تماشای این 5 مکان دیدنی در تور گرجستان را از دست ندهید!

ژیوار

تور گرجستان فرصت مناسبی برای بازدید از کلیساهای زیبا و شگفت‌انگیز، فرهنگ فوق‌العاده غنی و امتحان کردن غذاهای لذیذ است. تقلیس به عنوان پایتخت گرجستان بین آسیا و اروپا قرار گرفته و به همین جهت ترکیبی جذاب از معماری سنتی گرجی، شوروی و مدرن را ارئه می‌کند. این شهر دیدنی می‌تواند تجربه منحصربه‌فردی برای گردشگران در تور گرجستان رقم بزند.

کاماپرس در این گزارش به معرفی شگفت‌انگیزترین جاذبه‌های تاریخی فرهنگی تفلیس در تور گرجستان پرداخته است.

قلعه ناریکالا

قدمت قلعه ناریکالا که در گذشته به عنوان ارگ ایرانی شناخته می‌شد، به قرن چهارم باز می‌گرد و یکی از محبوب‌ترین جاذبه‌های دیدنی تفلیس در تور گرجستان است. بیشتر دیوارهای این قلعه توسط امیران عرب ساخته‌ شده و کاخ‌های آن‌ها نیز در داخل قلعه قرار دارد. این قلعه در طول زمان به ترتیب توسط گرجی‌ها، ایرانی‌ها و ترک‌ها تصرف شده است و در نهایت در سال 1827 به علت انفجار مهمات روسی ویران شد. در حال حاضر بخش‌های زیادی از ناریکالا از بین رفته و با این حال دیوارهای آن‌ سالم و دست‌نخورده باقی مانده است. کلیسای سنت نیکولوس در داخل این قلعه قرار دارد که در سال 1990 بازسازی شده است. گردشگران در تور گرجستان می‌توانند از طریق تله‌کابین پارک رایک به قلعه ناریکالا بروند و منظره بی‌نظیر تفلیس را از ارتفاعات آن مشاهده کنند.

گالری ملی

یکی از محبوب‌ترین بخش‌های تور گرجستان در شهر تفلیس، بازدید از گالری ملی تفلیس است که قدمت آن به قرن 19 میلادی باز می‌گردد. این گالری به دلیل استفاده زیاد از رنگ‌های سبز و آبی در بین مردم گرجستان به گالری آبی نیز شناخته می‌شود. تعداد زیادی از آثار هنرمند گرجستانی به نام دیمیتری شواردنادزه در این مجموعه نگهداری می‌شود. بازدید از این گالری در تور تفلیس برای علاقه‌مندان به آثار هنری و فرهنگی ضروری است. همچنین تعدادی از آثار هنرمندانی مانند لادو گودیاشویلی و دیوید کاکابادزه در این مجموعه نگهداری می‌شود.

دریان سفر امید

موزه ملی گرجستان

یکی از بهترین جاذبه‌های تور گرجستان برای آشنایی با فرهنگ و تاریخ غنی این کشور، موزه ملی گرجستان است. تعداد زیادی از خزانه‌های باستان‌شناسی، جواهرات و سنگ‌های قیمتی قبل از میلاد در این موزه نگهداری می‌شود. در این موزه آثار زیادی مربوط به تاریخ گرجستان در زمان حاکمیت شوروی وجود دارد. قدمت بسیاری از آثاری که در این مجموعه نگهداری می‌شوند، به هزاره هشتم بعد از میلاد باز می‌گردد. بازدید از این موزه برای علاقه­مندان به کاوش در فرهنگ و تاریخ، یکی از بهترین انتخاب‌ها در تور گرجستان در شهر تفلیس است.

کلیسای آنچیستخاتی

قدیمی‌ترین کلیسای به جا‌مانده گرجستان طی‌ سالهای اخیر، کلیسای آنچیستخاتی است که در خیابان زیبای شاوتلی در شهر تفلیس قرار دارد. قدمت این کلیسا به قرن ششم میلادی باز می‌گردد و به همین جهت به عنوان یکی از قدیمی‌ترین کلیساهای تفلیس شناخته می‌شود. در طراحی بیرونی این کلیسا نشانه‌هایی از معماری سنتی گرجستان دیده می‌شود و ساختمان آن با آجرهای زرد پوشیده شده‌ است. در دیوارهای داخل این کلیسا تعداد زیادی از نقاشی‌های قدیمی و نفیس قرار دارد که گردشگران در تور گرجستان می­توانند از آنها دیدن کنند. در فاصله بین قرن‌های 15 تا 17 چندین بار به این کلیسا حمله و بخش‌هایی از آن تخریب شد که بخش‌های ویران‌شده مرمت شده‌ است. این کلیسا در گذشته چهار در ورودی داشته که در طول زمان تخریب شده و در حال حاضر فقط یک در ورودی دارد.

موزه فضای باز مردم‌شناسی تفلیس

یکی از جذاب‌ترین آثار دیدنی در تور گرجستان، موزه‌ فضای باز در شهر تفلیس است که در سال 1966 تاسیس شد. در این موزه تعداد زیادی از آثار هنری و تاریخی به عنوان نماد گرجستان نگهداری می‌شود. برای گردشگرانی که فرصت چندانی برای بازدید از همه جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی در تور گرجستان ندارند، این موزه یکی از بهترین انتخاب‌ها است. گردشگران در تور تفلیس می‌توانند اطلاعات زیادی از شخصیت و سبک هنری مردم این کشور به دست آورند. موقعیت جغرافیایی و فضای باز این موزه نیز بسیار زیبا و دیدنی است.

رزرو بهترین تور گرجستان با «سلام پرواز»

آژانس مسافرتی سلام پرواز با بیش از یک دهه فعالیت در زمینه ارائه خدمات گردشگری به عنوان یکی از معتبرترین مجموعه‌های گردشگری مسافرتی شناخته می‌شود. کادر مجرب این مجموعه با ارائه بهترین و باکیفیت‌ترین خدمات تلاش می‌کنند که سفر خاطره­انگیزی برای گردشگران رقم بزنند. این مجموعه دارای مجوز فروش بلیط از کلیه ایرلاین‎های داخلی و خارجی است و خدمات رزرو هتل، خرید بیمه مسافرتی به مقاصد گردشگری مختلف و اخذ ویزا برای کشورهای مجاز با گذرنامه ایرانی را ارائه می‌دهد.

علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به وبسایت https://salamparvaz.com مراجعه کنند یا با شماره‌ تلفن 02122224444 تماس بگیرند.

انتهای پیام

مرتبط با : سلام پرواز
نهال گشت
تورهای مسافرتی لحظه آخر
سازگار ارقام
بیمه دات کام-کاماپرس
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز