تست تشخیص سریع کرونا برای چه کسانی رایگان است؟

از امروز دوشنبه 3 آذرماه 1399 تست تشخیص سریع کرونا در اختیار مراکز خدماتی منتخب وزارت بهداشت قرار گرفته است و کیت های مذکور به صورت رایگان برای تشخیص سریع بیماری در مورد افرادی که علائم این بیماری در آنها مشهود باشد مورد استفاده قرار می گیرد.

به گزارش کاماپرس، یکی از معضل هایی که افراد جامعه با شیوع کرونا درگیر آن شده اند مشابه بودن علائم این بیماری با بیماری هایی دیگر از جمله آنفلوآنزا است. تاکنون راه مطمئن و علمی برای تفکیک این دو بیماری از هم در کشور ما تنها انجام تست پی سی آر(PCR) بود که نتایج این آزمایش نیز با حداقل یک روز تاخیر به دست می آمد و ضمنا هزینه سنگینی داشت.

از امروز این معضل تا حد زیادی برطرف می شود چرا که کیت های تشخیص سریع کرونا به روش آنتی ژن در اختیار مراکز خدمات درمانی منتخب وزارت بهداشت قرار گرفته است. نکته قابل توجه این که انجام این تست برای افرادی که دارای علائم بیماری کرونا باشند رایگان است و هزینه ای ندارد.

تست رایگان با اعلام نتیجه 15 تا 30 دقیقه ای

بنا به اعلام ایسنا یک مقام مسئول در وزارت بهداشت با بیان این خبر که کیت‌های تشخیص سریع آنتی‌ژن ویروس کووید-۱۹ از امروز توزیع شد، اظهار کرده است که نمونه‌برداری و آزمایش کرونا در این روش بر اساس پروتکل‌های ابلاغی انجام می‌شود و هزینه‌ای برای گیرنده خدمت ندارد.

آریاک سفر

مدیرکل آزمایشگاه مرجع سلامت وزارت بهداشت با اشاره به این که نتیجه این تست 15 تا 30 دقیقه بعد از نمونه گیری اعلام می شود، تصریح کرد: این کیت ها برای انجام  آزمایش در آزمایشگاه نیست، بلکه برای مواردی مانند مراجعینی است که برای گرفتن مراقبت به مراکز بهداشتی درمانی منتخب یعنی مراکز خدمات جامع سلامت منتخب کووید-۱۹ مراجعه می‌کنند.

به گفته  این مقام مسئول در وزارت بهداشت، از نقاط ضعف کیت های تشخیص سریع کرونا، حساسیت نسبی کمتر آن در مقایسه با روش پی سی آر است که آن را با محدود کردن استفاده از این روش به افراد علامت‌دار تا حد زیادی جبران می‌کنند.  بنابراین از کیت های تشخیص سریع کرونا اساسا  در افراد علامت دار برای تشخیص بیماری استفاده می شود.

اخبار مهم مرتبط را بخوانید:

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار حوزه سلامت، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز