تفاوت سرور اختصاصی با سرور مجازی

سرور - کاماپرس
ژیوار

سرورهای اختصاصی و مجازی، هر دو منابع خود را در اختیار وب‌سایت شما می‌گذارند. بااین‌حال، این دو سرور میزبانی وب‌سایت را به روش‌های کمی متفاوت و با هزینه‌های کاملاً متفاوت انجام می‌دهند؛ بنابراین، باید مطمئن شوید که راهکار مناسبی را برای برآورده‌ساختن نیازهای خود انتخاب کرده‌اید.

كاماپرس در اين گزارش تفاوت سرور اختصاصی با سرور مجازی را بررسی می‌كند.

سرور مجازی و اختصاصی چطور کار می‌کنند؟

سرور یک سیستم کامپیوتری است که داده‌ها را ذخیره و پردازش می‌کند و برنامه‌های کاربردی را در شبکه اجرا می‌کند. سرورها قدرت محاسباتی، قابلیت‌های شبکه‌سازی و ذخیره‌سازی داده‌ها را فراهم می‌کنند. سرور اختصاصی و مجازی یا VPS هر دو از انواع سرورها هستند.

سرور اختصاصی یک سرور فیزیکی با RAM، فضای ذخیره‌سازی، تنظیمات اتصال شبکه و موارد دیگر است که همه به برنامه‌ها و خدمات شما اختصاص داده می‌شوند. با استفاده از سرورهای اختصاصی، می‌توانید به طور مستقیم تمام تنظیمات سخت‌افزاری را کنترل کنید؛ زیرا دسترسی انحصاری به سیستم فیزیکی دارید.

سرورهای خصوصی مجازی که به آن VPS هم می‌گویند، سرورهای مجازی هستند. ارائه‌دهنده خدمات میزبانی داده سرورهای فیزیکی را به چندین محیط مجازی تقسیم می‌کند. هر یک از این محیط‌ها منابع اختصاصی خود مانند RAM و CPU را دارند.

دریان سفر امید

سرور - کاماپرس

تفاوت سرور مجازی و اختصاصی

محیط‌های VPS سرورهای فیزیکی پارتیشن‌بندی‌شده هستند، به این معنی که تنها بخشی از کل منابع یک سرور فیزیکی را در اختیار دارند. اگر با یک سرور اختصاصی کار کنید، به تمام معماری و منابع آن دسترسی دارید. اگرچه VPS روشی مقرون‌به‌صرفه برای دسترسی به زیرساخت سرور است، سرورهای اختصاصی منابع سخت‌افزاری گسترده‌تری را ارائه می‌دهند. در ادامه، ۵ تفاوت سرور مجازی و اختصاصی را می‌خوانید.

۱. انعطاف‌پذیری

هم سرورهای اختصاصی و هم VPS امکان سفارشی‌سازی بسیاری را برای دسترسی و تغییر سرور و منابع خود ارائه می‌دهند. بااین‌حال، هنگامی که یک سرور اختصاصی فیزیکی را تغییر می‌دهید، به دانش فنی بسیار بیشتری نیاز دارید تا به طور تصادفی به خود سرور آسیب نرسانید. هنگام کار با سرور مجازی، شما قابلیت شخصی‌سازی کمتری برای تغییر سرور پایه دارید؛ اما انعطاف‌پذیری بیشتری برای تخصیص مجدد منابع در اختیار شما است.

۲. مقیاس‌پذیری

اگر می‌خواهید ظرفیت یک سرور اختصاصی را افزایش دهید، باید درایوهای اضافی را به‌صورت فیزیکی به آن اضافه کنید. اگرچه این کار امکان‌پذیر است؛ اما هزینه بالایی دارد و بسته به اینکه چه کسی سرور فیزیکی شما را مدیریت می‌کند و چگونه این کار را انجام می‌دهد، ممکن است خرابی به بار آید.

