تهرانی های خوش مصرف چگونه از وزارت نیرو خودروی اتوماتیک رایگان بگیرند؟

ژیوار

مدیرکل امور انرژی و مشتریان شرکت توانیر در یک برنامه تلویزیونی، استان تهران را در میان 6 استان پرمصرف برق اعلام کرد و هشدار داد که برق مشترکان پرمصرف پس از اخطار قطع خواهد شد. این درحالیست که طی چند روز اخیر بارها نسبت به افزایش بی سابقه دمای هوا هشدار داده شده؛ شرایطی که می‌تواند به مصرف بی رویه برق در پی استفاده نادرست از وسایل برقی در ساعات اوج مصرف (13 تا 18 و 20 تا 23) بیانجامد.

در همین راستا، مدیرعامل شرکت توانیر برای چندمین بار در تابستان امسال از رکوردزنی مصرف برق در کشور خبر داده است. به گفته وی، تقاضای مصرف برق کشور در دوم مرداد باز هم جابجا شد و عدد ٧٨ هزار و ۱۰۶ مگاوات در تاریخ صنعت برق کشور ثبت شد.

به گزارش کاماپرس، تبعات افزایش مصرف برق و در پی آن ناترازی انرژی در کشور برکسی پوشیده نیست؛ معضلی که با کمی آگاهی و رعایت اصولی ساده برای مدیریت صحیح و بهینه مصرف برق مرتفع می‌شود.

چگونه با پویش باانرژی همراه شویم؟

وزارت نیرو در همین راستا، امسال با راه‌اندازی پویش باانرژی که از نیمه اردیبهشت آغاز شده و تا پایان شهریور ماه ادامه دارد؛ ضمن فرهنگ سازی و آگاهی رسانی در خصوص راهکارهای مدیریت بهینه مصرف برق، برای تشویق شهروندان خوش مصرف، جوایز نفیسی پیش بینی کرده است.

مجری طرح باانرژی توانیر با بیان اینکه شهروندان خوش مصرف می‌توانند از جوایز نفیس این پویش بهره‌مند شوند، عنوان کرده که در قالب پویش باانرژی جوایز میلیاردی برای مشترکان در نظر گرفته شده که در کنار میلیون‌ها جوایز نقدی و غیرنقدی دیگر، 8 خودروی اتوماتیک رایگان سهم تهرانی‌های خوش مصرف است.

دریان سفر امید

پویش باانرژی با راهنمایی مشترکان بخش خانگی سعی دارد تا پایان شهریور مصرف برق این بخش را به‌میزان 15 درصد بکاهد. مصطفی رجبی مشهدی، مدیرعامل توانیر و سخنگوی صنعت برق در مراسم آغاز به کار این پویش در روز 10 اردیبهشت، جوایز متعددی را به مشترکان خوش‌مصرف وعده داد که درکل شامل 80 میلیون جایزه می‌شوند. در میان این جوایز 300 خودروی اتوماتیک نیز وجود دارد که 8 دستگاه آن سهم تهرانی‌ها است.

شرایط برنده شدن در قرعه‌‌کشی باانرژی

محمد خدادادی مجری پویش باانرژی، اعلام کرد مشترکان می‌توانند با حداقل 15 درصد صرفه‌جویی در مصرف برق به قرعه‌کشی این پویش راه یابند.

برای شروع می‌توان با مراجعه به سایت https://ba-energy.ir  اپلیکیشن باانرژی را بر روی گوشی تلفن همراه خود نصب کرد و یا به نسخه تحت وب آن وارد شد. این اپلیکیشن از طریق شماره‌گیری کد دستوری #۱۵۲۱*  نیز قابل دستیابی است.

در این اپلیکیشن محتوای آموزشی برای کاهش مصرف برق بدون کاستن از رفاه وجود دارد. همچنین در بخشی به‌نام شبیه‌ساز مصرف می‌توان با انتخاب وسایل برقی موجود در منزل خود، قبض برق خانه را در هر ساعت از شبانه روز و در هر ماه و فصلی از سال تخمین زد.

بخش دیگر این اپلیکیشن که در آن می‌توان امتیاز لازم برای شرکت در قرعه‌کشی را نصب کرد، بخش باشگاه مشتریان است. در قسمت باشگاه مشتریان، گزینه‌ای به نام مأموریت و چالش وجود دارد که با انتخاب آن می‌توان از طرق مختلف مانند معرفی اپلیکیشن به دیگران، عکس گرفتن از کنتور برق، کاهش مصرف و … امتیاز کسب کرد.

 

به گفته حدادادی مشترکان خوش‌مصرف از استان‌های کرمان، هرمزگان، مازندران، کرمانشاه، قم و تهران توانسته‌اند برنده جایزه خودروی این پویش شوند و در بیشتر استان‌های کشور نیز تعدادی از مردم، جایزه 100 میلیون تومانی برده‌اند.

بهترین راه برای کاهش مصرف برق چیست؟

مأموریت باانرژی کاهش مصرف برق بدون کاستن از رفاه است؛ یعنی نیاز نیست برای برنده شدن در این پویش استفاده از وسیله‌ای ضروری را متوقف کنید یا کمتر از نیازتان مصرف داشته باشید. برای صرفه‌جویی، مسدود کردن مسیرهای هدررقت برق کافی است. در فصل تابستان سیستم‌های سرمایشی بیشترین میزان مصرف برق را دارند و 80 درصد مصرف را در زمان اوج بار به خود اختصاص می‌دهند. در استان‌های دارای آب‌وهوای معتدل برای کنترل مصرف سیستم‌های سرمایشی کافی است به‌جای کولر گازی، از کولر آبی با ظرفیت متناسب با منزل خود استفاده کنید. در مرحله بعد می‌توان راندمان کولرهای آبی را با استفاده از ترموستات، سایه‌بان، عایق کانال کولر و یا جایگزین کردن پدهای پوشالی با پد سلولزی بالا برد.

راه‌های دیگر برای کاهش نیاز به سرمایش خانه عایق‌کاری منزل و درزگیری از منافذ و جلوگیری از تولید گرمای اضافه با تغییر سیستم روشنایی خانه از لامپ‌های رشته‌ای به لامپ ال‌ای‌دی است.

انتهای پیام

مرتبط با : توانیر
نهال گشت
تهران آهن
سبیت
آژانس هرمس 724
روکش مارال
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز