ترکیه چگونه سامانه موشکی 500 میلیون دلاری روسی را فریب می دهد؟

لست سکند

به ادعای یکی از رسانه های ترکیه، این کشور با آزمایش تجهیزات جدید جنگ الکترونیک ساخت داخل به قابلیت فریب سامانه موشکی اس 400 روسی دست یافته است.

به گزارش کاماپرس و به نقل از آویا پرو، ترکیه در حالی جدیدترین سیستم جنگ الکترونیکی ساخت خود را آزمایش می کند که به گفته رسانه های این کشور این سیستم ها قرار است ابتدا بر روی جنگنده های F-16 و سپس در پهپادهای تهاجمی Bayraktar Akıncı نصب شوند. ترکیه اعلام کرده است که تا به امروز این تجهیزات جدید تنها سیستم های جنگ الکترونیکی در جهان است که قابلیت فریب رادارهای سیستم های دفاع هوایی S-400 روسیه را دارا هستند.

نشریه M5 Dergi ضمن اعلام آغاز آزمایش آخرین سیستم های جنگ الکترونیکی (EHPOD) ، که توسط TUBITAK-BILGEM برای محافظت از جنگنده های F-16 این کشور در برابر تهدیدها ، به ویژه موشک های هدایت شونده ساخته شده است، نوشت: EHPOD یکی از مهمترین پروژه های جنگ الکترونیکی ترکیه بشمار می رود که شامل گیرنده هشدار رادار (IA) و تجهیزات اقدامات متقابل الکترونیکی (EKT) است. IRIA که یکی از زیر سیستم های این پروژه بحساب می آید قادر است پخش امواج از سیستم های راداری با آنتن های چندگانه پهن باند را تشخیص دهد.

اخبار مهم حوزه تسلیحات را بخوانید:

این زیر سیستم به طور دوره ای دامنه فرکانس رادارها را اسکن کرده و پارامترهای سیگنال های دریافتی مانند فرکانس ، عرض پالس ، جهت و فاصله تکرار پالس را تعیین می کند. با استفاده از این اندازه گیری ها ، سیگنال ها تجزیه و تحلیل شده و نوع پخش امواج تعیین می شود.

راز آسمان پایتخت

این نشریه در ادامه می نویسد: از EKT می توان برای فریب یا گمراه کردن رادارها استفاده کرد. آنها می توانند تعداد زیادی از اهداف ساختگی را بر روی صفحه رادار ایجاد کنند که در نتیجه اهداف واقعی از دید رادارها پنهان شده و یا به سختی قابل شناسایی و رهگیری می گردد. یکی دیگر از ویژگی های EKT پهنای باند لحظه ای و حافظه دیجیتال RF است.

یک کارشناس روسی در واکنش به این ادعاها می گوید، روسیه از تجهیزات جنگ الکترونیکی مشابهی در زرادخانه خود برخوردار است و با توجه به این موضوع که ترکیه با دستیابی به سامانه S-400 روسیه ، توانسته سیستمی جهت سرکوب رادارهای روسی ایجاد کند، این مسئله مشکلات زیادی را برای تجهیزات جنگ الکترونیک روسی بهمراه دارد ، زیرا ارتش روسیه نمی تواند سامانه موشکی اس 400 خود را که در سرتاسر این کشور پهناور مشغول به کار هستند را حتی با سامانه های جدیدتر S-500 جایگزین کند. از طرفی وی خاطر نشان کرد که ترکیه ممکن است با انتشار چنین اطلاعاتی سعی در گمراه کردن افکار عمومی داشته باشد.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

1 دیدگاه برای “ترکیه چگونه سامانه موشکی 500 میلیون دلاری روسی را فریب می دهد؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز