تدوام رشد آرام شاخص کل تا پایان سال

ژیوار

بورس امروز با رشد ناچیز 732 واحدی که نسبت به دو روز پیش داشت، یک میلیون و 425 هزار و 464 واحدی شد. اما شاخص کل هم وزن هزار و 410 واحد افت کرده و به محدوده 419 هزار و 550 واحدی رسید. کارشناسان بازار سرمایه معتقدند که شاخص کل بورس در نیمه دوم سال جاری با سرعت کمی به رشد خود ادامه خواهد داد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار مهم بورسی، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از  اینجا  وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، مشاهده آمار و ارقام مربوط به بازار بورس در نیمه اول امسال، حکایت از رشد 5.8 درصدی آن در زمان ذکر شده دارد. بنابراین نباید انتظارات داشت که میزان رشد این بازار در شش ماهه دوم سال 1400 به 100 درصد یا بیشتر از آن برسد. به گفته کارشناسان بازار سرمایه، بورس تهران در اثر تورم موجود و افزایش قیمت ارز، رشد پیدا خواهد کرد. اما این میزان رشد صرفا مناسب نوسان گیران بورس خواهد بود.

بررسی شاخص کل بازار در نیمه اول سال جاری افت شدید شاخص در بازه خردادماه را نشان می‌دهد که شاخص به مقدار یک میلیون و 95 هزار و 697 واحد هم رسید. پس از آن شاخص با شیب ملایمی بازار بورس را به سمت بالا حرکت داده است. این روند ملایم و رو به رشد تا ششم شهریورماه ادامه پیدا کرد و سپس شاخص بار دیگر در دامنه نزولی قرار گرفت.

دریان سفر امید

سهامداران بازار بورس دقت کنند!

به اعتقاد بورس بازان عامل اصلی این روند نزولی، تحولات غیراقتصادی و نگرانی از کاهش نرخ ارز است. همین امر باعث سرعت گرفتن خروج پول‌های حقیقی از بازار بورس شده و به نوعی افزایش ترس سهامداران از ادامه دار بودن روند نزولی شاخص کل را نشان داد.

اما به گفته مجید عبدالحمیدی، کارشناس بازار سرمایه، این روند کاهشی در واقع اصلاح بازار در کوتاه مدت است. در شرایط فعلی تهدیدی متوجه بورس نیست و احتمالا در هفته دوم مهرماه وضعیت معاملات صعودی خواهد شد. بنابراین سهامداران تا پایان سال قادر به کسب بازدهی معقول از این بازار خواهند بود.

مرتبط با : سازمان بورس
نهال گشت
سازگار ارقام
تورهای مسافرتی لحظه آخر
بیمه دات کام-کاماپرس
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

1 دیدگاه برای “تدوام رشد آرام شاخص کل تا پایان سال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز