تور فتحیه، تجربه ‌ای بی ‌نظیر از ترکیب فرهنگ، تاریخ و جاذبه‌ های طبیعی

تور فتحیه - کاماپرس
ژیوار

فتحیه، شهری در جنوب غربی کشور ترکیه، در استان موغلا واقع شده و با توجه به موقعیت جفرافیایی خود، از طبیعت بکر و سواحل زیبایی برخوردار است. با توجه به اینکه بازار سفر به ترکیه در طول تابستان داغ‌تر از همیشه است، گردشگرانی که به دنبال تجربه‌ای منحصربه‌فرد و بیادماندنی از سفر به این کشور هستند، می‌توانند در قالب تور فتحیه، از جاذبه‌های دیدنی این شهر دیدن کنند. علاوه بر مکان‌های دیدنی، بازارهای محلی این شهر، می‌‌تواند اصالت ترکی را در معرض نمایش قرار دهد. در این مطلب به معرفی جاذبه‌های دیدنی شهر فتحیه پرداخته شده‌است.

ساحل اولودنیز  (Ölüdeniz Beach)

گردشگرانی که قصد سفر به شهر فتحیه را دارند، تحت هیچ شرایطی نباید از بازدید این دهکده ساحلی غافل شوند. در طول فصل تابستان، علاوه بر ساحل‌گردی و تفریحات آبی نظیر غواصی، تفریحات ساحلی نظیر پاراگلایدر نیز می‌تواند چشم‌انداز زیبایی از این ساحل در در خاطر گردشگران ثبت کند. نکته قابل توجه در مورد این ساحل، نظر گردشگران است و این ساحل با انتخاب گردشگران یکی از 5 ساحل زیبا و بکر دنیا شناخته شده‌است.

oludeniz beach and lagoon Turkey

دره پروانه‌ها (Butterfly Valley)

در سفر به شهر ترکیه نباید به سادگی از کنار بازدید این منطقه بکر گذر کرد. ثبت تصاویر زیبا و خاطره‌انگیز در میان پروانه‌های رنگارنگ، این دره را به یکی از چاذبه‌های گردشگری اصلی شهر فتحیه تبدیل کرده‌است. این دره با عمق 250 متر، به سکوت و آرامشش معروف است و برای دوری از هیاهو و داشتن چشم‌اندار پارک طبیعی، گزینه بسیار مناسبی محسوب می‌شود.

دره پروانه‌ها -کاماپرس

خلیج گوچک (Göcek Bay)

نخستین چیزی که گردشگران را در سفر به شهر فتحیه غافلگیر می‌کند، آرامش این شهر است. این نکته در مورد خلیج گوچک نیز صدق می‌کند. این خلیج با چشم‌اندازی به رشته کوه تاروس و دریای مدیترانه، تفریحاتی نظیر قایق‌سوازی، آفتاب‌گرفتن و همچنین خوردن غذاهای محلی و بین ء‌المللی در رستوران‌ها و بارهای اطراف خود را برای گردشگران فراهم کرده‌ است.

دریان سفر امید

Göcek Bay-کاماپرس

ویرانه‌های تلوس (Tlos Ruins)

این منطقه با قدمت 2000 سال قبل از میلاد مسیح، در 35 کیلومتری جنوب شرقی شهر فتحیه واقع شده‌است. بازدید از این مکان، برای آن دسته از گردشگرانی مناسب است که به ماجراجویی در دل تاریخ علاقه‌ دارند. ویرانه‌های تلوس پس از فروپاشی کامل مسیحیت و بیزانس در کشور ترکیه، با آغاز امپراطوری عثمانی‌ها، رفته رفته تخریب شد؛ اما هنوز هم می‌توان ردپای دوران مسیحیت را در این منطقه احساس کرد. برای بازدید از ویرانه‌های تلوس، پوشیدن کفش‌های مناسب مخصوص پیاده‌روی توصیه می‌شود.

Tlos Ruins-کاماپرس

بازار سنتی و مرکز خرید شهر فتحیه

در سفر به کشور ترکیه، به هیچ وجه نمی‌توان شهری را بدون خرید سوغاتی ترک کرد. مراکز خرید و بازارچه‌های سنتی شهر فتحیه نیز می‌توانند آینه تمام نمای فرهنگ اصیل و زندگی ساکنان محلی این شهر باشد. گردشگرانی که به کوچه‌های باریک و فروشگاه‌های قدیمی، به صنایع دستی و اجناس سنتی علاقه‌مند هستند، می‌توانند سری به خیابان پاسپاتور در نزدیکی خیابان آتاتورک بزنند. اراستا نیز از مجهزترین و کامل‌ترین مراکز خرید این شهر محسوب می‌شود و گردشگرانی که به دنبال تجربه خریدی آسان و باکیفیت در قالب فضایی مدرن هستند، می‌توانند انواع برندهای محبوب ترکی و بین‌المللی را در این مرکز خرید پیدا کنند.

بازار سنتی و مرکز خرید شهر فتحیه-کاماپرس

کایاکوی (Kayaköy)، شهر ارواح یونانی

این شهر خالی از سکنه در دوره امپراطوری عثمانی و اوایل قرن بیستم مسکونی بوده‌است. در حال حاضر ویرانه‌هایی از 500 خانه با نماهای سنگی در این منطقه وجود دارد و معماری خاص بناها، کلیساها و ساختمان‌های مذهبی و مدارس یونانی، می‌تواند به خوبی تاریخ فرهنگی و مذهبی این شهر را نمایان کند. پس از جنگ جهانی اول، ساکنین یونانی این منطقه طبق توافق‌نامه‌ای در سال 1923، برای همیشه آنجا را ترک کردند و تبدیل به منطقه‌ای متروکه شد. البته در سال 1957 نیز، زلزله هفت ریشتری، صدمات قابل توجهی را به ساختمان‌های این شهر وارد کرد.

تور فتحیه - کاماپرس

انتهای پیام

مرتبط با : برسام سیرژینوپارسشباویز پرواز
نهال گشت
سازگار ارقام
روکش مارال
تورهای مسافرتی لحظه آخر
آژانس هرمس 724
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز