تهویه آشپزخانه صنعتی: راهکارهای مدرن برای بهبود شرایط کاری

شاخصص-کاماپرس
ژیوار

از مزایای سیستم های تهویه تأثیر مثبت آن بر سلامتی و رفاه است ، آلودگی هوای داخل محیط با تهویه نامناسب می‌‌تواند منجر به افزایش خطر ابتلا به مشکلات تنفسی، الگوی خواب نامناسب، استرس و کاهش تمرکز شود. با این حال با نصب یک سیستم تهویه خوب می توان به راحتی از این مسائل جلوگیری کرد.

آشپزخانه های صنعتی از آن دست مکان هایی هستند که همواره در معرض گرما و ذرات چربی و همین طور رطوبت زیاد قرار دارند که این وضعیت در فصول­ گرم سال تاثیر قابل توجهی بر سلامت افراد دارد ؛ لذا برای رفع این مشکل از سیستم تهویه صنعتی در این نوع آشپزخانه ها استفاده می­شود.

کاماپرس در این گزارش به معرفی ساز و کار سیستم تهویه آشپزخانه صنعتی ‌پرداخته است.

1-کاماپرس

عملکرد سیستم تهویه آشپزخانه صنعتی

تهویه مناسب آشپزخانه‌‌های صنعتی و‌‌کیفیت هوای محیطی، رابطه مستقیمی با افزایش بهره‌وری کارکنان دارد و برای این منظور استفاده از سیستم‌‌‌های تهویه صنعتی از طریق کانال کشی، هود و فن مکش، امری متداول محسوب می‌‌شود. سیستم تهویه با خروج هوای آلوده و ورود هوای تازه به داخل محیط، علاوه بر کاهش دمای محیط، جریان هوای تازه را نیز وارد مجموعه می‌کند.

2-کاماپرس

دریان سفر امید

انواع سیستم‌ تهویه آشپزخانه صنعتی

آشپزخانه‌‌های صنعتی به واسطه ارتباط مستقیم با بخار و حرارت، همواره در معرض هوای گرم و همین طور ذرات چربی و آلودگی قرار دارند ، برای بهبود کیفیت هوای این محیط­‌ها، سه شیوه تهویه طبیعی،‌ تهویه مکانیکی‌ و تهویه هیبریدی می‌‌تواند کارساز باشد. در ادامه ویژگی‌‌های هر یک از این سیستم‌‌ها توضیح داده شده است.

سیستم تهویه طبیعی: این نوع سیستم تهویه با ایجاد منافذ و پنجره‌‌ها در محیط، خروج هوای گرم و آلوده را ممکن می‌‌سازد. با توجه به قدرت تهویه محدود و سیر طبیعی آن، این نوع سیستم تهویه معمولا استفاده متداول ندارند‌، در واقع استفاده از این نوع سیستم تهویه برای محیط­‌هایی مانند آشپزخانه صنعتی که تولید حرارت و بخار در آن‌‌‌ها زیاد است، گزینه مناسبی به نظر نمی‌‌رسد.

سیستم تهویه مکانیکی: این نوع سیستم تهویه جایگزین مناسبی برای زمانی است که سیستم تهویه طبیعی قادر به تامین هوای سالم لازم محیط نمی‌‌باشد سیستم تهویه مکانیکی به دو شکل تهویه موضعی و تهویه عمومی عمل می‌‌کند. از جمله : تهویه موضعی عبارت است از قرار گرفتن فن های مکنده در قسمت فوقانی تجهیزات پخت و پز نظیر گاز و … که عامل ایجاد گرما و ذرات چربی و آلودگی هایی است که باعث کاهش کیفیت هوای محیط می باشد . تهویه عمومی نیز از طریق فن‌‌ها و کانال‌‌کشی‌‌های سقفی انجام می‌‌شود و در مقایسه با تهویه موضعی، متمرکز بر یک ناحیه نیست و به تهویه هوای کلی محیط می‌‌پردازد.

سیستم تهویه هیبریدی: این سیستم تهویه آشپزخانه نسبت به دو نوع دیگر مدرن‌‌تر محسوب می‌‌شود و تلفیقی از سیستم تهویه طبیعی و مکانیکی است. این روش کارآمد انعطاف بیشتری نسبت به تهویه‌‌های دیگر دارد و با توجه به حجم هوای آلوده و بخار موجود در محیط شروع به کار می‌‌کند. در واقع هنگامی که پخت و پز انجام نمی‌‌شود یا در حجم محدود و کم انجام می‌­شود، این سیستم به صورت اتوماتیک از سیستم تهویه طبیعی استفاده می‌‌کند و هر زمان که پخت و پز با تولید حرارت و بخار زیاد همراه باشد، سیستم تهویه مکانیکی وارد عمل می‌‌شود. علیرغم هزینه‌ راه‌‌اندازی بیشتر، این مدل سیستم تهویه با توجه به کارآیی تخصصی‌‌تر، گزینه مقرون‌به‌صرفه‌‌ای محسوب می‌‌شود.

4-کاماپرس

خرید سیستم تهویه آشپزخانه صنعتی از «بستانچی»

گروه صنعتی بستانچی با بیش از 50 سال سابقه در زمینه تولیدات صنعتی می‌تواند گزینه مناسبی برای خرید انواع ملزومات سیستم تهویه آشپزخانه صنعتی باشد. این شرکت با بهره‌مندی از دانش مهندسان ایرانی در زمینه تهویه انواع محیط های صنعتی ، خدماتی بی نقصی را به کاربران ارائه می‌دهد. این شرکت با پشتیبانی و مشاوره آنلاین، ابتدا به نیازسنجی کاربران می­پردازد و پس از آن با ارائه راهکار مناسب، به نیاز آنان پاسخ می­دهد.

علاقه­‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر درباره قیمت سیستم تهویه صنعتی و تهویه آشپزخانه‌ها می‌توانند به وبسایت https://bostanchi.com مراجعه کنند یا با شماره تلفن 38392000-021 تماس بگیرند.

انتهای پیام

مرتبط با : گروه صنعتی بستانچی
نهال گشت
روکش مارال
آژانس هرمس 724
سازگار ارقام
تورهای مسافرتی لحظه آخر
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز