بورس روز 28 آذر 1401/ شاخص کل 600 واحد به جلو رفت

شاخص کل بورس در روز جاری نسبت به روز قبل 675 واحد رشد کرد و به مرز 1 میلیون و 500 هزار و 917 واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز در مقایسه با روز گذشته 656 واحد بالاتر رفت و در محدوده 443 هزار و 305 واحدی قرار گرفت.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار بورس، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، ارزش معاملات کل بازار سهام در روز جاری به 214 هزار و 21 میلیارد تومان رسید. امروز نمادهای «فارس»، «پارس» و «شستا» بیشترین اثر مثبت را روی شاخص کل بورس به جا گذاشتند. ارزش خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار در روز جاری منفی شد و به مرز 153 میلیارد تومانی رسید. بیشترین میزان خروج پول حقیقی روز جاری به سهم «خودرو»، شرکت ایران خودرو، مربوط می‌شد. بعد از آن نمادهای «خساپا» و «فولاد» بیشترین میزان خروج پول حقیقی را تجربه کردند.

اخبار مرتبط را بخوانید:

راز آسمان پایتخت

حضور نمایندگان آژانس انرژی اتمی و برخی از اخبار باعث شده تا بار دیگر سایه تردید روی بازار بورس قرار بگیرد. نوسان جزئی نرخ دلار و تصمیم جدید دولت موجب شده تا برخی از سهامداران نسبت به ورود سرمایه خود به این بازار تامل کنند. براساس اخبار موجود، گویا بانک مرکزی قصد دارد از بستر بازار سرمایه برای افزایش میزان موجودی بانک‌های دولتی استفاده کند. طبق آمار و اطلاعات موجود، در همین راستا بانک مرکزی قصد عرضه سهام بانکی به ارزش 35 هزار میلیارد تومان را دارد. همین مسئله جنبه احتیاطی را پررنگ‌تر کرده است.

اطلاعات عمومی:

درباره سهم آباد بدانید

شرکت توریستی و رفاهی آبادگران ایران با نماد آباد در بازار دوم بورس حضور دارد. هم اکنون ارزش بازار این سهم 614 میلیارد و 160 میلیون تومان است. شرکت سرمایه گذاری سیمان تامین، سهامی عام، و پنج شخص حقیقی بیشترین سهم آباد را در اختیار دارند.

انتهای پیام

مرتبط با : آبادگران ایرانسازمان بورس
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز