. دیگر زمان نگهداری ارز در خانه تمام شده و مردم ترجیح می‌دهند به جای نگهداری ارز درخانه، سرمایه‌گذاری کنند. دولت با ایجاد یک توازن در عرضه و تقاضا می‌تواند بسیاری از مسائل را حل کند و تا حدی به نرخ ارز هم ثبات دهد.

به نظر شما چه موانعی بر سر راه رئیس جمهور جدید قرار دارد؟

خوب می‌دانیم که قوانین دست‌وپاگیر زیادی وجود دارد. در برنامه توسعه هفتم بر برنامه‌نویسی تاکید زیادی شده است؛ این برنامه‌ها باید به‌گونه‌ای نوشته شود که واقع بینانه‌تر و قابل اجرا باشد. البته مجلس باید همکاری کند چون همکاری مجلس می‌تواند تاثیرات خیلی خوبی داشته باشد. مجلس باید تلاش کند تا نگاه‌ها و برخوردهای سیاسی را کمتر کنند. البته مجلس فعلی یک مجلس معتدل‌تر است و همین موضوع کمک زیادی به رئیس‌جمهوری جدید می‌کند. در کنار همه این‌ها، به نظر من تحریم‌ها بزرگ‌ترین مانع بر سر راه دولت جدید است.

انتهای پیام

مرتبط با : رضا امیدوار تجریشی
نهال گشت
تهران آهن
آژانس هرمس 724
سبیت
روکش مارال
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز