بورس این هفته را مثبت به پایان رساند

ژیوار

بورس امروز چهارشنبه 22 اردیبهشت ماه 1400 برای سومین روز متوالی رشد کرد و هفته را مثبت به پایان رساند.

به گزارش کاماپرس، واقعیت این است که طی یک ماه و 22 روز سپری شده از سال 1400 کمتر هفته ای بوده که بورس سه روز متوالی مثبت باشد اما این اتفاق هم سهامداران را چندان هیجان زده نکرد. کم رمق بودن بورس را می توان از درصد ناچیز رشد شاخص کل و منفی شدن شاخص هم وزن حس کرد.

امروز بورس تهران شاهد یک عرضه اولیه هم بود که اولین عرضه امسال بود اما این عرضه هم شوری در سهامداران ایجاد نکرد؛ دلیل آن هم روشن تر از آن است که نیاز به توضیحی داشته باشد.

مرور کوتاه بر وضعیت امروز بورس

فرارو در توصیف بازار امروز سهام نوشته است؛ شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات امروز چهارشنبه ۲۲ اردیبهشت‌ماه با رشد چهار هزار و ۴۴۹ واحدی به رقم یک میلیون و ۱۸۳ هزار و ۹۷۶ واحد رسید. در ابتدای روز شاخص کل شروع خوبی داشت و بیش از ۱۰ هزار واحد رشد کرده بود، اما در ادامه دوباره صف‌های فروش به جان نماد‌ها افتادند و تا پایان معاملات عملا رد و نشانی از روند صعودی باقی نماند. امروز شاخص کل ۳۸ صدم درصد رشد کرد، اما شاخص هم‌وزن با کاهش ۳۳ صدم درصد به کار خود پایان داد. فارس، شبندر، شپنا، کچاد، وپاسار و ومعادن امروز بیشترین تاثیر مثبت را روی شاخص کل گذاشتند.

دریان سفر امید

یک چهارم معاملات امروز به صندوق‌های ETF اختصاص داشت که در بین آنها دارا یکم با صف فروش چهار درصد ارزش خود را از دست داد و پالایش سه درصد کاهش قیمت پیدا کرد. دیگر صندوق‌های ETF نیز عموما بیش از یک درصد عقب‌نشینی کردند. در گروه فلزات اساسی تنها چند نماد از جمله ذوب، فجر و فنورد موفق به حفظ روند صعودی شدند و فولاد و فملی به قیمت روز گذشته برگشتند. شبندر صف خرید خود را تا پایان معاملات حفظ کرد اما شپنا به رشد 1.6درصد رضایت داد و شتران و شبریز هم به مدار نزولی افتادند.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار مهم  روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

نهال گشت
آژانس هرمس 724
روکش مارال
سبیت
تهران آهن
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز