بورس روز 29 آذر 1401/ باز هم بازار سرمایه در مدار نزولی قرار گرفت

شاخص کل بورس در روز جاری نسبت به روز قبل 8 هزار و 813 واحد کاهش پیدا کرد و به مرز 1 میلیون و 492 هزار و 95 واحدی رسید. امروز شاخص کل هم وزن نیز در مقایسه با روز گذشته 906 واحد کم شد و در محدوده 442 هزار و 398 واحدی قرار گرفت.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار بورس، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، ارزش معاملات کل بازار سهام در روز جاری 12 هزار و 909 میلیارد تومان شد. امروز نماد «فولاد»، «شستا» و «فملی» بیشترین اثر منفی را روی شاخص کل بورس به جا گذاشتند. ارزش خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار در روز جاری منفی شد و 98 میلیارد تومان پول حقیقی از این بخش بیرون رفت. بیشترین میزان خروج پول حقیقی روز جاری به سهم «فارس»، شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس، مربوط می‌شد. بعد از آن نمادهای «آریان» و «شستا» بیشترین میزان خروج پول حقیقی را در روز جاری تجربه کردند.

اخبار مرتبط را بخوانید:

راز آسمان پایتخت

به نظر اغلب کارشناسان بازار سرمایه رشد شکل گرفته در شاخص کل بورس به افزایش نرخ دلار مربوط می‌شود. در صورتی که نرخ دلار نیمایی نیز رشد قابل توجهی را تجربه کند، افزایش بیشتر شاخص کل بورس دور از انتظار نخواهد بود. به باور بسیاری از کارشناسان بازار سرمایه، در صورتی که نرخ دلار مجددا کاهش را تجربه کند، شاخص کل روند نزولی را طی خواهد کرد، زیرا این شاخص هیچ گونه پتانسیل خاصی برای صعود قابل توجه ندارد.

اطلاعات عمومی:

درباره دسانکو بدانید

شرکت داروسازی سبحان انکولوژی با نماد دسانکو در بازار اول فرابورس حضور دارد. امروز ارزش بازاری این سهم به هزار و 35 میلیارد و 873 میلیون تومان می‌رسد. هم اکنون شرکت‌های گروه دارویی سبحان، سرمایه گذاری البزر و یک شخص حقیقی بیشترین سهم دسانکو را در اختیار دارند.

انتهای پیام

مرتبط با : سازمان بورس
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز