ترفندهایی برای تاثیر بهتر گوگل ادز بر توسعه کسب‌ و کار

ترفندهایی برای تاثیر بهتر گوگل ادز بر توسعه کسب‌ و کار
ژیوار

پلتفرم تبلیغاتی گوگل ادز فرصت‌های زیادی برای تبلیغ‌کنندگان فراهم می‌کند تا محصول و خدمات خود را معرفی‌کنند. در واقع از بستر تبلیغات گوگل ادز می‌توان به خوبی برای بهبود کسب و کار خود بهره برد. البته فعالیت در چنین فضایی، علاوه بر سرمایه‌گذاری مالی، نیازمند تخصص و لحاظ کردن ترفندهایی است.

کاماپرس در این گزارش به معرفی ترفندهایی پرداخته‌ که می‌تواند در دراز مدت شرایط خرید و فروش اینترنتی را بهبود بخشد.

1- آگاهی و تسلط بر ابزارهای تبلیغات گوگل ادز

گوگل ادز امکان دسترسی به ابزارهای پیشرفته را برای مخاطبان فراهم کرده‌است. ابزارهایی نظیر Google Analytics، Google Tag Manager و  Google Data Studio بهترین راهکار برای تحلیل دقیق بازدهی تبلیغاتی است. در واقع تبلیغات گوگل ادز از طریق چنین ابزارهایی، به مخاطبان امکان بررسی استراتژی‌های بازاریابی و تبلیغات خود را می‌دهد. بنابراین استفاده از هر یک از این ابزارها می‌تواند بازدهی و نتیجه تبلیغات را در مسیر صحیح‌تری قرار دهد.

1- آگاهی و تسلط بر ابزارهای تبلیغات گوگل ادز

2- استراتژی‌های دقیق و شخصی‌سازی‌شده

بهتر است در همان شروع کار، هدف‌گیری دقیق مخاطبان انجام شود. شخصی‌سازی تبلیغات با تنظیم صحیح مکان جغرافیایی، جامعه هدف و حتی زمانبندی متناسب با ساعات اوج ترافیک جستجو امکان‌پذیر است. در واقع بهتر است تبلیغات گوگل ادز را محدود به جامعه هدف کوچک‌تری کرد که احتمال جذب مشتری بیشتری دارد. همچنین زمانبندی نمایش تبلیغ نیز می‌تواند در روزها و زمان‌های خاص تأثیرگذار باشد؛ با بررسی زمان‌های اوج بازدید می‌توان زمانبندی تبلیغات را محدودتر کرد.

دریان سفر امید

2- استراتژی‌های دقیق و شخصی‌سازی‌شده

3- توجه به افزونه‌های تبلیغاتی (Ad Extensions)

در تبلیغات گوگل ادز می‌توان با اضافه‌کردن افزونه‌های تبلیغاتی از جمله افزونه سایت لینک (Sitelink Extensions)، افزونه تماس (Call Extensions) و افزونه مکانی (Location Extensions) می‌تواند علاوه بر ایجاد اعتماد، فضای کاربری راحت‌تری برای مخاطبان هدف فراهم کند. در واقع با هریک از این افزونه‌ها، فرد دسترسی راحت‌تری به سایت مدنظر، اطلاعات تماس و آدرس کسب و کار خواهد داشت. تحقیقات نشان داده که چنین افزونه‌هایی می‌تواند بازدهی تبلیغات را به طور محسوسی بالا ببرد.

4- مدیریت فنی کمپین‌ها‌

معمولا آژانس‌هایی در زمینه تبلیغات گوگل ادز فعالیت می‌کنند و می‌توان با خیالی راحت امور مربوط به تبلیغات کسب و کار را به آن‌ها سپرد. کمپین‌های مختلفی را می‌توان برای تبلیغات گوگل ادز ایجاد  کرد. مدیریت صحیح این کمپین‌ها، از انتخاب کلمات کلیدی مناسب تا تولید محتوای جذاب تأثیر بسیاری بر بازدهی تبلیغاتی دارد. معمولا آژانس‌های فعال در این زمینه، از ابزارهای پیشرفته‌ای کمک می‌گیرند تا به واسطه تحلیل دقیق رفتار و بازخورد کاربران، هدف‌گذاری دقیقتری را برای تبلیغات بعدی داشته‌باشند.

4- مدیریت فنی کمپین‌ها‌-کاماپرس

5- توجه به کلمات کلیدی و محتوای تبلیغاتی

بهتر است در انتخاب کلمات کلیدی دفت شود. کلمه کلیدی نقش مهمی در افزایش بازدید تبلیغات دارد. اگر به طور مشخص، محصول تبلیغاتی از ویژگی خاصی برخوردار است، تمرکز بر روی آن ویژگی می‌تواند بازخورد تبلیغات را بالاتر ببرد. به‌عنوان مثال اگر محتوای تبلیغاتی در خصوص لباس‌های برند و باکیفیت است، بهتر است عبارت “لباس ارزان” را به‌عنوان عبارتی منفی در تبلیغات به مخاطب القا کرد؛ در واقع بهتر است مخاطب متقاعد شود که این محصول با توجه به کیفیت بالاتر، علیرغم قیمت بالاتر نسبت به نمونه‌های ارزان‌تر، ارزش خرید دارد.

5- توجه به کلمات کلیدی و محتوای تبلیغاتی-کاماپرس

سخن پایانی

در نهایت می‌توان ادعا کرد که با استفاده از ترفندهای ذکرشده می‌توان به خوبی تبلیغات گوگل ادز را بهینه‌سازی کرد. با توجه به مشغله‌های همیشگی صاحبان کسب و کار و لزوم داشتن تخصص در زمینه تبلیغات گوگل ادز، کمک‌گرفتن از آژانس‌های فعال در این زمینه می‌تواند مسیر تبلیغاتی را هموارتر کند. در واقع استفاده از مشاوره متخصصان این زمینه می‌تواند علاوه بر بازدهی بیشتر، هزینه‌های تبلیغاتی را به شیوه‌ای اصولی مدیریت کند. این کار می‌تواند نه تنها از ایجاد هزینه‌های اضافه و غیراصولی جلوگیری کند، بلکه بازدهی و تأثیر تبلیغات را در فضای کسب و کار به طرز چشم‌گیری بالا ببرد.

انتهای پیام

مرتبط با : افراک
نهال گشت
تورهای مسافرتی لحظه آخر
سازگار ارقام
بیمه دات کام-کاماپرس
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز