تحلیل و پیش بینی قیمت میلگرد

قیمت میلگرد-کاماپرس
تورهای مسافرتی لحظه آخر

تحلیل قیمت انواع میلگرد باید با توجه به نوسانات بازار و بررسی علل موثر بر این تغییرات قیمت صورت گیرد.

به گزارش کاماپرس، میلگرد به‌عنوان یک عامل کلیدی در صنعت فولاد، نقش مهمی در اقتصاد جهانی دارد. با توجه به تغییرات مداوم بازارهای جهانی، پیش‌‌ بینی قیمت میلگرد برای اتخاذ تصمیم‌های استراتژیک و کاهش هزینه‌ها ضروری است. پیش بینی قیمت میلگرد از جمله قیمت میلگرد ذوب آهن و میلگرد آجدار یک کار تخصصی است؛ با این حال، شما می‌توانید با بررسی عوامل و فاکتورهای موثر در نوسان بازار، قیمت میلگرد را پیش‌بینی کرده و خرید هوشمندانه‌تری انجام دهید.

در این گزارش به تحلیل قیمت انواع میلگرد ‌پرداخته شده است.

عوامل موثر بر قیمت میلگرد

تخمین قیمت میلگرد با در نظر گرفتن فاکتورهای موثر بر قیمت آن تا حد زیادی امکان‌پذیر است. بررسی منظم و پیوسته قیمت انواع میلگرد به افراد فعال در این صنف کمک می‌کند که به تدریج توانایی تحلیل بازار آهن و میلگرد را پیدا کرده و پروژه‌های خود را متناسب با این تحلیل‌ها پیش ببرند.

برخی عوامل مهم تاثیرگذار بر قیمت میلگرد در ادامه بررسی شده است:

قیمت آهن و مواد اولیه: مهم‌ترین عامل در تعیین قیمت میلگرد، قیمت مواد اولیه به کار رفته در ساخت آن و به‌ویژه آهن است. برای تولید میلگرد، آهن با استفاده از تجهیزات صنعتی به شکل میلگرد در می‌آید؛ بنابراین برای تحلیل قیمت انواع میلگرد باید قیمت روز آهن را تحلیل کنید.

حجم عرضه و تقاضا: یکی دیگر از عوامل کلیدی در تعیین قیمت میلگرد، میزان عرضه و تقاضا در بازار است. برای پیش‌بینی قیمت میلگرد نیز باید بررسی کرد که میزان تولید و واردات میلگرد در مقایسه با تقاضا برای این محصول چقدر است. طبیعتا هرچه میزان تقاضا نسبت به میزان عرضه افزایش پیدا کند، قیمت انواع میلگرد نیز افزایش پیدا خواهد کرد.

میزان مصرف صنایع وابسته: برای تحلیل قیمت میلگرد و بررسی میزان تقاضا در بازار، باید مصرف‌کنندگان و صنایع وابسته به میلگرد را شناسایی کنید. از جمله این صنایع می‌توان به خودروسازی، ساختمان‌سازی، بسته‌بندی و پتروشیمی اشاره کرد. افزایش و کاهش تقاضای آینده این صنایع برای میلگرد، بر قیمت نهایی آن اثرگذار است.

قیمت ارز و دلار: یکی دیگر از موارد تاثیرگذار بر قیمت میلگرد در ایران، تغییرات قیمت ارز و نوسانات دلار است. در حال حاضر ارزش ریال نسبت به دلار و حتی دیگر ارزها پایین آمده  و این مسئله موجب افزایش قیمت دلار و هزینه واردات میلگرد و مواد اولیه می‌شود؛ از این رو در تحلیل‌های خود حتما قیمت روز دلار را لحاظ کنید.

تورم: افزایش نرخ تورم مانند سایر کالاها، بر قیمت انواع میلگرد نیز تاثیر می‌گذارد؛ چرا که افزایش نرخ تورم به معنی افزایش قیمت مواد اولیه و افزایش قیمت هزینه‌های تولید مانند حمل‌ونقل، قیمت بنزین، سوخت و نظایر آن است.

سایر عوامل: از دیگر عوامل موثر بر قیمت میلگرد می‌توان به وضعیت بورس کالا، تورم و افزایش جهانی قیمت فولاد، میزان صادارت و واردات و فصول و دوره‌های زمانی اشاره کرد.

روند تغییرات قیمت میلگرد در نیمه اول سال 1402

قیمت انواع میلگرد به‌طور سنتی تحت تاثیر عوامل عرضه و تقاضا در بازار است؛ به‌طوری که در شش ماه اول سال، یعنی فصل بهار و تابستان که هوا گرم‌تر است، با توجه به افزایش ساخت‌وساز، قیمت میلگرد افزایش می‌­یابد.

قیمت میلگرد ذوب آهن در سایز 20 در شش ماه گذشته در کانال قیمتی 23 تا 27 هزار تومان عرضه شده و این در حالی است که این رقم در بازه زمانی یک سال گذشته حتی به 14 هزار تومان نیز رسیده بود؛ با این حال، قیمت انواع میلگرد مانند میلگرد آجدار از آن پس تاکنون صعودی بوده است.

قیمت میلگرد آجدار در حال حاضر در رده قیمتی 21 تا 24 هزار تومان و قیمت میلگرد ذوب آهن اصفهان در حدود 21 تا 23 هزار تومان است که این رقم با توجه به سایز و ابعاد میلگرد تغییر می‌کند.

قیمت میلگرد-کاماپرس

پیش‌بینی قیمت میلگرد در پاییز و زمستان 1402

اگر بخواهیم به عوامل موثر بر قیمت میلگرد تکیه کنیم، با شروع فصل سرما میزان ساخت‌وساز و پروژه‌های عمرانی کاهش یافته و قیمت میلگرد رو به کاهش می‌­رود یا ثابت می‌ماند؛ با این حال، تاثیر نوسانات بازار و نرخ ارز را بر تعیین قیمت میلگرد نباید نادیده گرفت؛ از این رو پیش‌بینی قیمت میلگرد در نیمه دوم سال جاری امکان‌ناپذیر نیست.

با پیگیری اخبار اقتصادی و سیاسی در حوزه بازار ارزها می‌توان به نتایج بهتری از تحلیل قیمت میلگرد رسید؛ چرا که با وجود کاهش قیمت دلار در روزهای اخیر به‌واسطه رویدادهای سیاسی مانند خبر آزاد شدن پول‌های بلوکه شده ایران و امثال آن، روند افزایش قیمت دلار در نیمه دوم امسال صعودی خواهد بود. بنا به گفته تحلیل‌گران اقتصادی، سطوح بالای رشد نقدینگی و افزایش نرخ تورم، در نهایت به افزایش قیمت دلار منتهی شده و مستقیما بر قیمت انواع میلگرد تاثیرگذار است؛ با این حال، همچنان باید منتظر مشخص شدن نتایج خبرهای بلاتلکیف سیاسی بود.

یک عامل مهم دیگر در تعیین قیمت میلگرد در فصل جدید، جهت‌گیری کشور چین در بازار فولاد و همچنین نقش تصمیم‌گیری‎‌های روسیه به‌عنوان یکی از قطب‌های صادرات میلگرد است.

خرید انواع میلگرد از “سفیران آهن”

سفیران آهن به‌عنوان یک مجموعه معتبر در حوزه خرید و فروش انواع آهن‌آلات از جمله انواع میلگرد فعالیت می‌کند. این مجموعه با بهره‌مندی از مدیریت کارآمد و کارشناسان مجرب، خدمات ویژه‌ای برای مشتریان فراهم کرده است.

سفیران آهن تمامی واسطه‌ها را حذف کرده و انواع ورق را با بهترین کیفیت به‌صورت کاملا مستقیم به دست مشتری می‌رساند. این مسئله تاثیر قابل توجهی بر کاهش قیمت نهایی محصول دارد. از دیگر مزایای این مجموعه می­‌توان به برخورداری از انبارهای سرپوشیده و شرکت حمل‌ونقل اختصاصی برای ارسال سریع و کم هزینه کالا اشاره کرد.

با انتخاب این مجموعه می‌توان از خدمات  ویژه پس از فروش، پشتیبانی و همچنین سفارشی‌سازی محصول مورد نظر در ابعاد و اندازه‌های مختلف بهره‌مند شد و قیمت روز تمامی مقاطع فولادی موردنظر را مشاهده و تحلیل کرد. متقاضیان  برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می­‌توانند به وبسایت /https://www.safiranahan.com مراجعه کنند.

انتهای پیام

مرتبط با : سفیران آهن
روکش مارال
آهن رویال
آریاپی
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز