بورس روز 4 مرداد 1401/ رکود بازار سرمایه عمیق تر شد

ژیوار

امروز شاخص کل بورس نسبت به روز گذشته 968 واحد دیگر ریزش کرد و به مرز 1 میلیون و 438 هزار و 448 واحدی رسید. شاخص هم وزن در مقایسه با روز قبل 2 هزار و 831 واحد کم شد و در محدوده 388 هزار و 299 واحدی قرار گرفت.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار بورس، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، هم اکنون ارزش معاملات کل بازار به مرز 14 هزار و 932 میلیارد تومانی رسیده است. امروز نمادهای «فملی»، «کاوه» و «وامید» بیشترین اثر منفی را روی شاخص کل بورس داشتند. ارزش خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار بورس باز هم منفی شد و 353 میلیارد تومان پول از این بخش بیرون رفت. بیشترین میزان خروج پول به سهام «شستا»، شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی، مربوط می‌شد. بعد از آن نمادهای «فارس» و «فملی» بیشترین میزان خروج پول را داشتند.

اخبار مرتبط را بخوانید:

دریان سفر امید

هم اکنون کمبود نقدینگی بازار سهام رکود عمیقی را رقم زده و همین موضوع باعث شده تا خروج پول حقیقی از این بخش سرعت بگیرد. مسائل دیگر مثل ابهام برجام، چند نرخی بودن دلار، رشد پیاپی نرخ بهره بین بانکی و … از دیگر عوامل موثر روی رکود بازار بورس هستند. در صورتی که این شرایط برای بورس ادامه پیدا کند، احتمالا ریزش‌های بیشتر و سنگین‌تری برای شاخص کل اتفاق افتاد. این مسئله باعث خواهد شد تا شاخص حتی به مرز 1 میلیون و 300 هزار واحدی هم برسد.

اطلاعات عمومی:

با سهم اتکام آشنا شوید

شرکت بیمه اتکایی امین با سهم اتکام در بازار دوم بورس حضور دارد. هم اکنون ارزش بازاری این سهم به 2 هزار و 44 میلیارد تومان می‌رسد. مجموعه‌های بیمه آسیا، سهامی عام، توسعه کسب و کار سبا، سهامی خاص، بیمه البرز، سهامی عام، و بیمه دانا، سهامی عام، بیشترین سهم اتکام را در اختیار دارند.

انتهای پیام

مرتبط با : سازمان بورس
سلام پرواز ایرانیان
تورهای مسافرتی لحظه آخر
بیمه دات کام-کاماپرس
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سلام پرواز ایرانیان