ازآنجایی‌که سرورهای مجازی محیط‌های مجازی هستند، می‌توانید با تخصیص منابع بیشتر به سرور خود به منابع بیشتری دسترسی داشته باشید. به طور معمول، می‌توانید اشتراک سرور خود را ارتقا دهید یا به‌سادگی منابع را مجدداً تخصیص دهید تا سرور مجازی که می‌خواهید اندازه آن را تغییر دهید، منابع بیشتری در دسترس داشته باشد. مقیاس‌پذیری VPS سریع‌تر و آسان‌تر از مقیاس‌پذیری سرورهای اختصاصی است.

۳. کارایی

برنامه‌های سرور اختصاصی ظرفیت بهبود‌یافته را ارائه می‌دهند؛ اما هزینه آن بیشتر است. در مقابل، با وجود سرور مجازی تعادل خوبی بین عملکرد و مقرون‌به‌صرفه بودن برقرار می‌شود. اگرچه منابع مشترک هستند، اما فناوری مجازی‌سازی تضمین می‌کند که هر VPS منابع را تخصیص داده و به طور مستقل عمل می‌کند. سرورهای مجازی می‌توانند منابع را تا حد مشخصی کم یا زیاد کنند؛ اما ممکن است محدودیت‌هایی مربوط به محدودیت‌های سخت‌افزاری اصلی سرور فیزیکی داشته باشند.

۴. هزینه

ازآنجایی‌که هاست مجازی تنها کسری از کل منابع یک سرور اختصاصی را ارائه می‌دهد، استفاده از آن برای شما ارزان‌تر تمام می‌شود. بسته به آنچه که از منابع سرور استفاده می‌کنید، باید هزینه را طبق تعرفه‌های شرکت ارائه‌دهنده خدمات میزبانی خودپرداخت کنید.

۵. امنیت

اگرچه سرورهای اختصاصی و مجازی بسیار امن هستند، گاهی اوقات سرورهای اختصاصی امنیت بیشتری پیدا می‌کنند. شما می‌توانید با استفاده از سرورهای اختصاصی به سطوح بالایی از امنیت به دلیل انعطاف‌پذیری و محیط‌های کاملاً متعلق به آنها دست پیدا کنید.

سرو - کاماپرس

سرور مجازی آسیاتک؛ انتخاب حرفه‌ای‌ها

سرورهای مجازی و اختصاصی هر یک ویژگی‌ها و قابلیت‌های خاص خود را دارند. با وجود این، اگر می‌خواهید با چند کلیک ساده یک سرور قدرتمند مجازی بسازید، به شما سرور مجازی آسیاتک را پیشنهاد می‌دهیم. سرور مجازی ابر آسیاتک به‌سادگی و در سریع‌ترین زمان ممکن در اختیار شما قرار می‌گیرد. این سرور قابلیت اجرا با سیستم‌های عامل ویندوز و لینوکس را دارد. هزینه این سرور هم در مقایسه با سرورهای اختصاصی و مجازی دیگر مقرون‌به‌صرفه‌تر است. برای استفاده از این سرور نیازی نیست که نیروی متخصص برای تعمیر و نگهداری سرور داشته باشید. در نتیجه، هزینه نهایی که برای سرور مجازی آسیاتک می‌پردازید، مناسب‌تر از سایر گزینه‌های موجود در بازار خواهد بود. دسترسی شبانه‌روزی به منابع سرور و پشتیبانی ۲۴ ساعته سرور مجازی آسیاتک هم به شما کمک می‌کند تا همیشه آنلاین و به‌روز بمانید.

آسیاتک ارائه‌دهنده خدمات ابری باتجربه‌های موفق ارائه خدمات به کسب‌وکارهای بزرگ و کوچک یکی از بهترین انتخاب‌های پیش روی شما است. این شرکت با ارائه راهکارهای نوین و کاربردی به شما کمک می‌کند تا منابع کسب‌وکار خود را در فضای ابری به بهترین شکل ممکن اداره کنید. برای دریافت خدمات این شرکت با کارشناسان آسیاتک از طریق ایمیل sales@asiatech.cloud یا شماره تماس ۹۰۰۰۵۵۵۵ در ارتباط باشید.

انتهای پیام

مرتبط با : ابر آسیاتک
نهال گشت
بیمه دات کام-کاماپرس
سازگار ارقام
تورهای مسافرتی لحظه آخر
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز