بورس روز 9 بهمن 1401/ ریزش بی سابقه شاخص کل

شاخص کل بورس در روز جاری نسبت به دیروز 57 هزار و 900 واحد کاهش پیدا کرد و به مرز 1 میلیون و 542 هزار و 183 واحدی رسید. شاخص کل هم وزن نیز در مقایسه با دیروز 19 هزار و 562 واحد کم شد و در محدوده 484 هزار و 639 واحدی قرار گرفت.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بورس، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، ارزش معاملات کل بازار سهام در روز جاری 17 هزار و 877 میلیارد تومان شد. امروز نمادهای «فولاد»، «کگل» و «فملی» بیشترین اثر منفی را روی شاخص کل به جا گذاشتند. ارزش خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار امروز هم منفی بوده و هزار و 928 میلیارد تومان پول حقیقی از این بخش بیرون رفت. بیشترین میزان خروج پول حقیقی به سهم «شتران» مربوط می‌شد. بعد از آن نمادهای «فملی»، «فولاد» و «شستا» بیشترین میزان خروج پول حقیقی را تجربه کردند.

اخبار مرتبط را بخوانید:

آریاک سفر

میزان افت روز جاری شاخص از آذرماه سال 1399 تاکنون بی‌سابقه بود و براساس آمار و ارقام موجود، ششمین ریزش سنگین بورس از مردادماه 1399 تاکنون به شمار می‌رود. نقشه بازار معاملات امروز نیز نشان دهنده سرخ رنگ شدن 91 درصد نمادهای بازار در روز جاری بود. به نظر کارشناسان مانند گذشته، سیاست‌ گذاری‌ها و تصمیمات ناگهانی مرتبط با بازار سرمایه باعث ضربه به اعتماد سهامداران شده است. نامه شورای رقابت به بورس کالا و مسائل مربوط به عرضه خودرو در این بخش بارزترین نشانه دخالت مستقیم دولت در بازار بورس محسوب می‌شود.

اطلاعات عمومی:

سهم گنبد را بشناسید

صندوق سرمایه گذاری گنبد مینای دماوند با نماد گنبد در بازار ابزارهای نوین مالی فرابورس عرضه می‌شود. هم اکنون ارزش بازاری این سهم به 5 میلیارد و 532 میلیون و 500 هزار تومان می‌رسد. شرکت بیمه کوثر، تامین سرمایه دماوند، صندوق سرمایه گذاری سپید دماوند و سرمایه گذاری هامون سپاهان بیشترین سهم گنبد را در اختیار دارند.

انتهای پیام

مرتبط با : سازمان بورس
نرم افزار حسابداری
آسیاتک
همراه مکانیک-کاماپرس
ایمالز
آیرومارت-کاماپرس
کاراپلاس-کاماپرس
آریاک سفر
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز