تاسیس یک شرکت جدید در دل شرکت ملی انفورماتیک برای مشاوره بانکی

شرکت ملی انفورماتیک/ کاماپرس
ژیوار

شرکت ملی انفورماتیک در تلاش است تا با راه‌اندازی شرکت مشاوره مدیریت فناوری مالی، به بانک مرکزی و شبکه بانکی کشور خدمات مشاوره‌ای ارائه کند.

به گزارش کاماپرس، علیرضا ماهیار، مدیرعامل شرکت ملی انفورماتیک، بیان کرد که دلیل شکل‌گیری این شرکت مشاور، نیاز به یک نهاد است که بتواند پروژه‌های مشاوره‌ای بزرگ را در سطح کشور اجرا کند و به شبکه بانکی کشور برای اجرای پروژه‌های مختلف مشاوره دهد.

او اضافه کرد که این شرکت در حال حاضر در مرحله استعلام برای انتخاب هیئت مدیره بوده و امیدوار است که از اواسط مردادماه به صورت رسمی فعالیت خود را آغاز کند.

بیشتر بخوانید:

ماهیار تأکید کرد که این شرکت به دنبال ارائه خدمات مشاوره به بانک‌های تجاری در کنار بانک مرکزی است. یکی از اولین پروژه‌هایی که این شرکت اجرا خواهد کرد، طرح هوشمندسازی نظارت با کارفرما بانک مرکزی خواهد بود.

دریان سفر امید

او همچنین اشاره کرد که شرکت ملی انفورماتیک به دنبال جذب مشاورهای داخلی با تجربه و توانایی انتقال دانش است.

در بخش دیگری از مصاحبه، ماهیار درباره شرکت فرادیس گسترکیش صحبت کرد و اعلام کرد که این شرکت در زیرمجموعه هلدینگ قرار گرفته و در حوزه نوآوری فعالیت خواهد کرد. او توضیح داد که برنامه این شرکت ایجاد یک هاب نوآوری است.

در نهایت، ماهیار تأکید کرد که شرکت‌های دیگر بخش نوآوری، بخش شناسایی و بخش ارزیابی دارند اما شرکت فرادیس گسترکیش وظیفه اصلی نوآوری و ارزیابی و ارزش‌گذاری شرکت‌ها را خواهد داشت.

مدیرعامل شرکت ملی انفورماتیک/ کاماپرس

علیرضا ماهیار، مدیرعامل شرکت ملی انفورماتیک، در مورد امکان تضاد منافع در حوزه نوآوری میان شرکت‌های گروه ملی انفورماتیک توضیح داد که این موضوع رخ نخواهد داد زیرا شرکت‌های مختلف گروه ملی در حوزه‌های کاری متفاوت فعالیت می‌کنند و هیچ رقابتی بین آن‌ها وجود ندارد. به عنوان مثال، شرکت خدمات می‌تواند به حل برخی از مشکلات شرکت شاپرک کمک کند و تمامی شرکت‌های گروه ملی عضو شورای سرمایه‌گذاری هستند و به دنبال بحث و تبادل افکار در حوزه نوآوری هستند.

وی همچنین به ماموریت فرادیس کیش در تعامل با اکوسیستم نوآوری اشاره کرد و گفت که این شرکت به دنبال تعامل با حوزه‌های نوآوری و اکوسیستم نوآوری است.

او همچنین به همکاری با دانشگاه‌های مختلف کشور از جمله دانشگاه تربیت مدرس، دانشگاه صنعتی امیرکبیر و دانشگاه صنعتی شریف اشاره کرد و بیان کرد که این تعاملات در آینده نتایج قابل توجهی خواهند داشت.

در بخش دیگری، ماهیار به تلاش برای تاسیس آکادمی توسط شرکت ملی انفورماتیک اشاره کرد و بیان کرد که این آکادمی به عنوان یک ظرفیت کمک‌کننده در جذب کارآموز و آموزش‌های تخصصی فعالیت خواهد کرد. این آکادمی به شرکت‌هایی که به دنبال افراد جوان و با تحصیلات تخصصی هستند ولی امکان شناسایی آن‌ها را ندارند، کمک خواهد کرد و این افراد را معرفی خواهد کرد.

انتهای پیام

نهال گشت
سبیت
روکش مارال
تهران آهن
آژانس هرمس 724
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز