تجربه هیجان انگیزترین تفریحات در تور کویر مصر

تور کویر مصر یکی از جذاب‌ترین تورهای طبیعت‌گردی ایران است که در فصل پاییز رونق بیشتری پیدا می‌کند. این بیابان زیبا که در نزدیکی یک روستای جذاب قرار دارد، علاوه بر امکانات کامل کمپینگ، اقامتگاه‌های بومگردی و هتل‌های متنوعی را هم در اختیار مسافران قرار می‌دهد. همچنین، تفریحات هیجان انگیز زیادی را در این کویر می‌توان تجربه کرد و بسیاری از گردشگران از مکان‌های باستانی و طبیعی خاص آن نیز دیدن می‌کنند.

کاماپرس در این گزارش، هیجان‌انگیزترین تفریحات و دیدنی‌ها در تور کویر مصر را معرفی می‌کند.

موتورسواری در کویر مصر

یکی از جذاب‌ترین تفریحاتی که در تور کویر مصر طرفداران زیادی به خود جذب می‌کند، موتورسواری بر روی شن‌های روان است. موتورهای این ناحیه به سادگی قابل کرایه کردن هستند و رانندگی با آن‌ها سختی زیادی ندارد. همه افراد به راحتی می‌توانند در این کویر موتور خود را داشته باشند.

آفرودسواری در کویر مصر

آفرودسواری امکان گشت‌وگذار در دل تپه‌های کویری را فراهم می‌کند و یکی از تفریحات سالم و هیجان انگیز این منطقه است. خودروهای روستای مصر همگی دو دیفرانسیل و مناسب برای آفرودسواری هستند. در این تفریح، راننده‌ای حرفه‌ای در اختیار گردشگران قرار می‌گیرد و افراد می‌توانند به صورت خانوادگی یا همراه با جمع دوستان خود سوار آن شوند.

دریان سفر امید

شترسواری در کویر مصر

از تفریحات بسیار جذابی که در تور کویر مصر می‌توان تجربه کرد، شترسواری است. در این منطقه، امکان گرفتن یک شتر با پرداخت هزینه‌ای ناچیز وجود دارد و گردشگران می‌توانند با کمک ساربان‌ها نکات لازم را یاد بگیرند. شترها ارتفاع قابل توجهی دارند و سوار شدن بر پشتشان نسبت به اسب و چهارپایان دیگر چالش‌های خاص‌تری دارد.

بازدید از آسمان شب در کویر

تمام افرادی که در کمپ‌های کویری شرکت می‌کنند، قطعا بخش مهمی از آن را در دیدن آسمان شب و روشن کردن آتش می‌بینند. در تور کویر مصر نیز آسمانی پرستاره و زیبا پیش روی علاقه‌مندان قرار دارد و می‌توانند از هم‌نشینی، آواز خواندن و گرمای آتش نهایت لذت را ببرند. این منطقه بهترین مناظر عکاسی را خلق می‌کند.

قلعه بیاضیه، کهن و زیبا

یکی از مهم‌ترین جاذبه‌هایی که در تور کویر مصر نباید از دست داد، قلعه بیاضیه نام دارد. این بنا از زمان ساسانیان باقی مانده است و و سبک معماری کهن ایرانی را در آن می‌توان دید. اتاق‌های این مجموعه متعدد و تودرتو هستند و شاعران و نویسندگان زیادی مانند ناصرخسرو از آن سخن گفته‌اند.

بازدید از دریاچه نمک‌خور در تور کویر مصر

دریاچه نمک‌خور از دریاچه‌های فصلی این منطقه است که در تابستان به طور کامل خشک می‌شود و رنگ سفیدتری دارد. بهترین زمان برای بازدید از این ناحیه در فصل پاییز است. این منطقه در نیمه دوم سال رنگ تیره‌تری به خود می‌گیرد و در آن چندضلعی‌های خاص و نمکینی ساخته شده‌اند که باعث حیرت بینندگان می‌شوند.

دکتر فیش برای درمان مشکلات پوستی

دکتر فیش نام دریاچه‌ای است که در آن ماهی‌هایی به همین نام زندگی می‌کنند و خاصیت درمانی زیادی دارند. افرادی که در آب‌های این ناحیه خود را شست‌وشو می‌دهند از مشکلات پوستی مانند اگزما رهایی پیدا می‌کنند. دکتر فیش باعث از بین بردن پوست‌های مرده می‌شود و تاثیر زیادی در بهبود جریان خون دارد.

نخلستان سوخته و نیزار کویر مصر

نخلستان سوخته در اصل نام منطقه‌ای است که نخل‌های آن حدود 40 سال پیش به دلیل سرمای بیش از حد یخ زده‌اند. این نخل‌ها رنگ سیاهی به خود گرفته‌اند و به همین جهت منظره‌ای همانند نخلستانی سوخته می‌سازند. بازدید از این نخلستان طرفداران زیادی در تور کویر مصر دارد.

همچنین، نیزار کویر مصر نیز منطقه‌ای جذاب است که بعد از سال 1355 به دلیل یک سیل شدید ایجاد شده است. این ناحیه، نی‌هایی به بلندای 4 متر دارد و در آن گونه‌های حیوانی خاصی مانند روباه شنی، مار جعفری و پرندگانی مانند شاهین زندگی می‌کنند.

تجربه بهترین تورهای کویری با «اکوتور»

گروه طبیعت‌گردی «اکوتور» یکی از متخصص‌ترین مجموعه‌های ایران است که در اجرای انواع برنامه‌های یک تا چند روزه فعالیتی مستمر دارد. تورهای این مجموعه با شعار «اول ایرانگردی بعد جهانگردی» سعی در شناساندن بکرترین مناطق و خاص‌ترین دیدنی‌های ایران دارند. با این گروه امکان سفر به تمام بخش‌های شمالی، جنوبی و مرکزی ایران فراهم شده است و گردشگران بدون نگرانی با نهایت ایمنی می‌توانند در آن‌ها شرکت کنند.

برای دریافت اطلاعات بیشتر از شرایط تورهای طبیعت‌گردی اکوتور می‌توانید از سایت این مجموعه با آدرس www.tabiattour.ir  دیدن کنید و یا با شماره تلفن 02133200595 تماس حاصل فرمایید.

انتهای پیام

مرتبط با : اکوتور
فروشگاه اینترنتی فرنا
سلام پرواز ایرانیان
آهن ملل اصفهان
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سلام پرواز ایرانیان