تاکسی پرنده بالاخره به 65 شهر جهان آمد

لست سکند

بازار تاکسی های پرنده در طول پنج سال گذشته به سرعت گسترش یافته است و گزارشات پیش‌بینی می‌کنند که تا سال ۲۰۴۰ حدود ۴۳ هزار تاکسی پرنده در سراسر جهان فعال باشند.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ حمل و نقل، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، استارت‌آپ بریتانیایی «اِربن ایرپورت» یا «یو.ای.پی» از برنامه‌های خود برای ایجاد ۲۰۰ مرکز تاکسی‌ پرنده و پهپادهای باری در ۶۵ شهر جهان، طی پنج سال آینده خبر داده است.

بیشتر بخوانید:

این شرکت قرار است اولین ورتیپورت خود را، که کوچک‌ترین فرودگاه جهان نامیده می‌شود، در شهر کاونتری در ماه آوریل راه‌اندازی کند و مدعی است سرمایه‌گذاری اصلی از بخش هوایی شهری گروه «هیوندای موتور»، امکان گسترش مکان‌های بیشتر را فراهم می‌کند.

راز آسمان پایتخت

ریکی ساندهو، بنیان‌گذار و رئیس اجرایی استارت‌آپ یو.ای.پی گفت: ما مکان‌های مختلفی داریم که توسط مشتریان، خریداران و شرکای استراتژیک شناسایی شده‌اند. این مکان‌ها در هفته‌ها و ماه‌های آینده در بریتانیا و در سراسر جهان اعلام می‌شود.

پایگاه‌هایی برای بریتانیا، ایالات متحده، فرانسه، آلمان، اسکاندیناوی، استرالیا، کره جنوبی و آسیای جنوب شرقی برنامه‌ریزی شده و لس‌آنجلس و لندن نیز قبلاً به عنوان مکان‌های آینده تعیین شده است.

برای اینکه تاکسی‌های پرنده در مقیاس تجاری گسترش یابد، به سه تاییدیه اصلی نظارتی هوانوردی شامل گواهی نوع خودرو، گواهی تولید و تاییدیه نیروی انسانی نیاز است. این موارد شامل تأیید قانونی قابلیت پرواز یک طرح تولیدی خاص و صدور گواهینامه برای اجازه تولید انبوه آن است. الزامات عملیاتی و مجوزهای اضافی نیز برای عملیات تجاری نیاز است.

در کشور آمریکا، اداره هوانوردی فدرال (FAA) در حال انطباق مقررات هوانوردی موجود برای تطبیق با تاکسی‌های پرنده eVTOL است، در حالی که آژانس ایمنی هوانوردی اتحادیه اروپا (EASA) اروپا در حال توسعه پیش‌نویس مقررات و چارچوب صدور گواهینامه جدید از طریق یک مجموعه ساختمان‌های مستقل است، اما اخذ گواهینامه کامل برای استفاده از «تاکسی‌های هوایی» که مسافران را در مقیاس تجاری جابه‌جا می‌کند، هنوز در مراحل اولیه است.

پهپادهای تحویل کالا چه می‌شوند؟

رئیس اجرایی استارت‌اپ یو.ای.پی همچنین درباره پهبادهای تحویل کالای بدون سرنشین گفت: ما در حال همکاری نزدیک با اداره هوانوردی غیرنظامی بریتانیا برای مرکز تاکسی‌های پرنده Air-One هستیم؛ جایی که برای اولین بار یک پهپاد سنگین با حداکثر وزن هنگام بلند شدن یعنی بیش از ۱۲۵ کیلوگرم را خواهیم دید. این پهپاد در مرکز شهر کاونتری انگلستان ساخته شده است.

سال گذشته ۱.۲ میلیون پوند از طریق چالش پرواز آینده دولت بریتانیا برای توسعه این پروژه اهدا شد. این آزمایش‌ها در ورزشگاه Ricoh Arena کاونتری، یک مکان ورزشی و نمایشگاهی در حومه این شهر برگزار می‌شود.

 

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز