5 تغییر مهم لیگ قهرمانان اروپا از فصل آینده

تورهای مسافرتی لحظه آخر

از فصل آینده شاهد 5 تغییر عمده‌ در لیگ قهرمانان اروپا خواهیم بود.

به گزارش کاماپرس، فصل ۲۰۲۴-۲۰۲۳ لیگ قهرمانان اروپا با قهرمانی رئال مادرید به پایان رسید و فصل آینده رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا برای اولین بار از سال ۱۹۹۲ با تغییرات زیادی برگزار خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

برخی از مهمترین تغییرات به شرح زیر است:

  1. تا فصل جاری ۳۲ تیم در هشت گروه چهارتیمی قرار می‌گرفتند و تیم‌ها در دور گروهی 6 بازی انجام می‌دادند و دو تیم برتر هر گروه راهی دور یک‌هشتم نهایی می‌شد، اما از سال ۲۰۲۵-۲۰۲۴، مرحله گروهی لیگ قهرمانان با حضور ۳۶ تیم برگزار می‌شود.
  2. تغییر بعدی به این صورت است که باشگاه‌ها دیگر به صورت رفت و برگشت با سه تیم هم‌گروه بازی نمی‌کنند، بلکه هر تیم باید با 8 تیم مختلف، چهار بازی خانگی و همچنین 4 بازی خارج از خانه برگزار کند.
  3. برای تعیین بازی‌ها نیز تیم‌ها در چهار گلدان قرار می‌گیرند. باشگاه‌هایی که در رده‌های اول تا 8 جدول لیگ باشند، به مرحله یک‌هشتم نهایی راه پیدا خواهند کرد و تیم‌ها رتبه‌ 9 تا 24، در بازی‌های پلی‌آف دومرحله‌ای رقابت کرده و در نهایت تیم‌های دارای رتبه ۲۵ یا کمتر، از دور رقابت‌ها کنار خواهند رفت.
  4. برخلاف شیوه کنونی، تیم‌هایی که نتوانند به مرحله یک‌هشتم نهایی راه پیدا کنند، به لیگ اروپا نمی‌روند. البته از مرحله یک‌هشتم نهایی، مانند گذشته، دو تیم به صورت رفت و برگشت به مصاف هم رفته و در نهایت فینال به صورت تک‌بازی خواهد بود.
  5. با این تغییرات، تعداد کل مسابقات برگزارشده در این رقابت‌ها را از ۱۲۵ به ۱۸۹ بازی افزایش می‌یابد. بازی‌ها همچنان در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه برگزار خواهد شد، اما در هفته‌هایی که لیگ اروپا یا لیگ کنفرانس برگزار نمی‌شوند، پنجشنبه‌ها نیز لیگ قهرمانان اروپا برگزار می‌شود.

به نقل از ایسنا، فینال فصل ۲۰۲۵-۲۰۲۴ در آلیانس‌آره‌نای مونیخ برگزار می‌شود و ورزشگاه پوشکاش‌آره‌نای بوداپست میزبان فینال ۲۰۲۶-۲۰۲۵ است.

انتهای پیام

آهن رویال
رایانه کمک
آریاپی
روکش مارال
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز