بورس روز 12 آذر 1401/ شاخص کل اندکی افزایش پیدا کرد

شاخص کل بورس در روز جاری نسبت به سه روز قبل 348 واحد افزایش پیدا کرد و به مرز 1 میلیون و 417 هزار و 719 واحدی رسید. اما شاخص کل هم وزن در مقایسه با چهارشنبه گذشته 97 واحد کم شد و در محدوده 413 هزار و 18 واحدی قرار گرفت.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار بورس، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، به نقل از تجارت نیوز، ارزش معاملات بازار سرمایه در روز جاری چندان مناسب نبود و در محدوده 2 هزار و 738 میلیارد تومانی قرار گرفت. حجم معاملات نیز در روز جاری کاهش داشت. امروز نمادهای «کگل»، «فولاد» و «فملی» بیشترین اثر مثبت را روی شاخص کل بورس به جا گذاشتند. بررسی آمار مالکیت حقیقی‌ها نشان می‌دهد که 131 میلیارد سرمایه از جانب این گروه از بورس خارج شده است.

اخبار مرتبط را بخوانید:

همانطور که قبلا معامله گران و فعالان بازار سرمایه پیش بینی کرده بودند، بورس در روز جاری روند متعادلی داشت و هیچ نوسان خاصی را ثبت نکرد. به نظر برخی کارشناسان، باید ابهامات سیاسی و اقتصادی هر چه زودتر رفع شود و دولت به درستی از بازار بورس حمایت داشته باشد. به اعتقاد این افراد، حمایت از بازار سرمایه نباید به صورت انفجاری و در یک بازه کوتاه مدت اتفاق بیفتاد. بلکه این موضوع باید روند آرام و طولانی را سپری کند تا وضعیت بازار اندکی بهتر شود و این بخش مجددا رونق و وضعیت مساعد را تجربه کند.

آریاک سفر

اطلاعات عمومی:

درباره سهم زبینا بدانید

شرکت کشاورزی و دامپروری بینالود با نماد زبینا در بازار اول فرابورس حضور دارد. در حال حاضر ارزش بازاری این سهم به هزار و 3 میلیارد و 600 میلیون تومان می‌رسد. شرکت‌های گسترش کشاورزی و دامپروری فردوس پارس، بنیاد مستضعفان و صندوق سرمایه گذاری اختصاصی بازارگردانی سینا بهگزین بیشترین سهم زبینا را در اختیار دارند.

انتهای پیام

 

مرتبط با : سازمان بورس
نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز