تماشای عجایب جهان در تور مسکو

ژیوار

تور مسکو یکی از تورهای پرطرفدار تابستانی است که مسافران را با افسانه‌­های خود شگفت زده می­‌کند. این شهر شگفت انگیز با داشتن جاذبه‌های تاریخی و گردشگری متعدد، هزاران داستان خاص و منحصربه‌فرد دارد. در این شهر ممکن است سگ‌های ولگرد باهوشی را ببینید که از مترو استفاده می‌کنند یا با این حقیقت روبه­‌رو شوید که تنها دو درصد از مردم مسکو اهل این شهر هستند.

کاماپرس در این گزارش عجیب‌ترین تجربه­ها در تور مسکو را معرفی ‌کرده است.

کاخ کرملین؛ مدفن فضانورد معروف روسیه

از عجیب‌ترین چیزهایی که در مسکو می‌توان شنید، دفن شدن یوری گاگارین در دیوارهای کاخ کرملین است. این فرد به عنوان اولین انسانی که به فضا سفر کرد، شناخته می‌شود و یکی از محبوب‌ترین شخصیت‌های روسیه به حساب می‌آید. گاگارین زمانی که از فضا برگشت، در تمام دنیا شناخته شد، اما امکان برگشت دوباره او به فضا پیش نیامد و بعد از مدتی افسردگی شدید گریبانش را گرفت. در نهایت این فضانورد معروف به عنوان خلبان جنگنده در یک ماموریت آموزشی تمرینی در سن پایین درگذشت. خاکستر یوری گاگارین پس از مرگ او در کاخ کرملین دفن شد و هر ساله فضانوردان قبل از سفر به فضا از مزار او دیدن می‌کنند. بازدید از کاخ کرملین در تور مسکو تدارک دیده شده است.

رودخانه‌ زیر زمینی

رودخانه نگلینایا عمری بسیار طولانی دارد و صدها سال بر زمین جاری بود تا اینکه سیلاب زیاد در سواحل غربی‌اش باعث کلافه شدن مردم شد؛ به همین دلیل در قرن 18 میلادی این رودخانه را به سمت تونلی هدایت کردند که باعث شد مسیر طبیعی آن مسدود شود. امروزه این رودخانه کهنسال در زیر خیابانی به همین نام جاری است و در نهایت به رود موسکوا می‌ریزد. در تور مسکو می­‌توان از این رودخانه دیدن کرد.

دریان سفر امید

بزرگ‌ترین ناقوس جهان

زنگ ناقوس 200 تنی که در تور مسکو می‌توان دید، بی­گمان یکی از عجیب‌ترین جاذبه‌های این شهر است. این ناقوس در زمان حکومت تزارهای روسی ساخته شد. اولین سازه ناقوس 18 تن وزن داشت و 24 مرد نیرومند آن را به صدا در می‌آوردند، اما به دلیل آتش گرفتن برج چوبی، ناقوس کرملین از بین رفت.

ناقوس دوم مسکو 1.5 برابر بزرگ‌تر از ناقوس قبلی بود و برای ریخته گری و ساختن آن گودالی 10 متری حفر شد. این ناقوس نیز در یک آتش سوزی و قبل از کامل شدن از بین رفت. البته 40 سال بعد این ناقوس از زیر خرابه‌ها کشف شد و امروزه در محلی مناسب نگهداری می‌شود. تاکنون کسی صدای زنگ این ناقوس را نشنیده، اما با تحقیقات آکادمیک، برای شبیه سازی صدای آن تلاش‌هایی صورت گرفته است.

خانه ارواح

از دیگر جاذبه­‌هایی که تماشای آن در تور مسکو برنامه‌­ریزی شده، خانه قدیمی رئیس پلیس مخفی استالین – لاورنتی بیری – است. این خانه طبق گفته مردم محلی، توسط ارواح تسخیر و در مورد آن افسانه‌های زیادی ساخته شده است. در بین مردم شایع شده که رئیس پلیس، زنان زیبا را از خیابان می‌ربود و با خود به خانه‌اش می‌برد.

این خانه امروزه به سفارت تونس تبدیل شده و با این حال هنوز مردم اعتقاد دارند که ارواح زنان بیچاره در آن سرگردان هستند. به گفته دیپلمات‌ها، برخی از مقالاتی که در گاوصندوق‌ها نگهداری می‌شوند، به شکل عجیبی پراکنده شده یا صداهای عجیب از ساختمان به گوش می‌رسد. حتی بسیاری از کارکنان این سفارت پس از مدت کوتاهی درخواست انتقالی می‌دهند.

تماشای جسد سالم لنین از نزدیک

به احتمال زیاد عجیب‌ترین چیزی که در تور مسکو می‌توان دید، جسد لنین است. این جسد در آرامگاهی بین میدان سرخ و مسکو نگهداری شده و هر ساله حدود 13 میلیون روبل (210 هزار دلار) برای نگهداری آن هزینه می‌شود. ولادیمیر لنین در سال 1924 جان خود را از دست داد و تا کنون جسد آن با توجه و نگهداری دانشمندان سالم مانده است.

در واقع هر چند روز یک بار دانشمندان پوست جسد را بررسی می‌کنند تا از طبیعی بودن آن مطمئن شوند. به غیر از ارگان‌های داخلی، بدن لنین هر 18 ماه دوباره مومیایی می‌شود. همچنین هر چند وقت یک بار، دانشمندان بافت‌ها و لباس‌های آسیب دیده لنین را با مواد مصنوعی جایگزین می‌کنند. البته برخی از افراد اعتقاد دارند که این جسد واقعی نیست.

سفری شگفت انگیز به روسیه با «نهال گشت»

نهال گشت مجموعه‌ای فعال در عرصه تورهای داخلی و خارجی است که هر ساله بهترین قیمت ممکن را پیشنهاد می‌دهد و برای تابستان 1403 نیز برنامه‌های بسیاری متنوعی در نظر گرفته است. یکی از تورهای هیجان‌انگیز و پرطرفدار نهال گشت، تور مسکو است که با بهترین خدمات برگزار می‌شود.

علاقه‌­مندان برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره تور مسکو و سفرهای تابستانی دیگر می‌توانند به وبسایت www.nahalgasht.com مراجعه کنند یا با شماره تلفن 0219100811 تماس بگیرند.

انتهای پیام

مرتبط با : نهال گشت
نهال گشت
سبیت
تهران آهن
آژانس هرمس 724
روکش مارال
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز