بورس به این 3 دلیل دوباره سود می‌دهد

ژیوار

بورس با وجود عقب گردی که در آخرین روز معاملاتی هفته جاری تحت تاثیر مسائل سیاسی داشت بازدهی خوبی در دو هفته اخیر داشته است و تحلیل های کارشناسی نشان می دهد سود بورس به 3 دلیل ادامه خواهد داشت.

به گزارش کاماپرس، معاملات بازار سهام در دو هفته اخیر و خصوصا هفته جاری امید فراوانی در بورس بازان ایجاد کرده و نوید بازگشت بورس به روزهای اوج را می دهد.

رونق بورس در حالی اتفاق افتاده است که بازارهای دیگری همچون ارز و طلا به دلیل خداحافظی ترامپ از قدرت و کشف واکسن کرونا روزهای خوبی پیش رو ندارند و سرمایه گذاران برای حفظ و افزایش سرمایه های خود به دنبال گریز از این بازارها و سرمایه گذاری در بازار رو به رشد دیگر هستند.

محمدرضا رسولی کارشناس اقتصادی در روزنامه شرق با ارائه تحلیلی 3 دلیل برای سوددهی مجدد بورس بعد از یک دوره حدودا سه ماهه افول، برشمرده است که در ادامه به اختصار می خوانید:

1. منتفی شدن افزایش سود سپرده بانکی

دریان سفر امید

با سقوط بورس در مردادما0 1399، بسیاری از کارشناسان بورسی و فعالان بازار سهام ریشه اولیه التهاب و افزایش میل فروش در بازار را ناشی از نگرانی از افزایش نرخ سود بانکی و بین‌بانکی دانستند. خوشبختانه اکنون طرح افزایش نرخ سود سپرده‌های بانکی توسط بانک مرکزی و شورای پول و اعتبار تکذیب و تکلیف‌بورس از این بابت روشن شده است.

اخبار مهم روز را بخوانید:

2. محدود شدن فروش سهام عدالت

نکته بعدی این است که سهام عدالت با یک تصمیم غیرکارشناسی به صورت مستقیم در بازار عرضه و قابل فروش شد. خوشبختانه در‌حال‌حاضر مقرر شده سهام عدالت در بازار عادی عرضه نشود و در نماد دوم و به ‌صورت بلوکی به سرمایه‌گذاران حقوقی فروخته شود.

3. کمک 1000 میلیارد تومانی صندوق توسعه ملی به بورس

با انتشار خبر واریز مبلغ یک هزار میلیارد تومان از صندوق توسعه ملی به صندوق تثبیت بازار سرمایه، امیدها برای تداوم روند صعودی این روزهای بازار سرمایه افزایش یافته است.

  • برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم ، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.
نهال گشت
سبیت
روکش مارال
آژانس هرمس 724
تهران آهن
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز