تلویزیون سامسونگ بهتر است یا ال جی؟

تلویزیون سامسونگ و ال جی
تورهای مسافرتی لحظه آخر

سامسونگ و ال جی، دو برند معتبر کره‌ای هستند که تلویزیون‌هایشان با هم تفاوت‌‌های چشمگیری دارند. هر ساله هر دو برند مدل‌های جدیدی از تلویزیون معرفی می‌کنند که دارای بهبودهای قابل توجهی در زمینه صفحه‌نمایش، ویژگی‌های پردازشی و طراحی نسبت به مدل قبل است. در این میان، سامسونگ با معرفی تلویزیون‌­های جدید، قیمت مدل‌های قدیمی‌تر خود را نیز کاهش می‌دهد.

کاماپرس در این گزارش به بررسی تفاوت قیمت تلویزیون ال جی و سامسونگ به لحاظ طراحی، کیفیت تصویر، کیفیت صدا پرداخته است.

طراحی تلویزیون

سامسونگ با تمرکز بر طراحی مدرن، تلویزیون‌هایی با بدنه‌های نازک و جلوه‌‌ای زیبا ارائه می‌دهد. برخی مدل‌های تلویزیون سامسونگ حتی دارای نمایشگرهای منحنی بوده که تجربه تماشای منحصر به فردی را برای مخاطب ایجاد می‌کنند. تلویزیون ال‌ جی هم مانند سامسونگ به طراحی مدرن شناخته شده است؛ چراکه تلویزیون‌هایی با بدنه‌‌ نازک و صفحه‌نمایش‌ بدون حاشیه تولید می‌کند. برخی از تلویزیون‌های ال‌ جی با تکنولوژیOLED  دارای صفحه‌نمایش‌های قابل انعطاف و منحنی هستند که طراحی بسیار جذابی دارند.

تلویزیون سامسونگ و ال جی

کیفیت تصویر تلویزیون

کیفیت تصویر به عوامل مختلفی نظیر نوع نمایشگر، کنتراست و زاویه دید بستگی دارد و تلویزیون­هایی که از این ویژگی­‌ها برخوردارند، کیفیت تصاویر بهتری به نمایش می­گذارند. در ادامه به این عوامل پرداخته شده است.

راز آسمان پایتخت

نوع نمایشگر: بیشتر تلویزیون‌های سامسونگ از تکنولوژیLED  وQLED  بهره می‌برند.QLED  توانایی نمایش رنگ‌های زنده و روشن را دارد و تفاوت آن باOLED  در توانایی نمایش سیاهی کامل و کنتراست عالی است. در مقابل، تلویزیون‌های ال‌ جی از تکنولوژیOLED  استفاده می‌کنند که دارای توانایی نمایش رنگ‌های عمیق و سیاهی کامل است. همچنین این تلویزیون­ها زاویه دید بسیار وسیعی دارند و تصاویر با کیفیت بالا و کنتراست بی‌نظیری ارائه می‌دهند.

کنتراست: تلویزیون‌هایQLED  سامسونگ دارای کنتراست بالایی هستند؛ به طوریکه توانایی نمایش رنگ‌های زنده و زاویه دید خوبی دارند، اما در مقایسه با OLED، توانایی نمایش سیاهی کمتری دارند. ال‌ جی با تکنولوژی OLED، توانایی نمایش کنتراست بالا و سیاهی عمیق دارد تا تصاویر را با جزئیات دقیق‌تری نمایش دهد.

زاویه دید: تلویزیون‌هایQLED  سامسونگ زاویه دید خوبی دارند، اما در مقایسه باOLED  ال جی ممکن است در زوایای مختلف، تغییرات کمی در کیفیت تصویر داشته باشند. تلویزیون‌هایOLED  ال‌ جی دارای زاویه دید بسیار وسیعی هستند که تصاویر  را از هر زاویه‌ای به خوبی نشان می‌دهند. به طور کلی اگر به کنتراست بالا و سیاهی عمیق علاقه دارید، تلویزیونOLED  ال‌جی گزینه مناسبی است، اما اگر به رنگ‌های زنده و توانایی نمایش بهتر در محیط‌های روشن علاقه دارید، تلویزیون‌هایQLED  سامسونگ گزینه بهتری است.

کیفیت صدای تلویزیون

به لحاظ توان خروجی صدا، تلویزیون‌های ال جی قدرت صدای بالا با سیستم دالبی وDTS  دارند؛ در حالیکه تلویزیون‌های سامسونگ صدای پر قدرت با سیستمDolby Atmos  ارائه می‌دهند. تلویزیون ال جی از تکنولوژی صوتی صداهای فراگیر با فناوریAI Sound Pro  برخوردار است؛ در حالیکه تلویزیون سامسونگ از قابلیت صوتی ۳D  با تکنولوژیObject Tracking Sound+  بهره می­برد. به علاوه، تنظیمات صوتی تلویزیون ال جی دارای حالت‌های صوتی متعدد با تطبیق محتوا است؛ در حالیکه تلویزیون‌ سامسونگ به تنظیماتEQ  کاربرپسند و تطبیق با محیط مجهز است. پورت‌های صوتی تلویزیون ال جی ازHDMI eARC  و خروجی اپتیکال و تلویزیون سامسونگ ازHDMI ARC  و اتصال بلوتوث پشتیبانی می‌کند.

قیمت تلویزیون

تلویزیون‌های سامسونگ با توجه به ویژگی‌ها و کیفیت خود معمولا دارای قیمت‌ بالاتری نسبت به محصولات رقبا مانند تلویزیون‌های ال جی هستند؛ به همین خاطر اگر بودجه‌ محدودی دارید و قادر به پرداخت هزینه‌ تلویزیون سامسونگ نیستید، تلویزیون‌های ال‌جی گزینه مناسب‌تری هستند؛ چراکه می‌توانید تلویزیون ال‌جی با ویژگی‌های مشابه تلویزیون سامسونگ را با قیمتی کمتر تهیه کنید.

استعلام قیمت انواع تلویزیون سامسونگ و ال جی از «ایمالز»

ایمالز، اولین موتور جست­وجوی کالا بوده که خریداران را به فروشندگان متصل می‌کند و هیچ‌گونه دخالتی در کارکرد فروشگاه‌های اینترنتی ندارد. در واقع ایمالز فقط یک مرجع  برای جست­‌وجو، مقایسه و معرفی کالاها در فروشگاه‌های اینترنتی است. این مجموعه فرآیند خرید را تسهیل کرده و با به وجود آوردن فضای رقابتی، باعث تعدیل قیمت‌ها می‌شود؛ در نتیجه شرایط خرید کالاها با قیمت ارزان‌تر را به وجود می‌آورد.

علاقه‌­مندان برای ارتباط گیری با ایمالز می‌توانند به نشانی تهران، خیابان ولیعصر، تقاطع طالقانی، مجتمع نور تهران، طبقه ۷، واحد ۱۹۰۳ مراجعه کنند یا با شماره تلفن ۰۲۱۹۱۰۰۳۹۳۳ تماس بگیرند. همچنین از طریق نشانی اینترنتی https://emalls.ir می‌توانند کالای مورد نظر خود را پیدا کرده و پس از مقایسه‌ قیمت در فروشگاه‌های مختلف، محصول مدنظر خود را از طریق وبسایت همان فروشگاه خریداری کنند.

انتهای پیام

مرتبط با : ایمالز
آریاپی
آهن رویال
روکش مارال
رایانه کمک
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز