تب دنگی به تهران رسید؟ + مهمترین علائم

تورهای مسافرتی لحظه آخر

متخصص بیماری‌های عفونی با بیان این که گزارشی از شیوع بیماری تب دنگی در تهران نداریم،‌ گفت: تب دنگی انتقال فرد به فرد ندارد.

به گزارش کاماپرس، پیام طبرسی با بیان اینکه بیماری ویروسی تب دنگی از طریق گزش پشه‌های آلوده به ویروس دنگی به انسان منتقل می‌شود، تاکید کرد: علائم اصلی این بیماری شامل تب بالا، دردهای شدید عضلانی و مفصلی، سردرد، راش پوستی و در برخی موارد حالت تهوع و استفراغ است.

این عضو هیات علمی دانشگاه با تاکید بر اینکه این بیماری در کشورهای همسایه از جمله پاکستان، هندوستان و برخی کشورهای آسیایی شایع است، گفت:‌ به دنبال بارندگی شدید طی ایام اخیر در دبی و ماندن آب، در سطح محلات این منطقه، انتشار پشه آئدس و بیماری تب دنگی در این کشور زیاد شدد و لذا تعداد زیادی از مسافران ایرانی در دبی به این بیماری دچار شدند.

بیشتر بخوانید:

طبرسی با بیان اینکه تب دنگی انتقال فرد به فرد ندارد، تصریح کرد:‌ گزارش‌هایی از این بیماری در مناطق گرمسیری و نیمه گرمسیری شمال و جنوب کشور و همچنین بندرعباس، بوشهر و هرمزگان ثبت شده، اما گزارشی از شیوع بیماری دنگی در تهران هنوز وجود ندارد.

نحوه درمان تب دنگی

این فوق تخصص عفونی با بیان اینکه در حال حاضر درمانی برای تب دنگی وجود ندارد، گفت:‌داروها تنها برای تسکین درد تجویز می‌شوند البته 95 درصد موارد این بیماری خود به خود برطرف شده و تنها 5 درصد از مبتلایان به نوع وخیم بیماری دچار می‌شوند.

این عضو هیئت علمی توصیه کرد: افراد در صورت مسافرت به کشورهای عربی و داشتن علائم حتما، به مراکز درمانی مراجعه کنند تا تست ویروس از آن‌ها گرفته شود.

طبرسی در پایان به شهروندان توصیه کرد در جنوب کشور به خصوص استان‌های هرمزگان، بوشهر و استان‌های شمالی چون گزارش‌هایی ثبت شده، دقت بیشتر به خرج دهند و حتماً به بهداشت محیط توجه کنند. همچنین مکان‌های مستعد برای زندگی این حشرات از جمله جاهایی که باعث ماندگاری آب راکد می‌شود مانند لاستیک‌های مستعمل، زیر گلدان‌ها و یا کولرهای آبی را کنترل کنند.

به نقل از تسنیم، وی همچنین تاکید کرد:‌ در مناطقی که وجود این حشره گزارش شده برای پیشگیری از ابتلا به تب دنگی می‌توان از مواد دورکننده حشرات استفاده کرد و در این مناطق حتما برای در و پنجره از توری و همچنین از پشه بند استفاده شود.

انتهای پیام

آهن رویال
روکش مارال
آریاپی
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز