تور ترابزون بخریم یا تور آنکارا؟

ژیوار

شهرهای مختلفی از ترکیه می‌توانند مقصد گردشگری مسافران ایرانی باشند. اگرچه شهرهایی مانند آنتالیا، استانبول و ازمیر بیشتر شناخته شده هستند و معمولا گزینه اول و آخر اغلب مسافرت‌های ترکیه شامل این شهرها می‌شود، اما شهرهای دیگری هم هستند که سفر به آن‌ها می‌تواند تجربه‌های خاصی را برای مسافرین رقم بزند. از جمله این شهرها می‌توان به ترابزون و آنکارا اشاره کرد.

کاماپرس در این گزارش به بررسی جاذبه‌های دیدنی تور ترابزون و تور آنکارا پرداخته و جاذبه‌های این دو شهر را با یکدیگر مقایسه کرده است.

تور ترابزون برای علاقمندان به دریا و ساحل

معمولا علاقمندان به دریا و ساحل و تفریحات آبی معمولا علاقمند سفر به آنتالیا هستند و دلیل این موضوع را باید در قیمت تور آنتالیا به نسبت امکانات هتل‌ها و تفریحات این شهر دانست. اما باید بدانیم که ترکیه از شمال و جنوب به دریا منتهی شده و شهرهای زیادی در این کشور می‌توانند مقصد گردشگری علاقمندان به دریا و ساحل باشند.

به خصوص اینکه در تابستان آب و هوای آنتالیا گرم‌تر از شهرهایی چون استانبول، ازمیر و ترابزون است و شاید بتوان در بین این شهرهای ساحلی، ترابزون را بهترین شهر برای گردشگری تابستانی دانست. چراکه این منطقه از ترکیه که به کارادنیز مشهور است، زمستان‌های سرد و تابستان‌های خنک دارد.

در بین تور ترابزون و تور آنکارا به دلیل ساحلی نبودن پایتخت ترکیه، تور ترابزون می‌تواند گزینه بسیار بهتری برای علاقمندان به دریا و ساحل باشد.

دریان سفر امید

ترابزون - کاماپرس

تور آنکارا برای علاقمندان به خرید از ترکیه

امروزه در بیشتر شهرهای ترکیه شاهد مراکز خرید مدرن و سنتی متنوعی هستیم و برندهای مهم ترکیه به همراه بسیاری از برندهای مطرح جهانی در تمام شهرهای این کشور دارای شعبه و فروشگاه هستند. به همین دلیل مقایسه دو شهر از نظر خرید شاید کمی مشکل باشد.

در بین تور ترابزون و تور آنکارا از نظر خرید، کفه ترازو به سمت آنکارا سنگینی می‌کند. بیشتر مراکز خرید زنجیره‌ای در شهر آنکارا شعبه دارند و این شهر دارای چندین مرکز خرید لوکس است. از طرفی تعداد برندهای مطرح ترکیه و جهان که در آنکارا شعبه دارند به مراتب بیشتر از ترابزون است.

برای نمونه از بهترین و شیک‌ترین مراکز خرید آنکارا می‌توان به فروم، آنک‌مال، جپا، کنت پارک، آلیش وریش و گالریا اشاره کرد. ترابزون نیز دارای مراکزی چون فروم، جواهر و وارلی باش آتا پارک است.

آنکارا - کاماپرس

ترابزون برای عاشقان طبیعت گردی

منطقه کارادنیز که ترابزون نیز در آن منطقه قرار گرفته است، دارای آب و هوا و مناظری تقریبا شبیه به منطقه شمال ایران است. در اطراف ترابزون نیز تعداد زیادی از مزارع چای قابل مشاهده است و دریا، جنگل و کوه طبیعت قالب در این منطقه هستند. به همین دلیل اگر عاشق طبیعت و زیبایی‌های آن هستید، گزینه اول خود را روی تور ترابزون متمرکز کنید.

بیشتر هتل‌های ترابزون و اطراف آن دارای مناظر جنگلی و ساحلی هستند و تورهای طبیعت گردی نیز معمولا در این منطقه رواج دارد. حتی بسیاری از جاذبه‌های تفریحی و تاریخی منطقه ترابزون در دل طبیعت و در کوه و جنگل قرار گرفته است.

این در حالیست که آنکارا یک شهر مدرن اداری و پایتخت ترکیه است و اگرچه دارای طبیعت بسیار زیبایی است اما این زیبایی به هیچ وجه به پای ترابزون نمی‌رسد.

ترابزون خوشمزه‌تر است یا آنکارا؟

در مورد غذاهای محلی نیز ترابزون جزو شهرهای برتر ترکیه است. این منطقه دارای غذاهای محلی بسیار متفاوت و خوشمزه‌ای است که معمولا می‌توان روزها به امتحان ده‌ها مورد از انواع غذاهای محلی این شهر در تور ترابزون اقدام کرد. برای نمونه از بهتری و خوشمزه‌ترین غذاهای محلی ترابزون می‌توان به هامسی کباب، پاپاچوره، انواع دلمه، غذای کلم سیاه، بؤرک لاز، خوشمریم، انواع پیده، کوفته ترابزون، کوفته آقچه آباد و آش کلم اشاره کرد.

آنکارا نیز یکی از شهرهای خوشمزه ترکیه است. یکی از دلایل این موضوع وجود رستوران‌های بسیار مدرن و شیک در این شهر است که همیشه میزبان گردشگران هستند. از غذاهای محلی این شهر نیز می‌توان به یالانچی دولما، اسکندر کباب، صدف سیاه، انواع بؤرک، مانتی و کوفته اشاره کرد.

کدام شهر آثار تاریخی بیشتری دارد؟

شما در تور آنتالیا نیز می‌توانید به مشاهده آثار تاریخی بپردازید. اما آثار تاریخی آنکارا در مقایسه با آثار تاریخی ترابزون کمتر است. به خصوص اینکه ترابزون روزگاری یک منطقه رومی نشین بوده و مشهورترین صومعه‌ها و کلیساهای تاریخی ترکیه در این منطقه و در بالای کوه‌ها و در دل جنگل‌ها بنا نهاده شده است. این در حالیست که بیشتر آثار تاریخی آنکارا معاصرتر هستند.

انتهای پیام

مرتبط با : سفریار
آژانس هرمس 724
روکش مارال
تورهای مسافرتی لحظه آخر
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز