تعداد رانندگان اسنپ و تپسی روی دست اوبر زد!

تعداد رانندگان اسنپ و تپسی در ایران، از تعداد رانندگان اولین شرکت تاکسی اینترنتی در جهان، یعنی اوبر، بیشتر است.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ حمل و نقل، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، طبق آمار به دست آمده، بیش از سه میلیون و 400 هزار نفر راننده اسنپ و یک میلیون و 400 هزار نفر راننده تپسی هستند و آمارها نشان می‌دهد تعداد رانندگان اوبر در سال 2021 به حدود سه میلیون و 900 هزار نفر رسیده است. این در حالی است که اوبر در ۶۵ کشور فعالیت دارد. اما اسنپ و تپسی در حال حاضر تنها در ایران فعالیت می‌کنند.

شرايط اقتصادی کنونی کشور و افزایش هزینه‌های زندگی، باعث شده است که برخی از افراد رانندگی در اسنپ را به عنوان شغل دوم در کنار شغل اصلی خود انتخاب کنند. در نهایت افزایش تعداد رانندگان و کاربرانی که از خدمات اسنپ و تپسی استفاده می‌کنند، باعث به وجود آمدن انحصار در حوزه تاکسی‌های اینترنتی شد.

آریاک سفر

اوبر اما در صنعت تاکسی‌های اینترنتی برخلاف اسنپ و تپسی موجب انحصار نشده است؛ چرا که تاکسی‌های اینترنتی دیگری مانند لیفت، گت، گرب و… در جهان در حال فعالیت هستند. همین باعث شده سهم رانندگان و مسافران اوبر به عنوان اولین تاکسی اینترنتی در جهان منطقی به نظر بیاید؛ چیزی که رانندگان و مسافران اسنپ و تپسی از آن شکایت دارند.

تعیین میزان هزینه سفر و کمیسیون دریافتی، از جمله مواردی است که شرکت‌های تاکسی اینترنت به طور مستقیم در آن دخیل هستند و معمولا رانندگان نسبت به میزان کمیسیون فعلی این شرکت‌ها اعتراض دارند.

در همین زمینه بخوانید:

کمیسیون دریافتی اسنپ از رانندگان در هریک از شهرهای کشور، متفاوت است. آنطور که اسنپ می‌گوید این شرکت از رانندگان استان‌های تهران، اصفهان، البرز، خراسان رضوی، قم، آذربایجان شرقی، خوزستان و فارس، ۱۵ درصد کمیسیون می‌گیرد. میزان کمیسیون دریافتی تپسی اما در تمام شهرهای کشور ثابت است. این تاکسی اینترنتی از رانندگان خود ۱۵ درصد کمیسیون دریافت می‌کند.

اما تاکسی آنلاین اوبر که در سراسر جهان در حال خدمات‌رسانی است، ۲۵ درصد کمیسیون از رانندگان دریافت می‌کند.

مرتبط با : اسنپاوبرتپسی
نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

2 دیدگاه برای “تعداد رانندگان اسنپ و تپسی روی دست اوبر زد!

  1. الیاس گفته:

    واقعا اسنپ خیلی خوبه ولی یه مسئله خیلی داره اذیت میکنه سهم بنزین و سر موقع خواهشن بریزید ممنون میشم از شرکت اسنپ

  2. خسته از تورم گفته:

    خدا قوت مسئولان
    این بهترین دلیل میباشد که مسئولان مسئولیت خود را انجام نداداند و ملت از فقر و تنگ دستی رو بسوی ثبت نام در اسنپ و تپسی آورداند
    مگرنه کم نداریم تاکسی زرد خطی ، بسیم و تلفنی و آژانس مسافربری
    اگر تمام اینها را حساب کنیم بالای ۱۰ میلیون نفر با خودرو کار میکنند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز