بورس روز 8 بهمن 1401/ عقب نشینی شاخص کل تا مرز 1 میلیون و 600 هزار واحدی

شاخص کل بورس در روز جاری نسبت به سه روز قبل 11 هزار و 875 واحد کاهش پیدا کرد و به مرز 1 میلیون و 600 هزار واحدی رسید. شاخص کل هم وزن نیز در مقایسه با چهارشنبه گذشته 8 هزار و 290 واحد نزول داشت و در محدوده 504 هزار و 200 واحدی قرار گرفت.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بورس، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، ارزش معاملات کل بازار سهام در روز جاری 19 هزار و 732 میلیارد تومان شد. امروز نمادهای «بانکی»، «وبملت» و «وپاسار» بیشترین اثر منفی را روی شاخص کل بورس به جا گذاشتند. ارزش خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار باز هم منفی شد و هزار و 141 میلیارد تومان پول حقیقی از این بخش بیرون رفت. بیشترین میزان خروج پول حقیقی به سهم «شپنا» مربوط می‌شد. بعد از آن نمادهای «شبندر» و «فولاد» و «فملی» بیشترین میزان خروج پول حقیقی را تجربه کردند.

اخبار مرتبط را بخوانید:

آریاک سفر

به نظر برخی از کارشناسان، مهم‌ترین علت نزول شاخص کل بورس به رغم رشد قابل توجه نرخ دلار، دخالت‌های سیاست گذار در بازار است. این عامل مجددا ترسی را بین سرمایه گذاران بورسی ایجاد کرده و باعث دل نگرانی آن‌ها شده است و همچنان نیز دامنه این آشفتگی رشد پیدا می‌کند. البته به نظر کارشناسان این مسائل در کوتاه مدت روی روند بازار بورس موثر هستند و به زودی شاخص کل حرکت تازه‌ای را آغاز خواهد کرد.

اطلاعات عمومی:

درباره سهم وکار بیشتر بدانید

بانک کارآفرین با نماد وکار در بازار اول، تابلوی فرعی، بورس حضور دارد. در حال حاضر ارزش بازاری این سهم به 14 هزار و 982 میلیارد و 200 میلیون تومان می‌رسد. شرکت‌های گروه سرمایه گذاری تدبیر، سرمایه گذاری صبا تامین، بیمه کارآفرین و یک شخص حقیقی بیشترین سهم وکار را در اختیار دارند.

انتهای پیام

مرتبط با : سازمان بورس
نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز