تعمیر یخچال قدیمی به صرفه تر است یا خرید یخچال نو؟

تعمیر یخچال قدیمی به صرفه تر است یا خرید یخچال نو؟ کاماپرس
لست سکند

تعمیر یخچال یکی از گزینه‌های پیش روی ما است تا منابع زیادی، مانند وقت، انرژی و البته سرمایه اضافی را، صرف خرید یخچال نو نکنیم. خرید یک یخچال جدید که حس رضایت قابل قبولی را برایتان داشته باشد، فرآیندی طولانی است که شاید روزها و هفته‌ها ادامه پیدا کند.

اما با اینحال، بعضی از آسیب‌های یخچال یا فریزر، به‌آسانی و صرفا با تعمیر برطرف نمی‌شوند؛ برای اطمینان از این روند و تصمیم‌گیری آگاهانه‌تر درخصوص خرید یا جایگزین کردن یخچال، بهتر است با کارشناسان خبره در این زمینه، به‌صورت تلفنی، آنلاین و یا حضوری، مشورت کنید.

کاماپرس در این گزارش درکنار معرفی چند نکته درباره خرید و تعمیر یخچال، با برسی چند مرکز ارائه‌دهنده خدمات تعمیر لوازم خانگی در منزل، هزینه این خدمت را در زمستان 1402 شرح می‌دهد.

قبل از تعمیر یخچال به سن آن توجه کنید

سن معمولی که برای یخچال‌ها، درصورت نگهداری و استفاده درست درنظر می‌گیرند، حدود 10 سال است. البته بعضی از انواع مدل‌های یخچال، مثل یخچال‌های توکار، ممکن است تا بیشتر از 20 سال نیز عمر کنند. عواملی مانند دور نگه داشتن یخچال از تابش مستقیم خورشید و وسایل گرماساز شامل ماکروویو و گاز نیز می‌تواند در افزایش این طول عمر اثرگذار باشد.

نکته کلی که درباره یخچال فریزها وجود دارد این است که هرچه سن‌شان بیشتر می‌شود، به هزینه بالاتری برای تعمیر و نگهداری نیاز دارند. بنابراین اگر سن یخچال شما از 10 سال بیشتر شده و مدام درحال تعمیر آن هستید، شاید بتوانید با هزینه تمام آن تعمیرات، یک یخچال نو بخرید.

راز آسمان پایتخت

قبل از تعمیر یخچال به سن آن توجه کنید کاماپرس

بیشتر بخوانید:

قبل از تعمیر یخچال مدل آن را درنظر بگیرید

بررسی مدل یخچال از این جهت اهمیت دارد که بعضی از مدل‌ها هزینه تعمیرات بیشتری نسبت به مدل‌های دیگر دارند. به‌طور کلی یخچال‌ها در 4 دسته‌بندی یخچال ساید بای ساید، توکار، فریزر در بالا و یخچال در بالا، جای می‌گیرند.

طبق گزارشی که برخی از کارشناسان تعمیر یخچال با بررسی چندین مدل انجام داده‌اند، یخچال‌های توکار همیشه ارزش تعمیر و استفاده چندباره را دارند، ساید بای سایدها بهتر است بعد از 5 سال و چندبار تعمیر با یخچال جدیدی جایگزین شوند و مدل‌های فریزر در بالا و فریزر در پایین نیز هرکدام به‌ترتیب بعد از 7 و 6 سال، درصورتی که مرتبا نیاز به تعمیر دارند، باید تعویض شوند.

قبل از تعمیر یخچال مدل آن را درنظر بگیرید کاماپرس

قبل از تعمیر یخچال، رده‌بندی انرژی آن را بازبینی کنید

اگر یخچال‌های با قدمت بالای 10 سال دارید، احتمالا یکی از شکایت‌های همیشگی شما از این یخچال‌ها، هزینه بالای قبض آن‌ها است. به گزارش سایت انرژی استار، یک یخچال قدیمی تقریبا دو برابر یخچال‌های معمولی، انرژی مصرف می‌کند که این نه تنها برای افزایش قبض برق شما، بلکه برای محیط زیست نیز هشداری جدی به‌حساب می‌آید.

بنابراین اگر یک پس‌انداز مناسب برای خرید یخچال نو کم مصرف دارید، خوب است تعمیر مداوم یخچال پرمصرف قدیمی را کنار بگذارید و به قبض‌های خوش قیمت‌تر خوش آمد بگویید.

قبل از تعمیر یخچال، رده‌بندی انرژی آن را بازبینی کنید کاماپرس

هزینه تعمیر یخچال در زمستان 1402

هزینه تعمیر یخچال را نمی‌توان قبل از دیدن یخچال و عیب‌یابی دقیق آن، به‌طور کامل مشخص کرد؛ چون این هزینه بسته به قدمت یخچال، نوع نقص، مدل و درجه حساسیت اجزا، متفاوت است. به‌طور کلی هزینه تعمیر یخچال با استفاده از کادر متخصص در منزل، از حدود 400 هزار تومان شروع شده و تا قیمت حداکثر 1 میلیون و 500 هزار تومان، ادامه می‌یابد.

هزینه تعمیر یخچال در زمستان 1402 کاماپرس

انتهای پیام

مرتبط با : آچارهاسپاردهوم سرویز
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز