بورس روز 14 آذر 1401/ امروز شاخص کل بازار سرمایه کاهش پیدا کرد

شاخص کل بورس در روز جاری نسبت به روز قبل 4 هزار و 235 واحد کم شد و به مرز 1 میلیون و 413 هزار و 603 واحدی رسید. اما شاخص کل هم وزن در مقایسه با روز گذشته 484 واحد بالاتر رفت و در محدوده 414 هزار و 574 واحدی قرار گرفت.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار بورس، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، ارزش معاملات بورس در روز جاری به مرز 126 هزار و 654 میلیارد تومان رسید. امروز نمادهای «کگل»، «میدکو» و «فولاد» بیشترین اثر منفی را روی شاخص کل بورس به جا گذاشتند. ارزش خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار در روز جاری باز هم منفی شد و 175 میلیارد تومان پول حقیقی از این بخش بیرون رفت. بیشترین میزان خروج پول حقیقی به سهم «بپاس»، شرکت بیمه پاسارگاد، مربوط می‌شد. بعد از آن نمادهای «شپنا» و «خساپا» بیشترین میزان خروج پول حقیقی را داشتند.

اخبار مرتبط را بخوانید:

بورس در روز جاری با قدرت خوبی شروع به کار کرد و عرضه بازار طرف برنده بود. اما کم کم قدرت فروشندگان بازار کاهش پیدا کرد و نمادها از سقف‌های قیمتی روزانه به سمت عقب رانده شدند. امروز برخلاف روزهای گذشته گروه خودرویی نتوانست سبز رنگ بماند و در محدوده منفی‌ها به معاملات خود پایان داد. معاملات روز جاری بازار هم کم رمق بود. مجموع تمام عوامل مذکور باعث شد تا بازار در روز جاری قرمز رنگ به پایان برسد.

راز آسمان پایتخت

اطلاعات عمومی:

درباره سهم کماسه بیشتر بدانید

شرکت تامین ماسه ریخته گری با نماد کماسه در بازار دوم بورس حضور دارد. امروز ارزش بازاری این سهم تقریبا در محدوده 575 میلیارد و 300 میلیون تومان قرار گرفت. هم اکنون صندوق سرمایه گذاری اختصاصی بازارگردانی الگوریتمی امید فارابی و پنج شخص حقیقی بیشترین سهم کماسه را در اختیار دارند.

انتهای پیام

 

مرتبط با : سازمان بورس
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز