تاکسی های برقی چینی در راه ایران + قیمت

تاکسی های برقی چینی در راه ایران + قیمت-کاماپرس

به دنبال توافق معاون اول رئیس جمهور با نخست وزیر چین، 100 هزار تاکسی برقی چینی به زودی وارد کشور می‌شود. در همین راستا قیمت این خودروهای چینی بالغ بر یک میلیارد و 200 میلیون تومان برآورد شده است.

به گزارش کاماپرس، وزارت صمت مسئولیت واردات این خودروهای چینی را بر عهده داشت. در این رابطه وزیر صمت مجموع فعالیت‌های صورت گرفته در این راستا را طی نامه‌ای به معاون اول رئیس جمهور گزارش کرد. در متن نامه وزیر صمت تاکید شده که ۵۳ هزار دستگاه از ۱۰۰هزار دستگاه خودروی توافق شده، ثبت سفارش شده و در مورد واردات ۴۸ هزار دستگاه دیگر نیز مذاکراتی با طرف چینی برقرار است.

بیشتر بخوانید: 

همچنین متن نامه نشان می‌دهد که سیاستگذار خودرویی مایل است که به همراه واردات این محصولات، فناوری تولید خودروهای برقی را نیز به کشور وارد کند. البته نگاهی به سابقه همکاری‌ با چینی‌ها حاکی از آن است که این کشور چندان سنت انتقال فناوری به کشورهای مقصد صادراتی خود را ندارد.

مرور جدول خودروهایی چینی وارداتی در قالب تاکسی برقی حائز یک نکته اساسی است: تقریبا همه این خودروها قیمتی بیشتر از یک‌ میلیارد و 200 میلیون تومان دارند، بنابراین به رأس هرم تقاضای خودرو در ایران مربوط می‌شوند و اقشاری که از نظر مالی برخوردارترند به سراغ آن‌ها می‌روند. در نتیجه اختصاص این محصولات به تاکسی در ایران این نگرانی را به وجود می‌آورد که اساسا آیا رانندگان تاکسی موفق به خرید این خودروها می‌شوند؟

راز آسمان پایتخت

به نقل از دنیای اقتصاد، گزارشی که سیزدهم آذرماه توسط مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی منتشر شد، نشان دهنده آن است که بیش از 60 درصد تاکسی‌های موجود در کشور فرسوده هستند. در نتیجه این سوال مطرح می‌شود؛ در حالی که مالکان تاکسی‌های فرسوده توان مالی تعویض خودروی خود را ندارند، چطور می‌خواهند خودروی یک میلیارد و 200 میلیون تومانی خریداری کنند؟

خودروهای برقی چینی در راه ایران + قیمت+کاماپرس

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز